marți, 9 martie 2010

Joseon Yeohyeongsa Damo Fratelo!

Asta e, am terminat de studiat in amanunt istoria tarii noastre si suntem preocupati de cea a natiei atat de indepartate. Totusi, oricat de diferiti am fi in ce priveste cultura (Doamne, ce intorsaturi de fraze sunt nevoita sa folosesc ca sa scap de infectele astea de cacofonii prezente la tot pasul in limba noastra!) uneori sunt surprinsa de unele convergente,

In filmul asta nu atat muzica, prea moderna dupa gustul unor comentatori, mi-a atras atentia, cat aspectul si caracterul fratelui lui Choe Ok. Sotul meu a remarcat ca, spre deosebire de celelalte personaje masculine acest fratelo poarta plete. Probabil intentia producatorilor a fost sa sublinieze caracterul lui rebel, neadaptat la rigorile societatii pe care o contesta.

Eu insa am gasit similitudini intre aspectul sau si cel in care e, iertata fiindu-mi eventuala blasfemie, reprezentat Iisus in icoane. Iar faptul ca ingrijea cu blandete si devotament leprosii, acesti nenorociti rejectati de societate (si nu are dreptate, lepra e contagioasa, am citit cateva povestiri cutremuratoare ori de Sommerset Maugham, ori de Jack London, nu sunt sigura care dintre ei, desi e diferenta mare ca stil si mod de abordare a subiectelor intre cei doi, care tocmai asta demonstrau, faptul ca nu numai ca lepra e contagioasa, dar se poate depista destul de usor stadiul de inceput prin aspectul leonin al fetei celui afectat, poate totusi era SM, ca el a fost doctor) si ca s-a revoltat pe camatarul cel bogat care exploata nemilos pe cei saraci si ii vindea pe barbati ca sclavi si pe fete ca prostituate fara pic de mila sau compasiune il apropie de Mantuitorul nostru ca atitudine, desi el recurge la mijloace mai violente (dar sa nu uitam ca si Iisus a rasturnat cu furie mesele zarafilor din templu) pentru a face dreptate.

Impresionant a fost si modul impetuos in care s-a repezit sa-l salveze pe presupusul luptator ranit, aliat cu banda lui, din mainile soldatilor, poate nu pt ca si-a recunoscut sora ci pt ca simtea nevoia sa o apere macar acum, daca atunci cand era mica nu a fost in stare.

Niciun comentariu: