sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Campionatul European de Patinaj Artistic 2010 Fete Programul Scurt

De data asta voi avea cuvinte de lauda pt Alina Alexoi. A explicat tot ce era de explicat, s-a abtinut sa ne mai povesteasca filme concentrandu-se pe programul patinatoarelor. Am numai o nedumerire. Ea a zis ca saritura Touloupe e cea mai usoara, alti comentatori sustin ca Salkow e cea mai usoara. Se poate sa fi fost o confuzie din cauza faptului ca in combinatii se foloseste mai mult Touloupe (are punctaj mai bun), deasemenea cvadrupla foloseste tot Touloupe, mai rar Salkow. Nu mai am rabdare sa ma documentez, data fiind ora inaintata.

Sa nu se creada ca sunt in razboi cu aceasta comentatoare, pur si simplu imiplace mai mult cuplul Yvone Ghita/Florin Gafencu, mi se pare mai exact in comentarii. Despre FG stiu ca a arbitrat in competitii, deci am mare incredere in modul cum judeca el.

Dar sa revin la competitia de azi. De la inceput trebuie sa spun ca am fost tare bucuroasa ca de data asta nivelul concurentelor a fost f ridicat, mai ales al unora care m-au dezamagit in trecut: Iulia Sebestien , Elena Gedenashvili sau Carolina Kostner. Trebuie sa mai spun ca la aproape toate concurentele piruetele au fost o incantare de privit, ca spiralele au aratat mare mobilitate, ca interpretarea muzicii a fost buna. Cea mai mare bucurie am simtit-o vazand ca aproape toate concurentele au reusit cate o pirueta Bielmann, desi nu cred ca cineva va mai fi in stare sa o faca folosind alternativ ambele picoare de sprijin, precum Slutzkaia. AA a remarcat ca unele concurente au prezentat spirala care poarta semnatura Nancy Kerrigan, azi n-a mai insistat pe incidentul arhicunoscut cu Tonia Harding.

Din motive obiective am deschis un pic mai tarziu televizorul si nu stiu daca a fost prezentat programul Valentinei MARCHEI, care s-a clasat in final pe locul 7. Prima patinatoare pe care am vazut-o a fost Ivana REITMAYEROVA, din Slovacia. Sunt de acord cu AA ca e gratioasa si eleganta, i-au reusit cam toate elementele. Diferentele intre concurente au fost date de gradul de dificultate si modul de executie al combinatiei, spiralelor, piruetelor, sariturii triple, sau dublului Axel, precum si modului cum au fost legate elementele intre ele.

Tamar KATZ din Israel a ratat din pacate combinatia si s-a si dezechilibrat la pirueta, neclasandu-se astfel in top ten. M-am bucurat tare s-o revad pe frumusica elvetiana Sarah MEIER, chiar daca mi s-a parut ca a avut o usoara ezitare la dublul Touloupe din combinatie. Inutil sa spun ca piruetele sale au fost incantatoare, asa cum e asteptat de la elvetieni. La un moment dat operatorul a insistat in timpul unei piruete pe ghete ca sa vedem cat de precisa e executia, cum reuseste sa se roteasca exact in acelasi punct. AA ne-a spus ca toata familia se ocupa, intr-un fel sau altul, de sporturi pe gheata. Aflata pe banca SM a parut ca nu e prea multumita de punctajul obtinut, care a situat-o in urma VM.

Rusoaica Alena LEONOVA mi-a amintit de data asta de Irina Slutzkaia prin bucuria si usurinta de a patina. Pacat ca a cazut dupa a doua tripla din combinatie. La secventa de pasi a dovedit ca are o buna comunicare cu publicul. S-a vazut in programul ei semnatura Tatianei Tarasova. Pt ca ieri AA a remarcat o superba haina de blana a unei antrenoare ruse si a spus ca exista o adevarata intreecere intre rusoaice care din ele are cea mai frumoasa haina mi-am amintit ca intr-adevar TT etala niste blanuri extraordinar de opulente.

Cum am spus deja unguroaica Julia SEBESTYEN a fost o surpriza placuta. Probabil nu va mai ajunge nicodata sa mai castige un titlu europen dar modul cum a facut sariturile, interpretarea muzicii, spiralele o situeaza in randul celor mai bune patinatoare ale continentului. Din pacate mai are de lucru la piruete, parca nu are viteza asteptata, mobilitate insa are, dovada piruta Bielmann, de la sfarsit.

Carolina KOSTNER a revenit in sfarsit la forma pe care i-am admirat-o alta data. Sariturile ei au parut executate fara nici un fel de efort, parea ca zboara pe gheata, usoara ca un fulg. Am reusit sa fiu atenta si la rochita, rosu in degrade spre grena,(nu violet!),o prindea f bine. Ideea de a renunta la antrenorul Michael Hutt se pare ca-si arata roadele, mai varstnicul american Frank Caroll fiind mai compatibil cu ea. Am observat ca pe banca vorbea germana, fluturand din genele ei false.

Mi-a venit inima la loc si la sfarsitul programului gruzinei Elene GEDEVANISHVILI, care m-a tot dezamagit in ultimii ani. Se pare ca faptul ca s-a mai inaltat si a mai slabit i-a priit. Sariturile au fost f sigure, a avut spirale bune, doar ca una din piruete mi s-a parut cam plimbata. La sfarsit a primit un buchet urias de flori
(trandafiri), era atat de mare incat parea jumatate din ea.Rosul florilor se potrivea bine cu rochita ei neagra cu argintiu, rochita cu maneci lungi si spatele dezgolit, ca si cu manusile negre.

Frumoasa Kiira KORPI, stralucitoare in rochita ei galben fluorescent care se asorta cu parul blond, a avut si ea un programf bun (s-a clasat pe locul 2) cu sarituri bune, interpretare buna a muzicii. La un moment dat AA a spus "s-a dezechilibrat, cred ca s-a vazut" N-am vazut, dar am crezut-o pe cuvant.Se pare, dupa notele primite, ca nici arbitrii nu au vazut acea dezechilibrare. Data trecuta s-ar putea sa fi fost de vina operatorul, unghiul de filmare folosit inducand in eroare.

Sotia lui KVDP, englezoaica Jenna MCCORKELL, imbracata intr-o rochita neagra, a avut si ea un program destul de reusit (doar Leonova a cazut, celelalte ratari ale unor concurente au constat din sarituri cu mai putine rotatii decat cele cerute) A inceput mai neobisnuit, cu dublu Axel si nu combinatie, dar a reusit si combinatia, Ce a caracterizat-o e faptul ca nu a avut inaltime prea mare la sarituri. Din pacate nu are prea mare mobilitate, lucru care s-a vazut la pirueta Bielmann. Locul in clsamentul intermediar, 10 (ca sa se inteleaga cat de ridicat a fost nivelul competitiei).

Am sa reamintesc acum elementele obligatorii la programul scurt, atat la fete cat si la baieti. Trebuie 4 sarituri, doua dintre ele in combinatie. Cu cat mai dificile sariturile cu atat mai mare e punctajul. Ordinea descrescatoare a sariturilor e ; Axel,Lutz, Flip, Ridberger, Touloupe, Salkow. De asemenea fetele fac trei
piruete diferite, baietii doar doua, una sarita. Baietii au doua secvente de pasi, una in linie drepta, alta in cerc, fetele au o secventa de pasi in linie si una cu spirale (adica se ridica un picior mai sus de sold)

Mai slabut s-a prezentat f tanara speranta germana, are doar 16 ani, Sarah HECKEN, campioana Germaniei. I-au reusit combinatia si dublul Axel , dar a ratat saritura tripla. Mi s-a parut cam stangace la spirale, deasemenea interpretarea a cam lasat de dorit. Locul in clasamentul intermediar, 14. A purtat o rochita rosu cu negru si colanti negri.

Estoniana Elena GLEBOVA, imbracata intr-o rochita verde fluorescent, a executat bine sariturile, a avut un program bun, cu piruete rapide si o frumoasa secventa de pasi. Din pacate pt tara gazda nu are speranta pt o medalie. Mi-a placut ca AA a dat dovada ca intelege si maghiara (cand IS a trimis pupici) si engleza.

