luni, 12 octombrie 2009

Blow -up

In anii 60, imediat dupa asasinarea lui JF Kenedy era destul de popular un film englez cu numele "Blow-up". In engleza aceasta expresie are doua sensuri, unul e explozie, celalalt numeste un procedeu din arta fotografica pe suport de hartie care consta din marirea succesiva a unor detalii, cam ce se face azi la fotografia digitala prin functia zoom a unor programe de vazut poze pe calculator.

In filmul respectiv eroul, desigur fotograf, descopera prin procedeul amintit un cadavru ascuns intr-un tufis. Legatura cu asasinarea lui JFK e ca s-a facut intr-o vreme valva ca prin procedeul amintit un fotograf ar fi descoperit pe cineva cu o pusca (dar fara cureaua lata) ascuns intr-un tufis din Dallas, f aproape de locul crimei.

Ei bine, eu n-am folosit nici blow-up, nici zoom ca sa descopar, intr-o poza facuta pe linia ferata din articolul Arta si mizerie un telefon mobil. Poza e publicata in respectivul articol. O fi unul din telefoanele mult cautate ale Elodiei?

4 comentarii:

disa spunea...

Viorica, referitor la aticolul tau despre invatarea limbilor straine, pot sa spun ca ne asemanam in ce priveste dorinta noastra de cunoastere, si placerea de-a rememora anii copilariei si tineretii.
Si eu am scris o carte autobiografica, si multe din intamplari le-am pus intr-un blog "de suflet".
Mai vorbim...

Viorica spunea...

Gand la gand cu bucurie, cumspunea mama mea :)
Cam asta am vrut sa zic si eu ca raspuns la comentariul tau de la articolul anterior, scris inainte de a-l fi citit pe asta (eu mai sunt si pripita, ma avant ca un berbec ce sunt)

disa spunea...

Sa nu-mi spui ca esti si "berbec"?!
O alta asemanare?

Viorica spunea...

Berbec cu ascendent in Pesti si opozitie Soare Neptun. Am doua fete. Tu?
Cum se cheama blogul tau autobiografic? Poti sa-mi raspunzi pe email.