joi, 11 martie 2010

De prin bucatarie

De data asta n-o sa relatez experienta mea, ci am sa copiez cu nerusinare (dar cu acordul autoarei, pt care ii multumesc) un email primit de curand.

Hai sa-ti povestesc ce-am gatit ieri, printre altele.
Din start iti spun ca, este ceva inventat de mine, cand am observat ca rosiile si ardeii pt salata, (o parte din ei), nu mai aveau ten de fetita ;), siincepusera sa se cam rideze...
Si inca ceva. Ciupercile pe care le folosesc la mancarea asta, si varza tocata, sunt din conserve, cutii, nu proaspete.
Pregatesc din timp :
* In cratita in care-am pus deja putin ulei, o ceapa mare, tocata marunt.
Separat, in boluri pe care sa le am la indemana :
* 3 ardei grasi, care, preferabil (pt culoare), unul verde, unul rosu si unul galben.
Se taie ardeiul in 8 felii, iar fiecare se taie in latime, in fashiutze subtiri.
* 3 rosii, taiate in cubulete mici.
* O cutie de varza acra, pe care-o deschid si storc pe cat se poate zeama dinea. Trebuie sa fie varza taiata subtire, fidelutza. Sper ca se gaseste si la voi.Varza este murata in sare, nu in otet
* O cutie cu ciuperci gata taiate. Pe care le vars in strecuratoare, le clatesc cu apa, si dupa ce s-a scurs apa, le tai mai marunt.
* Marar tocat.
* Patrunjel tocat
* Sare.
Cum se prepara :
Prajesc ceapa in cratita, insa doar pana in stadiul de muiat, nu rumenit.
Adaog ardeiul taiat fasii si amestec, pana se moaie si ardeiul, si incepe putin sa se rumeneasca.
Adaog varza, amestec bine cu restul, si o las sa se rumeneasca putin.
Adaog cuburile de rosi, care au lasat deja si putina zeama, cu totul.
Din acest moment, mancarica trece mai curand la stadiul de fiert decat la prajit.
Adaog cca un sfert pahar de apa, sa nu se prinda.
Se pune sare dupa gust.
Cand a scazut, se adaoga ciupercile. Care n-au nevoie de fiert. Se amesteca bine.
Se stinge focul, si se adaoga marar si patrunjel. Se mai amesteca.
In general se cam amesteca tot timpul. Dar nu ia prea mult timp...
Mancarica are un gust putin acrisor, o servesc ca garnitura la carne.
M-am gandit la tine, citind ca acum sunteti in post. Se poate manca si ca fel principal...

Niciun comentariu: