sâmbătă, 1 ianuarie 2011

30 Decembrie 2010--Gala de la Oberstdorf

Impartita cum sunt de mai bine de o saptamana intre casa si spital, din Gala de la Oberstdorf nu am reusit sa vad decat o f mica parte. Dar inainte de a va povesti ce si cum dati-mi voie sa dau un sfat pt fratii mei albi (asta vine din roamanele lui Fenimore Cooper, cu amerindieni) si surorile de aceeasi culoare: daca fumati profitati de anul care incepe si propuneti-va sa va lasati! Sora mea nu a respectat dealungul timpului acest sfat (eu am reusit la un moment dat, e drept ca m-a ajutat o alergie la fum) si acum se chinuie sa traiasca cu un singur plaman si, dupa ce a facut eforturi supraomenesti "sa faca si ea ceva pt mama ei" acum nu mai reuseste sa revina pe linia de plutire. E drept ca se incapataneaza sa se trateze numai si numai folosind remedii homeopate.

Bun acum sa revenim pe gheata. Au comentat Yvone Ghita si Cornel Gheoghe. Primul nr vazut a fost o acrobatie cu esarfe a sotilor Ekaterina si Alexandr Cesna. El era de profesie artist de circ in Siberia, a invatat sa patineze si acum cei doi ne-au prezentat niste elemente care ne-au facut sa ni se taie rasuflarea. Si cuplul Aliona Savcenko / Robin Szolkowy   a recurs la elemente interzise in concurs, dar au avut si niste aruncari si ridicari de mare clasa, pe care le-am admirat nu odata in concurs. Ei au evoluat pe muzica lui Mariah Carrey  si au aparut pe gheata in chip de Mos Craciun (cam intunecat la fata) si Craciunita, jucandu-se din cand in cand in timpul programului cu o sanie.

Jeffrey Buttle a incercat sa ne impresioneze (si a reusit) nu numai prin secvente de pasi ci si prin sarituri, noroc ca nu era concurs pt ca a cazut la una din ele. El a dovedit ca e un intelept retragandu-se din competitii in plina glorie. Acum se ocupa de coregrafie, intre altele de cea a alui Yu-Na Kim, scumpetea coreeana, care nu stim de ce a renuntat la antrenorul care a condus-o spre glorie, Brian Orsen. Organizatorul acestei gale a fost Michael Weiss.

Marele final, pe muzica Shakirei, Loca, a fost impresionant prin figurile executate de operechi formate ad-hoc, mi-a parut rau ca nu i-am putut vedea pe Olivier Shoenfelder / Isabelle Delobel sau pe Xavier Fernandez.Poate voi avea mai mult noroc incepand cu 23 ianuarie, cand sunt programete Campionatele Europene de patinaj Artistic care vor avea loc la Berna.

Niciun comentariu: