miercuri, 26 ianuarie 2011

Fantana cu intelepciune

Am spus nu odata ca imi plac f mult ppsurile si ca produc si eu din cand cate unul. Deja am material strans de pe internet pt mai multe din ele (pe cele cu fotografii proprii le-am compus si publicat deja) dar de la o vreme nu mi-am facut timp si pt aceasta pasiune. In schimb primesc nenumarate asemenea productii, unele din ele de o valoare estetica sau documantara exceptionala. Si gur ca imi face placere cand le deschid si multumesc prieteneor si prietenilor pt ele.

Din pacate frumusetea unora din aceste imagini este manjita (nu gasesc alt cuvant) de ambitia unora care simt nevoia sa-si etaleze "intelepciunea" suprapunand peste pozele atat de frumoase tot felul de panseuri, unele demne de Gaga, cu intentia declarata de a inalta spiritual pe privitor. Altele au suprapuse tot felul de istorioare moraliste, menite sa ne largeasca orizontul, bineinteles ca tot pe cel spiritual. Aproape toate se termina invariabil cu "trimite la toti prietenii tai", uneori si "trimite-mi si mie ca sa vezi cine iti este cu adevarat prieten" sau "ca sa vezi cine citeste emailurile pe care le trimiti". E inutil sa spun cat de iritante mi se par asemenea practici. 

Judecand dupa nr ppsurilor (dar si alte materiale asemenatoare) care se inghesuie in cutia mea postala (inbox) credeam ca sunt eu anormala ca ma enervez din asemenea motive. Iata insa ca nu sunt singura care are asemenea reactie. In ziarul Lumina din 12 ianuarie a aparut un articol, pe care o sa-l copiez mai jos, care trateaza exact aceasta tema.

Edulcorări cu adresă

Daniela Cârlea Şontică

Înainte vreme, fetele din anii mari de gimnaziu şi chiar de la liceu găseau de cuviinţă să-şi exprime diverse gânduri fanteziste, dorinţe şi întrebări, dar şi să facă oarecum cunoscut romantismul specific vârstei prin scrierea de jurnale secrete, prin ţinerea unor "oracole", prin dăruirea colegelor şi colegilor a unor poezioare, culegeri ad-hoc de versuri, maxime celebre, amintiri, talismane. Atmosfera de împărtăşire a aceloraşi cauze minore de suflete sensibile şi visătoare, dar inocente în esenţa lor, se păstra în internate, dar şi în pauzele de clasă, se perpetua cu graţie în vacanţele la ţară ori în taberele şcolare. Dar la vârsta majoratului erau uitate şi depăşite.



Acum, când toate mijloacele acelea de difuzare a unor astfel de nimicuri dulcege a dispărut şi a ieşit din reflexul adolescenţilor atât ca instrumentar, cât şi ca tematică, cei cu aplecare spre astfel de lucruri - nu copii, ci oameni în toată firea! - s-au îndreptat spre facilităţile tehnicii. Au apărut "autorii" de pps-uri cu fotografii din cele mai spectaculoase locuri ale pământului. Aceştia compun, să zicem, o mică poveste numai din derularea pozelor, care pot avea scrise pe ele ceva sau nu, povestea respectivă se trimite apoi la toţi cunoscuţii pe adresa de poştă electronică şi aceştia la alţii până se ajunge să primeşti ceva de prin Tanzania. Unii îşi dezvoltă chiar un adevărat ritual prin compunerea şi expedierea unor talismane. Pe fondul unor poze edulcorate ce se vor cu temă creştină, trimit un fel de gânduri de viaţă pozitivă, un fel de rugăciuni (improprii ortodoxiei) şi încheie cu fraze de genul: "Dacă trimiţi astăzi la 10 persoane din lista ta cu adrese, ţi se va împlini o dorinţă în trei zile. Dacă nu trimiţi urgent mesajul, să ştii că vei păţi ceva rău!" Este amuzant, dar unii sunt creduli şi se apucă să expedieze la rândul lor prostioarele acestea de teama de a nu li se întâmpla răul şi cu dorinţa ascunsă de a li se împlini dorinţa. 

Unii au timp şi deschid astfel de e-mailuri, se uită la toate acestea pe care le primesc, le admiră, se bucură, se inspiră poate pentru alegerea destinaţiilor de vacanţe, alţii se roagă poate, chiar şi aşa superficial, în timp ce alţii sunt nevoiţi să şteargă din căsuţa poştală toate cele de prisos. Circulă pe e-mailurile întregii planete mesaje de acest gen de parcă am trăi într-un mare pension de fete care n-au ce face.

Ceea ce nu spune autoarea articolului este ca din pacate unele emailuri de acest gen nu sunt nici pe departe asa de naive sau inocente cum ne inchipuim, ele avand atasate cate o "codita" fie cu rolul de a spiona, fie cu rolul de a transmite date din computer unei terte persoane, fie chiar cu rolul de a distruge computerul (adica pot contine spy, trojans, sau virusi). Astfel antivirusul meu m-a avertizat ca a luat masuri ca sa dezactiveze o asemenea "codita". Dar cate persooane au un antivirus atat de eficient?

Si am sa explic si titlul. La un moment dat am primit un pps intitulat "Fantana cu intelepciune "din vreo 5 surse, de era sa fac broaste in burta de la atata adapat de la fantana susnumita. Inutil sa spun ca am uitat de mult in ce consta intelepciunea acelei fantani.

Niciun comentariu: