vineri, 26 noiembrie 2010

Despre medicina naturista, diete, etc

Cititorii mei fideli stiu ca am publicat multe articole (copiate) pe teme de medicina naturista. Ma gandesc ca s-ar putea ca in acest fel sa induc in mintea unora ideea ca sunt de parere ca medicina naturista poate inlocui medicina alopata si ca aceasta medicina naturista poate oferi tratamente pt orice fel de afectiuni. Daca s-a intamplat asa imi pare rau, nu asta e parerea mea. 

Si ca sa fiu mai convingatoare am sa reamintesc ca atunci cand am facut punctia la san si am aflat ca exista celule maligne am fost sfatuita sa nu ma bazez pe tratamente alternative cum ar fi fitoterapie, bioenergie, etc, pt ca doamna doctor cunoaste nenumarate cazuri care au procedat asa si au ajuns din nou la Institul Oncologic, in stare mult mai grava. Mai mult, cativa ani mai tarziu sotia unui var s-a tratat singura la san cu tot felul de leacuri "babesti" si cand exsperat fiul ei a dus-o la IO pt operatie a fost prea tarziu, desi s-a operat si o vreme s-a simtit bine a supravietuit numai un scurt timp, prea putin pt a se putea bucura de nepotul ei.

Doctorita mi-a spus clar "Din fericire cancerul la san se poate vindeca. O sa faceti chimioterapie, radioterapie si operatie". I-am ascultat sfatul si tratamentul, in ciuda diagnosticului de tumora de gradul III (din patru) cu metastaze, recomandat intocmai de raposatul (Dumnezeu sa-l odihneasca) doctor Saptefrati a dat rezultate. 

Vreau insa sa mai adaug ca nu m-am limitat doar la acest tratament. Am consumat multe fructe si ceai de macese, mai ales in timpul chimioterapiei, pt a reduce senzatia de voma, in timpul si dupa radioterapie am mancat multa sfecla rosie pt a combate distrugerea hematiilor din cauza radiatiilor, am mancat nuci, etc.

Dupa operatie cel putin un an de zile am baut un ceai combinat de mine personal din mai multe plante, nici nu stiu daca mi le mai amintesc pe toate, sigur galbenele, coada soricelului si urzica, matase de porumb, paducel, cred ca au mai fost si altele. Am sa spun ca ar trebui sa pun ca motto de acum incolo la recomandarile pe care le fac:

Persoane diferite pot reactiona diferit la stimuli identici.

Tendinta, poate fireasca, a multor persoane este ca, atunci cand aud ca una sau mai multe plante medicinale sunt recomandate in anumite afectiuni iar medicul le-a diagnosticat aceasta afectiune sa inceapa imediat sa le foloseasca fie ca adjuvant la tratament, fie ca unica metoda de tratament. Eu as atrage atentia ca si in cazul medicinei naturiste, ca si in cazul celei care foloseste medicamente de sinteza daca se fac studii (de multe ori in cazul plantelor medicinale sau a altor remedii se conteaza mai mult pe traditie si pe experienta ancestrala decat pe studii stiintifice) acestea ajung la concluzia ca tratamentul cu aceste remedii e eficace bazandu-se pe date statistice. 

Daca sa zicem 65% din cei care au fost supusi studiului au reactionat pozitiv se trage concluzia ca acel medicament, remediu, etc, e folositor pt tratarea unei anumite afectiuni. Ei, daca aveti nenorocul sa faceti parte dintre ceilalti 35%...Mie mi s-a spus, cand ma inceput chimioterapia "sa vedem cum reactioneaza organismul" Am avut noroc ca a reactionat bine, altele, din nefericire, nu au avut acest noroc.

Mai vreau sa spun ca multa lume crede ca daca ceva e pe baza de plante e sigur benefic, uitand ca mama natura a creat si plante toxice sau deadreptul otravitoare, ca uneori aceeasi planta are efecte diferite in functie de doza administrata. De exemplu digitala e recomandata in boli de inima, dar dozarea ei trebuie facuta cu multa atentie pt ca daca se depaseste doza devine din benefica nociva.

