miercuri, 21 octombrie 2009

La Tribunal, birjar, la Tribunal!

Asta a fost indemnul celui mai iubit de catre pedelei catre majoritatea ad-hoc.

Mi s-a parut interesant ca am auzit o voce din aceasta minoritate sprijinitoare pomenind de "Monstruoasa Coalitie". Daca finalitatea va fi aceeasi (desi atitudinea marinelului fata de neamt nu ofera nici o speranta in acest sens) nu pot sa spun decat "Amin!"

Lasand gluma la o parte nu odata in aceste doua lungi decenii de democratie originala mi-am spus: "acestui presedinte i s-a urcat puterea la cap in asemenea masura incat a devenit imperioasa inlocuirea sa". Dar parca niciodata nu am fost mai convinsa de acest adevar decat acum, cand e vorba despre un presedinte pe care l-am votat, cam din disperare, de doua ori, odata ca sa se mai taie nasul pesedeilor a caror aroganta intrecea orice limita si a doua oara cand s-a facut referendum pt suspendare pt ca voiam sa mi se recunoasca dreptul de a-mi asuma alegerea, oricat de gresita ar fi fost. Si aceasta nevoie de inlocuire am sesizat-o inca inainte de constituirea cabinetului Boc I si am expus-o in articolul "Se reface Feseneaua")

De data asta mi-e tare teama ca iar va trebui sa aleg raul cel mai mic, si acesta nu va fi in nici un caz presedintele actual. Pt adeptii absenteismului la vot am sa spun ca aceasta este cea mai paguboasa atitudine pt tara. Probabil ca mi se va spune "du-te cucoana de-aici cu grija pt tara, pe mine ma intereseaza mai mult ce o sa pun maine in farfurie sau cum o sa-mi mearga afacerea maine".

Dar cand ai in fata un om care se conduce dupa principiul "sa piara tara numai sa mi se implineasca mie poftele, oricat de irationale si paguboase sunt pt ceilalti concetateni" (si sa nu ne lasam inselati de discursurile care pretind ca FMI-ul si alte foruri finantiste il prefera pe el drept partener de discutii prin intermediul unui expert economist) nu ai voie sa renunti la dreptul de a te prezenta la vot.

Se bate multa moneda pe tema falsificarii alegerilor. Sa fie clar: pt a fi posibila o asemenea frauda e absolut necesar sa fie o prezenta redusa la vot si mare parte din acele voturi sa fie date in alb.

Cat despre nr de persoane care au semnat listele de candidati la presedintie par a semana cu bancul acela " cum vrei sa ne batem, in sabii sa ne taiem sau in ciorapi sa ne mirosim". Dupa umila mea parere ciorapii care put cel mai tare apartin celor care obliga prin santaj si amenintari, prin puterea pe care o detin, sa se semneze lista.

Eu sunt bucuroasa ca de multele ori in care mi-am pus semnatura pe vreo lista (ultima data pe petitia on line) am facut-o in deplina libertate de constiinta. Chiar daca de cele mai multe ori nu a existat o urmare imediata a acelor semnaturi (ba chiar marinelul mi-a dat public cu flit dandu-mi sa inteleg ca NICIODATA, NICIODATA NU VA FI DE ACORD CA JOHANNIS SA DEVINA PRIM-MINISTRU) nu mi-am pierdut increderea ca in tara noastra nu mai exista premizele unei noi dictaturi, indiferent de coloratura sa.

Chiar acum reascult noua gaselnita a explicarii inexplicabilului pt marinel: Nu legea pensiilor (tocmai am auzit o amenintare a unui ofiter, nu stiu daca este pensionar, ca daca se va aplica legea Boc a pensiilor vom vedea armata in strada) a dus la votarea motiunii de cenzura ci respingerea referendumului pt crearea unui parlament unicameral cu un nr redus de membri.

Reamintesc ca eu personal cred ca nr parlamentarilor e prea mare, ca exista prea multe privilegii in tara aceasta, dar si ca este necesar un parlament bicameral ale caror atributii sa fie clar diferentiate.

Doamnei Cristina Shincai, de la Realitatea am sa-i amintesc ca cine rade la urma rade mai bine. Deasemenea dumneaei si colegei Ema Zoicescu (ei da, am mai vorbit de tendintele mele masochiste) le recomand cu multa caldura sa citeasca ultima "Scrisoare deschisa" de pe acest blog.

Si pt ca am pomenit de masochism o sa dau frau liber aici exasperarii care m-a cuprins cand la Antena 3 erau invitati doi mebri ai majoritatii exact cand se vota prin ridicare de maini sustinerea lui Klaus Johannis iar CS si Roberta Anastase jubilau la constatarea ca aparent lipsea un vot pt a exista cvorum. Oare nu urmarea nimeni evenimentele din regia A3 ca sa-i atraga atentia moderatoarei ca interfera in stabilirea cvorumului? Si pe unde rataceau cei care s-au prezentat ulterior la votul uninominal? Iata o dovada ca sunt prea multi parlamentari.

Niciun comentariu: