miercuri, 3 noiembrie 2010

Votati pentru Gabi.

Ce mica e lumea! Acum vreo zece aniu ascultam cu multa placere talk-showurile interactive de la Activ FM. Intre timp cei de acolo s-au raspandit in alte parti ale mass-media (Robert Tache mi-a trimis un comentariu cand am amintit de el) dar eu am ramas cu un prieten bun, Gabi Nicolescu. Nu stam prea des de vorba dar ii cunosc mama, am cunoscut-o si pe cea care i-a fost prietena si apoi i-a devenit sotie, ne stim reciproc povestea vietii.

Acum am aflat de la Dana ca el e nepotul nasului de botez al ei.  Despre Dana am povestit in unul din articolul cu eticheta Devirtualizari. Habar n-am avut atunci ca avem o cunostinta comuna atat de deosebita..

Dana ma roaga sa votez pentru Gabi la  GALA PERSOANELOR CU DIZABILITATI "ANGAJEAZA ABILITATEA!" 

 Votul va fi inregistrat la categoria Oameni cu desavarsire aici. Iata ce scrie Dana:

Se poate vota dupa 24 de ore din nou. Daca ai 2 computere poti vota de 2 ori la 24 de ore.  

Si acum iata prezentarea lui Gabi, asa cum o gasiti la adresa unde puteti vota.

Gabriel Stelu Nicolescu



Categoria: Oameni cu desavarsire


Propus de: Fundatia Light into Europe

Gabriel Nicolescu este un domn cu deficienţă de vedere din Bucureşti în vârstă de 51 de ani şi este totodată şi primul beneficiar al unui câine ghid pentru nevăzători din România. Gabi nu s-a născut nevăzător. În 1976 s-a angajat la ISB (Întreprinderea de Salubritate Bucureşti, actualul REBU), până în 1980, cand a lucrat la IIRUC, timp în care a terminat postliceala şi s-a calificat ca electronist. În 1992 s-a angajat la BOG’ART, unde a lucrat până în 1995, când a început să aibă probleme cu vederea, datorită diabetului. S-a întors la REBU, unde a lucrat în cadrul Departamentului Finaciar, Contabilitate până în 1997, când şi-a pierdut vederea în ambii ochi. Cu toate că s-a confruntat cu multe greutăţi, Gabriel este foarte dinamic şi foarte motivat să facă binele şi să fie un sprijin atât pentru persoanele cu dizabilităţi, cât şi fără dizabilităţi. „Chiar dacă par idealist, vreau ca prin puterile de care dispun, să schimb ceva în bine în lumea în care trăim. Tot ceea ce fac, fac voluntar, iar singura răsplată la care mă aştept, acum că nu mai văd, e să aud lumea cum se bucură.”, spune Gabriel. Acest mesaj se regăseşte şi în motto-ul „Bine facem greu, rau facem uşor”, motto inspirat din prima carte pe care a citit-o, „Fii bun până la moarte”, de Moricz Zsigmond. Gabriel iubeşte animalele, mai ales căţeii, plimbările prin natură, comunicarea cu oamenii, muzica rock, iar, înainte de a-şi pierde vederea, îi plăcea foarte mult să conducă. El crede că dizabilitatea este o povară greu de dus, mai ales în ţara noastră, însă, cu o voinţă mare şi mult curaj, oamenii cu dizabilităţi pot trece peste greutăţi şi pot avea succes în tot ceea ce fac. Pentru el personal, dizabilitatea este ca un concurs în care caută mereu să învingă toate obstacolele vieţii: „Nu reuşesc întotdeauna, dar fac tot posibilul. Important e să particip şi să nu mă dau bătut.”, spune Gabriel. În prezent, Gabriel este primul nevăzător care beneficiază de un câine ghid din România. Prin intermediul Fundaţiei Light into Europe, Gabriel a pimit-o în iulie 2010 pe Chloe, prima căţeluşă ghid pentru nevăzători din România. Până să intre în posesia lui Chloe, Gabi a trebuit să treacă printr-un proces de training, în cadrul căruia şi-a îmbunătăţit abilităţile de orientare şi mobilitate cu ajutorul bastonului alb şi a învăţat cum să lucreze în parteneriat cu un câine ghid: „Până în martie 2010, când am început trainingul, eu nu am ieşit singur, nu ştiam să folosesc bastonul alb, dar de când a apărut Chloe, cu ajutorul Fundaţiei Light into Europe am căpătat curaj şi acum nu ma mai despart de Chloe şi de baston.”, spune Gabriel. „Pentru mine, Chloe este ca un copil, înseamnă motivaţia şi şansa de a ieşi din casă, de a mă face să lupt pentru drepturile mele. Într-un cuvânt, motivaţia de a trăi.” Acum Gabriel a devenit un ambasador al dreptului la independenta si acces in toate ariile vietii persoanelor nevazatoare si un model pentru persoanele cu dizabilitati. Este implicat in toate campaniile fundatiei de promovare si informare a publicului.

2 comentarii:

sara spunea...

am sa votez si am sa rog toti cunoscutii mei sa faca la fel

Viorica spunea...

Multumesc Sara. El spune ca si ceilalti merita sa fie votati. Eu il cunosc personal numia pe el.

Credeam ca am scapat de cereri de link exchange. Se pare ca inca nu a trecut moda.