Susanna PÖYKIÖ nu a mai oferit surpriza de alta data, programul ei a fost chiar mai slab decat era de asteptat (imi amintesc cat de suparat era Nicolae Bellu la Helsinki, vazand ca finlandezele sunt ata de apreciate, pt ca stia ca in comparatie cu celelalte continente, in special cu fetele din Japonia, nivelul finlandezelor e scazut) a avut doua ratari si nici in restul programului nu a stralucit., Era clar ca nu e in forma, ca se cam chinuie sa termine programul.

Laura LEPISTÖ nu a stralucit nici ea, dar a avut program mai bun decat SP. A incercat o combinatie de triple dar la aterizarea celei de a doua a pus mana jos. S-a dezechilibrat la pasi, lucru ce a facut-o pe AA sa o compare cu Lambiel, dar dupa parerea mea comparatia a fost f fortata. E adevarat ca Lambiel a cazut la
pasi, a facut-o insa, pot sa spun, cu eleganta, s-a ridicat rapid, pe cand dezechilibrarea LL a lasat o impresie de ruptura in program, de dizarmonie. Mie mi-a placut mai mult EG, desi arbitrii au situat-o pe LL inaintea ei.

Am aflat ca am avut si noi o reprezentanta
, Sabina PAQUIER, stabilita in Franta a carei mama e romanca, dar s-a situat abia pe locul 37, cf AA.

TVR ruleaza f repede clasamentul de final, am reusit sa notez:

1. Carolina Koestner
2. Kira Korpi
3. Laura Lepisto
4. Elene Ghenadeshvili
5. Alena Leonova
6. Iulia Sebestien
7. Valentina Markei
8. Sarah Meier

Rezultatele finale la baieti:

Pl Name Nation Points SP FS
1 Evgeni PLUSHENKO RUS 255.39 1 1
2 Stephane LAMBIEL SUI 238.54 5 2
3 Brian JOUBERT FRA 236.45 2 3
4 Michal BREZINA CZE 224.74 4 5
5 Samuel CONTESTI ITA 221.33 7 4
6 Yannick PONSERO FRA 219.52 3 7
7 Alban PREAUBERT FRA 207.61 6 9
8 Javier FERNANDEZ ESP 204.83 13 6
9 Stefan LINDEMANN GER 203.95 9 8
10 Tomas VERNER CZE 203.18 8 10
11 Kevin VAN DER PERREN BEL 195.48 11 11
12 Adrian SCHULTHEISS SWE 188.79 12 13
13 Anton KOVALEVSKI UKR 186.84 14 14
14 Sergei VORONOV RUS 185.38 17 12
15 Kristoffer BERNTSSON SWE 183.10 10 17
16 Paolo BACCHINI ITA 181.42 16 15
17 Viktor PFEIFER AUT 178.41 15 16
18 Gregor URBAS SLO 163.84 20 18
19 Zoltan KELEMEN ROU 161.10 18 20
20 Jorik HENDRICKX BEL 161.06 19 19
Final Not Reached
21 Maciej CIEPLUCHA POL 56.45 21
22 Ari-Pekka NURMENKARI FIN 53.55 22
23 Karel ZELENKA ITA 53.09 23
24 Peter REITMAYER SVK 51.35 24
25 Maxim SHIPOV ISR 51.21 25
26 Boris MARTINEC CRO 50.49 26
27 Matthew PARR GBR 49.02 27
28 Damjan OSTOJIC BIH 47.96 28
29 Viktor ROMANENKOV EST 47.60 29
30 Alexandr KAZAKOV BLR 45.97 30
31 Kutay ERYOLDAS TUR 37.40 31
32 Boyito MULDER NED 36.38 32
33 Marton MARKO HUN 35.32 33
34 Saulius AMBRULEVICIUS LTU 34.49 34
35 Girts JEKABSONS LAT 32.67 35
36 Georgi KENCHADZE BUL 32.02 36
37 Pierre BALIAN ARM 31.82 37
Withdrawn
Joffrey BOURDON (TBC) MNE

Niciun comentariu: