sâmbătă, 8 ianuarie 2011

CUM SA IUBIM BATRANII

Am primit de la Doina prin email un pps care a ajuns exact la tanc, atunci cand aveam mai multa nevoie de el. Asa cum fac de obicei, am cautat sursa si am gasit, nu una, ci doua variante, autorul uneia dintre ele numindu-se simplu Sica, am felicitat-o pt  realizare dar varianta primita provine din alta sursa, si a fost postata de Vlad Ionescu. Mi-a placut mult textul, o sa-l public mai jos, dar va sfatuiesc sa le vizonati pt ca atat realizarea grafica, in ambele, precum si muzica in cel de al doilea, merita sa fie admirate.

LASĂ-I SĂ VORBEASCĂ
..... pentru că există în trecutul lor o comoară de adevăr, frumuseţe și lucruri bune.

LASĂ-I SĂ ÎNVINGĂ
..... în discuţii, pentru că au nevoie să se simtă siguri pe ei inșiși .

Lasă-i să viziteze
.... vechii lor prieteni,  pentru că alături de ei se simt retrăind ...

Lasă-i să povestească
.... poveștile lor repetate, pentru că sunt fericiţi să fie ascultaţi .

LASĂ-I SĂ TĂIASCĂ
.... între lucrurile pe care le iubesc, pentru că simt o mare suferinţă când viaţa lor se rupe în bucăţi.

Lasă-i să strige
.... când cred că greșești, pentru că bătrânii, ca și copiii, au dreptul să fie ascultaţi.

Lasă-i să-și spună părerea
. ..în mașină, când îi duceţi cu voi în concediu, pentru ca în anul următor să nu ai mustrări de conștiinţă, dacă nu mai sunt printre noi...

Lasă-i să îmbătrânească
... . cu aceeași dragoste răbdătoare cu care îţi crești copiii, pentru că tot ce se întâmplă, face parte din viaţă.

Lasă-i să se roage
... așa cum știu ei; cum le place, pentru că bătrânii descoperă umbra DOMNULUI în drumul pe care le este dor să-l străbată.

LASĂ-I SĂ MOARĂ
..... în braţe pline de credinţă, pentru că iubirea fraţilor aici, îi face să presimtă torentul infinit al dragostei divine .

EU SUNT  O PERSOANA IN  VARSTA

În mod constant, persoanele în vârstă sunt criticate pentru că nu se adaptează lumii moderne.

Fără reţinere, noi ne asumăm răspunderea pentru tot ce am făcut și nu învinuim pe nimeni pentru aceasta.

Totuși, după o profundă analiză, ne-ar plăcea să amintim că,  deși am purtat părul lung, deși am realizat o revoluţie sexuală, am protestat împotriva așa-ziselor valori tradiţionale și am dansat cu Beatles și Rolling Stones,

de fapt, suntem persoane mature……………
                                                        ….și totuși……

NU AM FOST NOI CEI CARE AU ELIMINAT:

 -melodia din muzică,
 -talentul și spiritul din creaţiile artistice,
 -vocea de valoare în cântece,
 -orgoliul pentru aspectul exterior,
 -politeţea în trafic,
 -romantismul din relaţiile amoroase,
 -fidelitatea în cuplu,
 -responsabilitatea paternităţii,
 -uniunea familiei,
 -aprecierea și plăcerea pentru cultură,
 -sentimentul de patriotism,
 -respingerea vulgarităţii,
 -spiritul Crăciunului în școli și orașe,
 -comportamentul intelectual,
 -rafinamentul limbajului,
 -dedicaţia pentru literatură,
 -prudenţa în cheltuiala banilor,
 -ambiţia de a fi ”cineva” in viaţă
   
  și bine-nţeles nu suntem noi cei care eliminăm răbdarea și toleranţa în relaţiile personale sau interacţiunea cu ceilalţi.

DE FAPT, EU SUNT O PERSOANĂ MATURĂ!

Totuși, încă pot însufleţi o petrecere ...inclusiv să rezist până la 2 a.m.

încă pot deschide copiilor sticlele cu capace rezistente, chiar dacă folosesc ciocanul ...

înca mai știu cum să ajung acasă... chiar dacă trebuie să-mi desenez o hartă.

încă mai dorm noaptea ca un prunc... chiar dacă în unele dimineţi, corpul nu-mi permite să mă ridic imediat...

Totuși, încă pot să fac haz de necaz... chiar dacă uneori nu prea aud ce mi se spune.

Încă sunt grozav la povestit...chiar dacă am spus aceleași istorii de mai multe ori.

Dar să nu crezi că am devenit certăreţ, morocănos sau intransigent…

Pur și simplu, am vârsta potrivită să spun când ceva nu-mi place …

Nu-mi place aglomeraţia în trafic,
nici mulţimea,
nici muzica tare,
nici ţipetele copiilor,
nici lătratul câinilor,
nici politicienii,
nici alte multe lucruri 
pe care acum nu mi le amintesc.

Şi încă mă mai bucur de viaţă ascultându-i pe  Beatles și Rolling Stones!.

dar nu-mi amintesc, cine naiba mi-a trimis această prezentare...uneori se întâmplă s-o retrimit persoanei care mi-a trimis-o.

Numai persoanele în vârstă pot înţelege asta ...

Acum am un dubiu...
ţi-am mai trimis aceasta prezentare?

Oricum, știu că nu te superi s-o primești a doua oară, e doar un mod de a dovedi că-mi amintesc de tine  !!!!!         

Niciun comentariu: