miercuri, 17 martie 2010

Queen Seon Deok=Secretele palatului Cacealmaua

Cred ca inteleg de ce incepand de la episoadele in care Deok Man decide sa isi revendice situatia la care ar fi avut dreptul daca nu exista profetia despre gemene acest serial a avut un rating atat de mare in Coreea.

E adevarat ca toata lumea care a consultat cat de cat istoria regatului Silla stie ca aceasta regina, Seon Deok a existat cu adevarat, precum si ca fiul surorii sale a devenit rege intr-un regat vecin. Se mai stie tot din cronici ca era deosebit de inteligenta.

Totusi marturisesc ca episodul asta cu cacealmaua mi-a ondulat parul (OK, recunosc ca lipsa de Ca e de vina) prin intorsaturile de situatii si incordarea psihologica la care au fost supuse toate personajele cu exceptia lui Deok Man.

Am citit undeva un comentariu (in romana) in care se spunea ca nu poti sa nu te indragostesti de Mi-Shil. Am crezut ca nu vad bine. Cred ca mai toti coreenii au jubilat cand Mi-Shil si-a gasit, cel putin momentan, nasul.

Am remarcat ceva in acest serial, poate si in altele, dar n-a fost mai evident decat in ultimul episod vizionat de ce s-a insistat atat de mult asupra acestui fapt. Am remarcat ca de cate ori era dat ordinul de a se aresta cineva persoana respectiva protesta destul de sonor si de violent.

Cand Bi Dam a fost dus spre esafod (interesanta ideea cu rugul, e adevarat ca Taras Bulba a sfarsit ars de viu de catre tatari, dar nu-mi inchipuiam ca si coreenii au asemenea pedeapsa) nu a dat deloc dovada de resemnare, dimpotriva, s-a zbatut tot timpul.

Trebuie sa spun ca le sunt recunoscatoare celor care au laudat acest serial (f recent, e bine ca TVR a reactionat la admiratia publicului telespectator fata de primele seriale transmise si l-a achizitionat si pe acesta ) pt ca astfel am avut rabdare atunci cand nu-mi placea deloc, dar deloc, ce vad pemicul ecran.

Si mai trebuie sa spun ca admir ingeniozitatea scenaristelor (am inteles ca scenariul a fost scris de femei) in crearea si rezolvarea de probleme, dar si talentulregizorului de a insista in anumite scene pe expresia de pe fetele personajelor, fara insa sa depaseasca masura prea mult in aceasta directie, cum se intampla in unele soap opera americane sau indiene (da, am vazut pe National TV cateva episoade dintr-un serial indian lung si aproape nesfarsit , unde eroul, Shlok Verma era interpretat de un actor adorabil, a carui infatisare nu se potrivea deloc cu rolul de tip extrem de afurisit si diabolic de razbunator)

2 comentarii:

Belle de Jour spunea...

:)
ai rabdare
la episodul 49 e micul apogeu (si la rating s-a vazut: http://www.youtube.com/watch?v=RVlV8Sr1cWs)
:)
merci de post, ca de obicei
:)

Viorica spunea...

Daca nu aveam rabdare de mult renuntam sa-l urmaresc. As mai publica eu cate ceva dar momentan nu pot.