Si pt ca toate revistele, ziarele, etc sunt pline de tot felul de diete trebuie sa se stie ca si daca aceste diete au o baza solida stiintifica (majoritatea covarsitoare nu au decat o teorie mai mult sau mai putin corecta a autorului) ea se bazeaza tot pe statistica. Si pt ca orice roman, indiferent de gradul lui de educatie sau de cultura are tendinta de a se da drept exemplu personal in orice tema abordata o sa continui sa folosesc exemplul personal pt a spune ca unele recomandari nu sunt deloc atat de generale cum se presupune.

Inca de mica mi s-a spus ca am deficienta de calciu, nu pe baza unor analize riguroase, nici nu era nevoie, ci pe baza unui reflex pe care probabil il cunoaste orice student la medicina. Pe masura ce am inaintat in varsta am avut tot felul de necazuri din aceasta cauza, faceam crize care erau confundate cu manifestari psihice (isterie, cred) chiar am fost trimisa la Spitalul Grigore Marinescu pt internare de catre dr Chitac, dar la spital mi s-a spus ca sunt perfect sanatoasa psihic si ca probabil mi-ar trebui mai multa odihna, tinand cont de faptul ca aveam doi copii mici.

Ulterior am tot incercat sa-mi tratez dureri de dinti, de urechi, etc fara sa am vreun simptom de boala si pana la urma nu mai stiu cine a avut ideea sa ma trimita la un endocrinolog. Surprise, surprise, dupa scintigrafia tiroidei medicul a constatat ca tiroida nu-mi functioneaza cum trebuie. De atunci urmez tratament pt combaterea hipotiroidiei si va trebui sa il urmez totata viata, mai ales ca si la a doua scintigrafie (intre timp medicul la care am fost a raposat si nu aveam fisa lui la mine cand m-am prezentat la dr Carmen Radu de la IO) tiroida era "mica si lenesa".

Am spus toate astea pt ca tot internetul e plin de laude aduse verzei si mai ales brocoli, cat de benefice sunt ele in combaterea obezitatii, a cancerului, etc, ce mai, panacee universale si mai multe nu. Atata doar ca familia cruciferelor e reputata ca gushogena, intervenind in metabolismul iodului, lucru care nu are nici o influienta asupra persoanelor carora tiroida le functioneaza bine dar consumul cruciferelor nu este deloc recomandat hipotiroidienilor. Asta nu inseamna ca ocazional nu mai dau iama prin sarmale in foi de varza, ca evit total conopida sau brocoli. 

De asemenea aud mereu cat de sanatoase sunt preparatele din soia. Le-am folosit si eu cu drag pana ce am citit pe situri de incredere (pt mine) ca soia e toxica pt hipotiroidieni. Dar asta nu inseamna ca am renuntat total la sosul de soia, de ex, pt ca din cand in cand, f rar e drept, prepar cateva rulouri gen sushi si fara sos de soia cu wasabi acestea n-au nici un haz.

Mai vreau sa reamintesc ca multi ani, intre ei fiind inclusa si perioada cand am facut tratamentul pt cancer si convalescenta am practicat DO-IN, un ansamblu de tehnici de automasaj si presopunctura care m-a ajutat f mult la mobilizarea bratului dupa operatie. DO-IN are si un suport spiritual, eu m-am limitat la partea tehnica. Din pacate am renuntat la el, pur si simplu nu mai simt chemare sa il fac, cred ca nu e bine, pt ca eram mult mai linistita sufleteste atunci, acum prefer sa folosesc acel timp in fata calculatorului.

Ca o concluzie vreau sa va ganditi bine de ce cand e epidemie de raceala sau gripa in oras unii oameni nu se imbolnavesc indiferent cat sunt de expusi la virusi (asta nu inseamna ca masurile recomandate de evitare a contactului cu bolnavii si de izolare a lor trebuie neglijate) fara sa tina o igiena exagerata. Pur si simplu organismul lor nu reactioneaza la virusi.

Sper ca medicii de profesie sa-mi ierte indrazneala de a amesteca in meseria lor. Am mare respect pt acei medici care isi fac cu adevarat aceasta meserie pt ca ei trebuie sa invete toata viata pt a fi cat mai mult de folos semenilor lor.

Niciun comentariu: