vineri, 22 ianuarie 2010

Yi San=Furtuna la palat Incident Diplomatic

In ciuda orei tarzii am sa scriu putin si despre serialul atat de indragit, ca sa-i fac pe plac dragei de Belle.

Nu pot sa spun cat ma distreaza si ma incanta noul geniu descoperit de imparat, atat de scump in inocenta si altruismul cucare isi pune in valoare inteligenta iesita din comun. Pacat ca serialul se apropie desfarsit, pt ca avocatelul promite sa faca multe in vederea umplerii golului lasat de moartea lui Hong.

Totusi in privinta incidentului provocat de dorinta imparatului de a judeca el pe ticalosii de negustori chinezi care importau ilegal sclavii furnizati de camatarii care nu puteau sa-si recupereze altfel banii dati cu dobanda astronomica (cereau inapoi dublul sumei imprumutate, se pare ca intr-adevar nu e nimic nou sub soare, din cauza traducerii eu intelesesem gresit ca cei luati ca sclavi erau camatarii, ciudat era ca sclavii pareau a fi numai femei) avocatul nu a fost de prea mare folos, fiind intrecut in inteligenta (englezii ar fi folosit un singur cuvant outsmarted, de aceea engleza tinde sa devina limba universala) de solul chinez.

M-am decis sa vorbesc despre acest incident pt ca el aminteste de scandalul provocat de repatrierea americanului care l-a ucis pe Teo Peter. In fond chinezii actioneaza in acest serial exact ca americanii, nepermitand ca alta tara sa le judece cetatenii.

Interesanta mi s-a parut reactia celor din partidul Noron, in special Lordul Jang si Y Pan Choi care au subliniat ca daca se cedeaza in acest caz tara e in pericol sa-si piarda suveranitatea, pt ca exista pericolul ca sa se inmulteasca actele de incalcare a legalitatii de catre chinezi. Totusi imparatul se afla in grea dilema, pt ca, chinezii vor sa preia arestatii prin forta armelor, lucru ce ar duce la un razboi cu imensa China. Miscatoar e faptul ca toti, inclusiv noul favorit al imparatului, dau dovada ca sunt gata sa se sacrifice din mandrie patriotica.

Bineinteles ca draga de Song Yong va rezolva situatia, ca sa-i mai dea putin peste nas scorpiei de Hye-Byeung, care nu s-a lamurit inca, atunci cand SY a salvat o situatie stanjenitoare la intalnirea cu sericicultoarele, raspunzand in locul lui Hwa-bin la intrebarea legata de istoria culorii albastre, ca SY nu e cu nimic mai prejos ca inteligenta si cultura decat concubina pe care se tot incapataneaza s-o vare in patul (ca pe gat e mai dificil) imparatului.

Si in incheiere vreau sa amintesc ca am fost extrem de incantata intr-un an, la Targul International de la Expozitia din Piata Scanteii, de frumusetea, finetea si coloritul matasurilor din Coreea de Sud, mai frumoase chiar decat cele ce se importau din China prin anii 50 (a avut si mamitza o rochie de matase chinezeasca naturala, o frumusete, am modificat-o mai tarziu, cand mamitza nu a mai purtat-o, si mi-am facut si eu o rochie din acel material, atat de rezistenta a fost)

Apropo de rezistenta, fara nici o legatura cu matasea, imi amintesc ca pe vremea epocii de aur era o problema sa cumparam chiloti de dama, pt ca nu se gaseau. Am avut noroc si am gasit o coada la care sa ma asez si am cumparat atunci cateva perechi, din bumbac f solid. De atunci am mai cumparat, fara sa stau la coada, nenumarate alte perechi de chiloti, multe s-au rupt mai repede sau mai tarziu, am insa si acum acele perechi de chiloti cumparate la acea coada, si sunt in buna stare, de parca nu a trecut timpul peste ele. Si nu erau tetra!

6 comentarii:

Anonim spunea...

Si mie imi place mult acest serial.L-am urmarit de la inceput,datorita celuilalt serial corean(Giuvaerul palatului).Ma bucur ca mai e cineva caruia ii place.

Imperiul se modernizeaza in interior,dar trebuia si un astfel de incident diplomatic din mai multe motive:
-sa se vada raportul de forte intre CHINA si COREEA la 1780(se pare ca COREEA ii era vasala Chinei)
-sa se faca remarcata S-Y
-sa se imbunatateasca relatia ei cu imparateasa mama...ETC

Mie mi se pare ca "scenariul" are multe scapari,dar tabloul de epoca e fantastic.
Abia astept ora 6,25

Belle de Jour spunea...

:)
multumesc foarte mult pentru post. astazi stateam de vorba cu o fata (tanara, pana in 25 ani) care mi-a declarat ca si-a schimbat total programul cotidian in functie de...serialul acesta, este "fan" al lui, s-a apucat sa citeasca traduceri din literatura extrem-orientala, cauta pe gigapedia carti cu istoria acestui continent etc. uite cate face un serial bine-gandit la nivelul unei singure persoane!
multumesc din nou
o zi foarte buna

Viorica spunea...

@Anonim
Bine ai venit! Daca revii, data viitoare te semnezi sub comentariu, da?
Nici n-ai idee cati fani are serialul asta. Zilnic vin de pe Google sute de vizitatori.

Viorica spunea...

@Belle Sunt sigura ca serialul acesta si cel anterior au largit orizontul multora (me inclusiv)

Unknown spunea...

Pe mine m-a captivat total acest serial, ca de altfel si cel anterior( Giuvaerul palatului).Astept cu interes acum Secretele palatului. De cand ma uit la serialele astea am devenit interesata de tot ce tine de Coreea. Intru pe toate siturile unde pot citi ceva despre coreeni si credeti-ma am ramas uimita. Pana la aceste seriale nu stiam mare lucru despre coreeni, insa acum mi-am imbunatatit mult cunostiintele. Ma bucur sa vad ca serialul are atatia fani.Vizionare placuta in continuare.

Ligia

Viorica spunea...

Bine ai venit Ligia!
Multumesc pt urare.
Poate mai gasesti si alte subiecte care te intereseaza in magazinul asta universal.