marți, 16 noiembrie 2010

Lovers Vanished

La sugestia Sarei am vazut cea mai noua melodrama in care a jucat Kim Nam Gil inainte de a intra in armata. S-ar fi vrut un Leaving Las Vegas coreean, nu sunt sigura ca a reusit. Nicholas Cage juca rolul unui om care are atatea pacate incat nu mai spera nimic de la viata, coreenii sunt mai puri intr-un fel, fiind condamnati nu de propriile inclinatii, ci de imprejurari.

Asemanarea ar fi ca pana si pt cei mai disperati oameni dragostea poate aduce o raza de lumina. Daca vreti sa stiti exact despre ce este vorba in film fara sa-l vedeti (desi Vikii ofera si traducerea in romana) mergeti la blogul Sarei. Eu am sa dau cateva date despre distributie:
 Eu am ales pt subtitrare limba engleza si m-am simtit cam ca la cinema cand cineva din public face cu glas tare remarci care fac sa se duca la naiba tot dramatismul situatiei. Din cand in cand apareau comentarii ironice de genul "ceee, e un film horror, si-a pus pe perete luth (chitara) victimei" de parca nu era destul de clar ca acel motel se chema "Le Luth" si deci chitara era f la locul ei pe perete. Sau "nu sta acolo, dulceata, ca sperii clientii" sau "pune mana pe arma, scumpete, acum esti indreptatita". In loc sa ma infioare dramatismul situatiei, si in film este drama cat cuprinde, pt ca de fapt nu eram la o tragicomedie, ci o tragedie in toata regula, m-a pufnit rasul. Dar deh, mi-am facut-o cu mana mea.

Ce mi-e greu sa inteleg e de ce lui Kim Nam Gil i se ofera numai roluri din astea cu sfarsit tragic. Si inca un comentariu. Daca la "Portrait of a Beauty" cineva a comentat pe Youtube despre partenera lui din film in scena erotica "lucky one' eu am comentat in sinea mea, in concordanta cu comentariile de pe Vikii "lucky two" (pt cei care nu stiu engleza e un joc de cuvinte; "e o norocoasa", eu am zis 'uite doua norocoase", in traducere f libera). Iar comentariul de pe Vikii era "I'l kill this girl, grrr" ("as omori-o pe asta, zau") Si a mai fost un comentariu exasperat, de data asta f pertinent "muzica e prea tare iar vocile sunt date prea incet".

"Ezista o esplicatie" ca s-o citez pe Leana lui Partzag din"Vacanta mare" si anume ca se vorbea mai mult sotto voce tocmai pt a sublinia faptul ca protagonistilor viata li se apropia de final indiferent ce ar fi facut. Fatalismul se pare ca incepe sa devina o caracteristica a filmelor sau serialelor coreene, desi in ce priveste serialele istorice nu avem ce face, fatalmente personajele trebuie sa moara, ca doar n-or fi nemuritorul Highlander (dar pana si aia mor cand li se taie capul) sau Contele de Saint Germain.

Dar filmul mai are o alta tema: oare ce e de preferat, viata in orice conditii sau moartea in libertate? Tatal meu avea o vorba "decat o mie de ani cioara mai bine un an vultur". Ei, cam  asta e calea pe care a ales-o Soo In, personajul interpretat de Kim Nam Gil. Si cam la fel ca in Bad Guy e un fel de vinovat fara vina, insa mai inocent decat acel personaj. Cat despre felul in care a fost conceput filmul din pdv artistic, cu elementele naturii care subliniaza dramatismul povestii, a scris Sara destule. Totusi eu n-am fost prea entuziasmata de gaselnitele regizorale, era loc de mai bine.




 

 

 
Posted by Picasa

2 comentarii:

sara spunea...

Stii doamna ca kng e f bun in ceea ce face,are un chip cu 100 de fete,dar daca la asta se pricepe el cel mai bine:sa aiba roluri de om complex,neinteles,la fel ca un luceafar,ca un demiurg ?De asta are doar roluri tragice.
Dar daca ar fi sa traiesti zi de zi langa un barbat ca el_adica rolurile lui_am reusi sa-l intelegem?Nu cred,si atunci,totusi de ce ne place atat de mult?

Viorica spunea...

Mie imi place cand zambeste asa, doar ridicand un pic coltul gurii. In Lovers...nu prea are ocazia sa zambeasca.
Numai ca asta e al patrulea film in care moare, de fiecare data altfel, e adevarat, si am inteles ca mai sunt si alte filme in care moare.
Cred ca n-ai vazut Portrait of a Beauty, acolo persoanjul e diferit de cel din alte filme, dar tot moare...
Mie imi place mult si Kim Jae Wook.