sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Zoo Baneasa 7 Noiembrie 2010 Partea II

Va mai amintiti din "Giuvaerul Palatului" cand Jang Geum a fost pedepsita pt ca a intarziat cautand un inlocuitor pt fazanul auriu care trebuia servit la masa regelui si pe care il pierduse rivala ei? In Zoo Baneasa se afla un splendid fazan auriu, n-am reusit eu sa-l pozez asa cum trebuie, cu mareata lui coada intreaga la vedere, pt ca n-avea stare sa-l pot surprinde in poza.

Pe lunga alee din fundul gradinii se pot admira in curtile lor o multime de animale mari precum si struti (n-am reusit sa-i pozez prea bine) dar pt ca lipsesc panourile de afisaj la unele curti iar unul din panouri era inclinat am auzit un vizitator exprimandu-si cu naduf nemultumirea fata de insotitoarea lui. Sigur, omul avea dreptate, panourile sunt folositoare, noi insa am remarcat mai ales imbunatatirile si am trecut mai usor cu vederea neimplinirile. Cerbul, care statea tolanit cand am ajuns in dreptul lui s-a ridicat si a inceput sa boncaluiasca de mai mare dragul, facandu-i curte ciutei aflate in curtea vecina, dar cerbul lopatar, mult mai gratios fiind si mai mic (aici era panou) statea linistit si-si facea siesta. Caprioara parea ca e intruchiparea statuii omonime din parcul Herastrau.



In voliere mari se aflau vulturi, acvile, sorecari. Vulturii nu au iesit prea bine in poza, acvilele si sorecarul da.


Tot in curtile despre care am vorbit se afla lame (dar nu de ras), in Fota erau alte animale provenite din America de Sud, si anume guanacii, mufloni, o nostima capra pitica, un bivol alb si nu negru ca cei de mult disparuti din curtile stapanilor lor din satul in care am copilarit.




Am sa las pt partea III-a pozele din pavilionul cu papagali si o sa mai pun poza unui bobcat (nici aici nu era panou de afisaj), pisicile salbatice erau ascunse sub o mare gramada de crengi, abia le-am zarit (noroc ca erau multi vizitatori cu spirit de observatie care exclamau "acolo, uite-te acolo" pt ca am fi trecut mai departe crezand ca animalele sunt ascunse vederii, de data asta noi am fost mai vigilente, ursii nu i-am pozat deloc, mi-am amintit ca pe vremuri la Zoo erau multi ursi f mari, probabil ca au raposat intre timp de batranete, ca si camilele sau, mai dramatic si mai de curand, elefantul. In schimb lupii albi erau tot atat de impunatori ca si cei din SLC. Pe vremuri erau si vulpi argintii, or fi ajuns gulere sau haini de blana? A fost, intr-un timp mai indepartat, o  minigradina zoologica cu vulpi si lupi chiar in Cismigiu, in spatele Palatului UNESCO. In schimb la Zoo se afla un jaguar negru (mie mi s-a parut ca seamana mai degraba cu pantera neagra, prietena ursului Baloo din Cartea Junglei, decat cu cheeta din Fota.





Si in inceheierea acestei parti o sa va arat cativa, f putini, dintre cei care au ales acea zi minunata ca sa vada animalele din Zoo.

Niciun comentariu: