marți, 2 noiembrie 2010

Hur Jun

Am promis ca o sa scriu cate ceva despre acest serial care continua seria dramelor istorice produse de sud-coreeni si transmise de TVR1. La noi el vine dupa marele succes al "Giuvaerului Palatului", multi telespectatori si mai ales telespectatoare fiind impresionate de modestia, tenacitatea, ambitia, daruirea si priceperea acelei extraordinare Jang Geum care a ajuns sa fie numita Dae, adica Mare.

In Coreea insa acest serial a fost produs si difuzat in 2000, inainte de Dae Jang Geum (2003) si a avut un succes urias. In afara Coreei insa a ajuns dupa DJG si pt ca exista mari similaritati intre caracterele celor doua personaje principale, ba chiar mare parte din actori apar in ambele seriale Hur (Heo) Jun a avut audiente mai slabe.
Se pare ca aceasta este imaginea care a ramas in istorie ca fiind Hur Jun




O prezentare destul de amanuntita a celor ce se intampla in serial poate fi gasita in engleza pe situl Koreean Drama de unde a fost imprumutata de Wikipedia. Cunoscatorii de engleza care urmaresc serialul ar face bine sa nu citeasca tot, pt ca pierd efectul surprizei celor ce se vor intampla in continuare. Din Drama Wiki am sa copiez date despre distributie, ca si alte date de interes:


  • Also known as: The Legendary Doctor Heo Jun / The Way of Medicine
  • Genre: Historical
  • Episodes: 64
  • Broadcast network: MBC
  • Broadcast period: 1999-Nov-22 to 2000-Jun-27 

Cast


Production Credits

 Dintr-un articol dedicat bunului doctor de catre Wikipedia am aflat ca, desi legendar, acest doctor a existat in realitate, fiind fiul unui magistrat dar avand o mama din clasa de jos (va amintiti drama lui Hong din Damo, anume ca fiind fiu de concubina si nobil nu-si gasea locul in nici o parte a societatii, totusi Hong a ales calea combaterii criminalitatii, spre deosebire de Jun). El nu numai ca a ramas in istoria Coreei (remarcabil obiceiul celor din dinastia Choson de a nota si arhiva documente care se dovedesc nepretuite pt urmasi, asta inseamna civilizatie, invatarea scrisului si folosirea lui pt alcatuirea de documente si carti)  dar cartea lui, Dongui Bogam, a intrat in 2009 in patrimoniul UNESCO.

Eu n-am vazut, din motivele stiute de cititorii mei fideli, decat o parte din acest serial. Sotul meu insa a manifestat interes fata de pataniile doctorului si m-a pus la punct atat cu personajele, cat si cu relatiile dintre ele si cu intamplarile prin care au trecut din momentul in care am reinnodat firul povestii.

Marturisesc ca si eu am un interes mai scazut din cauza asemanarii atat de izbitoare a caracterului lui Hj cu DGJ, totusi intorsaturile de situatii atat de savant dozate, care fac farmecul serialelor sud-coreene ma fac sa nu-l abandonez. Nu-mi place deloc actorul care il interpreteaza pe regele Sojeon, sprancenele lui vesnic ridicate si ochii cam holbatei ii dau un aer de prost. in schimb l-am reintalnit cu placere pe actorul care il interpreteaza pe doctorul Kim, cu un rol destul de apropiat de cel avut in DGJ. De fapt multi actori au acelasi tip de personaj in cele doua seriale.

Niciun comentariu: