sâmbătă, 20 noiembrie 2010

Scumpul mai mult pagubeste

Nu degeaba se spune "Fa ce zice popa, nu fa ce face popa". Tocmai ce am dat sfaturi prin care recomandam multa atentie cand apasati pe butonul delete si spuneam ca e bine sa aveti cel putin un back up, cand am patit-o tocmai pt ca nu am respectat aceste sfaturi.

Obisnuita cu jaful meu de calculator (nu se cauta la hard disk compul de dar, insa cand il freci tu, cel ce ai primit darul, de-l ametesti ce pretentii poti sa mai ai?)  care abia de avea 2, maximum 3 GB liberi pe disc si cu memory stickul initial de la Sony de 465MB m-am obisnuit sa sterg cam tot ce credeam ca nu-mi mai trebuie pe computer (de fapt un laptop, dar fara baterie) sau pe camera foto, ca sa fac economie de spatiu. Intre timp chiar si pt Sony cumparasem un memory stick de 4GB iar pt Olympus am plusat si la cei 2GB primiti odata ce am cumparat camera am adaugat un memory stick de 16GB.

Cei care si-au prins urechile in explicatiile mele cvasitehnice trebuie sa inteleaga ca acum pot fi ceva mai relaxata si nu mai e nevoie sa ma reped sa sterg tot ce mi se pare ca-mi sufoca spatiul vital in camera (foto) sau calculator. Deci economia nu-si mai are rostul. Numai ca m-am relaxat cum nu trebuie si n-am mai facut backup la pozele facute in ultimele 10 zile. 
Si fatalitatea s-a produs, vrand sa sterg din Picasa de pe comp un folder am dat frumos delete (Picasa nu trimite pozele sterse in Recicle Bin, de unde ar putea fi eventual recuperate, le sterge direct de pe disc) si surprise, surprise (dar una al naibii de neplacuta), tot folderul cu poze facute de mine in 2010 a disparut de parca nici n-a existat. Ma uitam si nu-mi venea sa cred. De unde pana atunci picam de somn si abia asteptam sa merg la culcare, m-am apucat sa caut o solutie. 

Windowsul are bunul obicei sa faca el backup si astfel zapacite ca mine pot recupera cate ceva. Toate bune si frumoase dar ultimul backup a fost facut in 10 Noiembrie. Bun si-asa, mi-am zis. Numai ca la folderul Irlanda 2010 s-a oprit dupa vreo cateva zile. Iar eu mai ma inca multe poze de publicat pe Picasa.web. Noroc ca am deja doua backupuri pe stickuri si n-a fost o problema sa recuperez pozele lipsa, atata doar ca am muncit in plus. Daca eram mai atenta cand am apasat pe delete ala sa vad ce vrea Picasa sa stearga....:(

Nici pozele facute din 10 noiembrie incoace nu au fost definitiv pierdute pt ca am apucat sa le public pe Picasa.web si le-am downloadat de acolo. Numai ca acelea erau poze reduse ca marime, din multe motive bine argumentate, originalele doar cineva ffff priceput ar mai putea sa le gaseasca pe disc, pt ca sotul meu mi-a explicat ca atunci cand dai delete nu dispare cu totul poza, ci ea ramane undeva ascunsa.

Asa ca in noaptea asta m-am apucat sa mai public niste albume cu poze din Cork, dar linkurile la acestea in numarul (episodul) urmator.

Niciun comentariu: