luni, 22 martie 2010

Queen Seon Deok=Secretele palatului Sharada

Pe vremea cand televiziunea nationala avea program de doua ore pe zi romanii gasisera, cu ingeniozitatea specifica, o metoda de a vedea filme si seriale la videocasetofon. Casetele erau procurate fie de la "pachet", de la rude sau prieteni de prin strainatate, fie de la "vaporeni", Impricinatul stie mai bine cum statea treaba, precum si marinelul mult iubit de Nutzica lui.

Se crease o noua forma de socializare, sedintele de vizionare casete, care cel mai adesea erau traduse, ca vai de lume, de inimoasa Irina Nistor. Uneori casetele contineau si seriale, astfel am revazut (pt ca serialul il dadusera bulgarii) "Pasarea Spin", care se transmite acum nu mai stiu pe ce canal, avand in rolul preotului (catolic, desigur, pt ca ei au ales sa respecte indicatiile date de Apostolul Pavel privitoare la castitate, indicatii atat de contra firii incat nu e de mirare ca acest juramant se cam incalca, cum s-a intamplat in serial) pe frumosul la a carui vedere suspinam atat de tare incat sotul meu, care in mod normal nu e gelos, se cam inverzea, Richard Chamberlain, am revazut, zic, intr-o singura noapte.

Cred ca oboseala simtita la sfarsitul acelui serial a fost atat de mare incat acum nu mai simt nici o dorinta sa caut pe net episoadele in avans ale serialelor transmise de TVR ci astept, cu rabdare si uneori cu stoicism, sa le vad pe micul ecran. De aceea, desi de data asta as fi fost tentata sa aflu un pic mai devreme raspunsul la intrebarea pusa de Mun No am preferat sa incerc sa ghicesc cu capul din dotare, plus cel al jumatatii mele, cam ce nu vor Mi-Shil si lordul Sejong sa afle conationalii lor in vecii-vecilor.

La inceput mi-am zis ca ar putea fi vorba de incercarea de a unifica cele 3 regate: Silla, Baekje si Gokuryem, desi era cam improbabil ca asta sa o deranjeze pe Mi-Shil (deci inteligenta noastra cumulata de-abia de o egaleaza pe cea a lui Juk Bo) dar ulterior devine din ce in ce mai clar ca ar fi vorba de ceea ce in Europa noastra de care suntem atat de mandri s-a instaurat abia secole mai tarziu, si anume de monarhia absoluta ("Statul sunt eu" al lui Louis XIV, sau "Regele Soare").

Deci se pare ca, in timp ce continentul nostru se remodela creindu-se noi natii sub navala popoarelor migratoare de tot felul: avari, vandali, goti, ostrogoti, vizigoti, pecenegi, cumani, slavi, etc pe teritoriul micutei peninsule aflate in coasta Chinei si la doi pasi de Japonia se vorbea de monarhie absoluta care sa inlocuiasca sistemul cvasi-democratic existent.

Cat despre modul in care Yu-Sin, Al-Cheon si Deok-Man incearca sa patrunda taina am avut impresia ca scenaristele au scris chiar un roman de factura politista, cu tot felul de sarade si indicii de parca ne-am afla in plin Codul lui Da Vinci al lui Dan Brown si nu intr-un serial cu pretentii istorice.

Si ca sa se complice si mai tare lucrurile incepe si Bi-Dam sa fie bantuit de problemele existentialiste ale venirii sale pe lume. Iar cand toti hwarangii au sustinut in cor ca singurul care e imbatabil e Bo-Jong mi-am amintit cu cata mandrie purta Bi-Dam platosa din piele a lui Bo-Jong, pe care o despicase cu sabia sa atunci cand a scos-o pe Deok Man din mainile cetei conduse de Bo-Jong. Deci daca exista cineva care sa-l poata invinge pe Bo-Jong in duel acela e sigur Bi-Dam, desi ereditatea si-a spus cuvantul in ce priveste cruzimea gratuita atunci cand Mun No l-a gasit in pestera. Daca nu ma insel, copilul care joaca rolul lui Bi-Dam copil e tot cel care l-a impersonat pe Yi San copil.

5 comentarii:

Alynna spunea...

In legatura cu ultimul fragment nu Bidam i-a despicat platosa ci Yu-shin cand s-a luptat cu el si platosa pe care a purtat-o Bidam este cea data de Yu-shin pe datorie pt ca nu i-a platit puiul.

Belle de Jour spunea...

http://books.google.com/books?id=4yR1cT60aRcC&pg=PA512&dq=historical+records+of+the+three+kingdoms+korea&cd=13#v=onepage&q=&f=false
http://books.google.com/books?id=XB4UYXNQK1wC&pg=PA21&dq=historical+records+of+the+three+kingdoms+koreea&cd=2#v=onepage&q=&f=false
si multumesc pentru post
p zi foarte buna

Viorica spunea...

@ Alynna
Ce m-as face eu fara vigilenta ta? Acum am inteles de ce se tot face referire la momentul cand Yu-Shin l-a invins pe Bo Jong.
@ Belle
F interesante cartile recomandate de tine, multumesc. Cred ca ma apuca dimineata citind, in special din a doua

Anonim spunea...

te rog sa scrii mai multe despre acest fim,imi face placere sa-ti citesc blogul.sara

Viorica spunea...

Draga Sara
Bine ai venit printre comentatori
Daca mergi pe partea stanga a paginii la Etichete si faci click pe Secretele palatului afli mai multe despre acest serial. Iar daca faci click pe Serial sudcoreean vezi tot ce am scris depre cele 4 seriale difuzate pana acum.
Si multumesc din nou pt urarile de pe email.