luni, 25 ianuarie 2010

Yi San=Furtuna la palat Poveste cu moase

De cel putin 40 de episoade imparatul asta ne ameninta cu reforma si acum aflam ca prima masura e sa mute mormantul tatalui sau??? Noroc ca am citit pe undeva ca el a inlocuit partidul Noron cu Soron, ca imi schimbam parerea despre reformarea statului. Mai scria acolo si ca el a promovat industrializarea tarii, prin dezvoltarea industriei de textile, n-am vazut asa ceva pana acum, si mai sunt cateva episoade, daca e sa cred TV Mania miercuri gata, se termina. TVR1 se muta in alt palat, plin de secrete, cica, in regatul Silla. Daca nici asta nu se anunta telenovela, atunci nu stiu ce sa mai cred. O sa incerc sa ma documentez.

Probabil ca imparatul asta chiar a schimbat Coreea din temelii, dar pt a prezenta toate "realizarili" probabil ca era nevoie de inca pe atatea episoade, e posibil sa se fi terminat banii alocati pt serial (or fi purtand imparatesele, printesele si concubinele aceleasi rochii indiferent de anotimp, dar macar costumele ofiterilor se schimba mai des, si or fi costat ceva, costumele astea noi ale garzii imparatului care seamana cumva cu cele ale samurailor japonezi) sau s-au plictisit actritele sa tot tarasca pe jos poalele aceleasi rochii (doar Song Yeong a avut privilegiul sa-si schimbe rochia prin avansarea in pat, pardon, grad)

Daca am inteles eu bine din comentariul Sorinei problema s-a rezolvat simplu, recurgand la o metoda pe care o folosea un prieten de familie al primei mele sefe. Povestea dumneaei ca acest prieten avea o fetita care se cam plictisea pe drumul pana la locuinta pe care urmau s-o viziteze si ii cerea tatalui sa-i spuna o poveste. Cum povestea era de obicei lunga si incalcita respectivul tatic o scurta invariabil de fiecare data: "si harshti i-a taiat capul!", incat fetita isi facea intrarea pe usa urland cat o tinea gura "nu harshti, tata, nu harshti" (cer scuze celor care stiu deja povestea din alte articole).

Ei, nu cred ca scenarista a apelat la solutia harshti, cred insa ca a decis sa scurteze serialul punand punct povestei de dragoste. Pana atunci insa ne-a servit o istorie pe care as fi crezut-o "ca-n filme", daca nu mi s-ar fi intamplat mie ceva asemanator. Adica multi or sa spuna ca a cam tras de par chestia asta cu moasa care s-a inselat in ce priveste sexul fatului aflat in burta mamei (si inca de doua ori) daca mie nu mi-ar fi spus toata lumea, inclusiv doctorul care m-a asistat la nastere, pana in momentul cand adevarul a vazut lumina zilei, ca toate semnele inainte de prima nastere indica faptul ca as fi viitoarea mama a unui baietel (pe atunci nu se pomenea de ecografie).

La a doua n-a mai indraznit nimeni sa faca vreo predictie, incat nu s-a mai mirat nimeni ca am adus pe lume inca o fetita. Si am oarece experienta si in ce priveste nasterea "pe uscat". M-am internat in spital pt ca "mi s-a rupt apa", adica am pierdut o parte din lichidul amniotic, dar nu am nascut decat o zi mai tarziu, cand doctorul a fisurat el sacul amniotic pt a provoca nasterea, si mi-a dat si niste pastilute in acest scop.

As fi avut mari probleme daca nu as fi tinut timp de doua luni inainte de nastere un regim strict fara sare (ma mir si acum cum de am reusit, la al doilea copil am redus doar sarea, nu am eliminat-o, si am avut destule probleme apoi cu o cervicita rebela la tratament) si am avut o mare elasticitate a tesuturilor incat doctorul se minuna cat de usor nasc prima data la varsta mea (28 de ani) mai ales ca nu am avut deloc dureri pana la dilatatia 4.

In schimb o vecina de la tara, putin mai mare decat mine, a tinut sa nasca pt prima data acasa, si nu la maternitate, n-a tinut nici un fel de regim si a avut o ruptura de vagin atat de severa incat hemoragia nu amai putut fi oprita cand a ajuns la spital si a decedat. A plans-o mama ei atat de mult incat credeam ca biata femeie n-o sa-si mai revina niciodata.

M-am mirat ca marea inventie a ofiterului Jung era un pod de pontoane. Chiar si Ialomita noastra a fost traversata un timp pe un pod de pontoane cand s-a construit un pod "mai mare si mai frumos" decat cel vechi, de lemn, e drept ca secole mai tarziu. Cred ca Europa aplica aceasta idee inca din antichitate, doar a avut atatia genisti, ca sa-l citam doar pe Apolodor din Damasc, cu podul lui de peste Dunare, care a permis trupelor romane sa invadeze Dacia noastra, mai mult sau mai putin fericita (Felix).

N-am inteles deloc lipsa de reactie alui Dae Soo cand a aflat ca cineva a dat un ordin in numele sau. Cat de prost poti sa fii ca sa nu te alarmezi la o asemenea veste? Stiu ca ni l-a prezentat cam sarac cu duhul, avand mereu nevoie de Hong Guk ca sa-l indrume si sa-i deschida ochii totusi...

Ha, ce bun e Gugal asta! O simpla cautare a lui Ahn Kil Kang (cica are 1,85m!), despre care TVMania spune ca va juca in noul serial m-a informat ca noul serial e de fapt Seonduk Yeo Wang, cunoscut si ca Queen Seon Duk, deci un nou serial istoric sud-corean de mare succes. Las consideratiile despre telenovela doar asa, ca sa mai enervez un pic admiratorii serialelor vazute pe aznv, pt ca sper ca o sa le vina inima la loc atunci cand o sa le spun ca abia astept noul serial.

La cererea sotului meu am sa amintesc ca Kim Jong Il, seful Coreenei de Nord, a declansat un mare scandal atunci s-a aflat cand a rapit, la 4 ani de la preluarea puterii in 1994, o celebra artista sud coreeana, Choe Eun Hee, precum si pe sotul sau Shin Sang Ok care e producator, fortandu-i sa produca filme de propaganda pt Kim, inainte de a scapa din prizonierat, 9 ani mai tarziu .

Crede sotul meu, observand ca si lui i-a fost acaparat interesul de Yi San, ca micutul tiran ar fi vrut sa faca si el filme de mare succes, ca sa rezolve cumva marile probleme ale tarii sale, sa mai reduca putin foametea de care sufera supusii sai prin valuta care ar fi fost obtinuta gratie filmelor.

Niciun comentariu: