miercuri, 31 martie 2010

Million Dolar Baby

Eram tanara absolvent de facultate cand cineva a tinut neaparat sa vad un western spaghetti, in care rolul principal era detinut de un actor american f simpatic, mai ales prin sangele rece pe care il afisa eroul sau in lupta cu cei rai. Am retinut numele: Clint Eastwood.

Acum Academia de fime americana i-a apreciat nu numai talentul de artist ci si pe cel de regizor iar cetateanul C E s-a facut iubit si pe plan local, devenit primar (dar nu guvernator sau sef de stat,ca lati actori celebri). Se spune ca pe cat de dure sunt personajele interpretate pe atat de painea lui Dumnezeu este artistul in viata de toate zilele.

Mie nu-mi place boxul. Este unul dintre cele mai violente sporturi si nu o sa inteleg niciodata placerea de a privi cum isi trag pumni in numele sportului doua persoane. Totusi am privit cu sufletulla gura camd Mihai Leu a devenit campion mondial cucerind centura de diamante, am fost mandra de succesele lui Leonard Doroftei (am apreciat mai putin prestatiile lui la TV in talk showuri) si am o parere f buna despre calitatile umane si intelectuale ale lui Lucian Bute. M-am distrat cand una din eroinele soapoperei "Surorile" (care opera mi-a placutf mult) a mostenit un boxer si a decis sa-l antreneze ea folosin casetele cu Rocky, ajunsese pe la Rocky XV).

Dar Million Dolar Baby nu voiam sa-l vad, inca imi aminteam povestea "Campionului" interpetat de Jon Voigt. Insa intr-o noapte, pregatind bunatati pt masa de Florii, am stat sa vad cateva secvente si am fost cucerita de stilul atat de simplu si direct al filmului, de atmosfera lui si de disperarea personajelor (in ciuda acelei parti a discursului lui Cristian Tudor Popescu in care acesta desfiinta scena hotaratoare din film, aceea a meciului dintre Mo Cuishle--nepoata mea, desi invata gaelica in scoala, nu stia ce inseamna--si Ursoaica Albastra).

Mi s-a parut sfasietoare intalnirea dintre Maggy si familia ei , in special atitudinea mamei, atunci can Maggy a ascultat ce-i spunea mentorul sau si a cumparat o casa dar nu pt ea, ci pt familia ei. Mai rar asemenea nerecunostinta. Iar nesimtirea familiei a culminat in scena de la spital cand i s-a pus un pix in gura lui Maggy ca sa semneze ca vinde casa, in loc de dragostea si afectiunea cu care ar fi trebuit sa fie inconjurata pt a i se alina suferinta de a se sti tintuita la pat pt tot restul vietii.

Filmul e o pledoarie pt demnitate umana, pt calitatea vietii, pt altruism si intelegere fata de cei amarati. iar hotararea pe care o ia personajul lui CE la final seamana atat de tare cu cea din "Si caii se impusca, nu-i asa?"

2 comentarii:

Iosif spunea...

Cica : '' I-si trag pumni in numele sportului '' :))))
I-mi esti datoare cu o curatare frumoasa a laptop-ului meu pentru ca citeam si beam o cafeluta cu sotia mea aici si cand am citit am scuipat un picut cafeaua...fara intentie..
:))))
Mie i-mi place boxul....Sorescu este idolul meu !
Salutari cu respect all !

Viorica spunea...

Aoleu, ma bagi la cheltuiala...
Sper ca ai scuipat cafeaua de ras si nu de furie.
With all due respect: Cine e Sorescu?