duminică, 17 ianuarie 2010

Ce ne-au facuuuut!

De ani de zile urmaresc concursurile de patinaj artistic, fie ele campionate europene, mondiale sau olimpice. Le-am vazut la romani comentate de Cristian Topescu (pt ca majoritatea privitorilor aveau televizor alb-negru din comentariu facea parte si descrierea culorii costumelor) la bulgari comentate de Vera Marinova, la Eurosport UK comentate de Chris si Nick, la Eurosport Italia (o singura data, pt ca s-a intamplat atunci sa incurce ingrozitor comentatorul numele concurentilor si am protestat la firma de cablu ca nu ne mai da pe englezi), la Eurosport Ro comentate de Doina Stanescu (Dumnezeu s-o ierte, dar tare era pe dinafara) apoi de Nicolaie Bellu, Florin Gafencu, Yvonne Ghita si mi se pare chiar Cornel Gheorghe, la TVR2 comentate de Alina Alexoi sau Marius Negrea, etc.

M-am bucurat ca intr-o vreme Eurosport dadea pana si concursul de calificare (la acest concurs mi se pare ca s-a renuntat), nu mai spun de celelalte probe la care aveam ocazia sa-i vedem si pe cei mai putin tehnici, unii dintre ei insa avand reale calitati de showmen, sau showwomen, dupa caz, vazand cu incantare progresul unora dealungul anilor sau cu intristare regresul altora.

Ce mai, in afara de fotbal si handbal la patinaj artistic ma pricep cel mai bine (ca telespectatoare doar), pot sesiza o ezitare inaintea comentatorilor si uneori chiar fara ca ei s-o observe pe loc, doar la reluare. Fara acele transmisii indelungate si explicatiile documentate ale unora dintre comentatori (cel mai mult il apreciez pe Gafencu, dar si dela Chris si Nick am invatat f mult) n-as fi ajuns la acest nivel.

Din pacate rasfoind TVMania ca sa vad daca nu cumva voi avea embarras du choix prin suprapunerea serialului sudcoreean cu patinajul artistic, campionatul european ce va avea loc la Tallin, am descoperit ca Eurosportul va transmite f putine ore de concurs, uneori la ore f tarzii, cel putin pana joi. Mai multe ne va oferi, se pare, TVR2 si deja mi se strange inima cand ma gandesc ca s-ar putea sa se repete experienta anilor trecuti cu...comentatorii (de cand scriu pe blog am constatat ca limba romana e plina de cacofonii ca o hazna publica-- si aici haznaua nu inseamna vistierie-- nu stiu de unde ni se trage). Poate totusi voi avea parte de surprize placute.

Niciun comentariu: