sâmbătă, 29 ianuarie 2011

Campionatul European de Patinaj Artistic 2011--Dans--Programul liber

Nu e nici un secret pt nimeni ca proba de dans liber e cea mai populara si mai apreciata proba din cadrul campionatului, ca toate programele, chiar si cele ale perechilor aflate mai in coada clasamentului merita sa fie vazute, fiind o incantare pt ochi. Nu de aceeasi parere au fost cei de Eurosport (Romania) care, desi chiar in programul lor trebuiau sa inceapa transmisia de la Berna la 20:30 au preferat sa intarzie transmisia dand in loc Magazinul de la tenis. Parca niciodata nu m-a enervat mai tare limbutia Yvonnei Ghita, desi ea avea numai rol de traducator.Si asa se face ca in loc sa vedem 20 de programe de dans liber am vazut numai 15. Sa nu spuneti atata paguba, pt ca pt aficionados, printre care ma numar, e o pierdere insemnata.

Ce m-a impresionat la acest campionat a fost nr mare de ridicari originale, cam la fiecare program m-am minunat cum de le-a venit ideea sa faca asemenea ridicari, care mai de care mai interesanta si mai dificila. nu odata diferenta de punctare s-a facut prin aprecierea acuratetei si dificultatii secventei de pasi, precum si prin observarea atenta a sicronizarii (sau absentei ei, dupa caz) la piruetele side by side sau la twizle-uri. Unele twizle-uri au fost facute in oglinda, sporind atat dificultatea cat si frumusetea lor.

Cele mai multe costume au fost f interesante dar vreo cateva chiar nu mi-au placut. Astfel ucrainienii Nadezhda FROLENKOVA / Mikhail KASALO care au dansat pe muzica din filmul Dirty Dancing (ah, ce bine ca n-a comentat aici Alina Alexoi, cat m-a iritat anul trecut cu ambitia ei de a povesti filmele in timpul programului) au avut el o camasa fluorescenta si ea o rochita portocalie cu flori dublata cu ceva flurescent. Pur si simplu portocaliul nu se potrivea cu stridenta culorii fluoresceinei. Mi-a parut bine ca in sfarsit Yvonne Ghita a invatat sa pronunte corect numele fetei din cealalta pereche ucraineana, Siobhan HEEKIN-CANEDY / Alexander SHAKALOV. Shioban (nume irlandez) si nu Sioban. In schimb m-a cam enervat ca "ii lua fatza" lui Florin Gafencu, sarind sa comenteze ea intai ce s-a vazut pe gheata, facand ea aprecieri de valoare de parca ea ar fi fost arbitru international si nu el. 

Despre costumul germanilor Nelli ZHIGANSHINA / Alexander GAZSI ce sa zic, ceva mai ridicol nu cred ca am mai vazut in vreun concurs, cand ziceam deunazi de program ca e ridicol era vorba de fapt ca citisem undeva un comentariu tocmai despre aceste costume, cred ca se comenta Gala de la Oberstdorf. Pantalonii lui in special erau de mare comicarie, dar nici despre tutu-ul ei exagerat care i se tot ridica de pe fund nu pot sa spun ca avea vreo tangenta cu eleganta. Avand in vedere ca muzica a fost Liebestraum by Franz Liszt si Four Seasons by Antonio Vivaldi n-am prea inteles ce cauta mertonomul, f laudat de comentatorii nostri, in Anotimpurile lui Vivaldi. Ca intruchipau niste figurine de pe un ceas treaca-mearga, dar ce-are asta cu prefectura vivaldiana?

Mi-a placut perechea italiana Lorenza ALESSANDRINI / Simone VATURI pentru ca a ales muzica din fimul "Rocco si fratii sai", mi-am amintit cu nostalgie cat de tare mi-a placut tanarul si delicatul, necunoscut pana atunci dar avand rolul principal, Alain Delon, cu minunatii lui ochi albastri (cand era tanar sotul meu semana intrucatva cu AD) reusind sa-l eclipseze pe mai versatul Renato Salvatori, asta sub conducerea regizoruluii Luchino Visconti (na, ca divaghez eu acum). Interesant e ca uitasem ca si Annie Girardot a jucat in acest film, YG insa era documentata.
In schimb pur si simplu nu l-am recunoscut pe Maurizio Margalio, antrenorul celeilalte perechi italiene, Federica TESTA / Christopher MIOR. De data asta nu s-a mai repetat povestea de la fete si aprecierea a fost corecta in cazul italienilor. Si ca sa raman tot la ei o sa spun ca Federica FAIELLA / Massimo SCALI si-au aratat adevarata lor clasa interpretand f frumos Manolete - The Passion Within, un dans spaniol, el avand un minunat costum albastru de toreador, reusind astfel sa mai avanseze in clasament, dar nu destul pt o medalie.
O interpretare dramatica a muzicii din Les Miserables by Claude -Michel Schönberg a avut perechea lituaniana Isabella TOBIAS / Deividas STAGNIUNAS, dar sunt departe de valoarea predecesorilor lor Margarita Drobiazco/Povilas Vanagas. Totusi Isabella, care a fost balerina de profesie, a interpretat ca pe scena.

Un alt costum care nu mi-a placut a fost cel al fetei din perechea ceha Lucie MYSLIVECKOVA / Matej NOVAK. Ar fi fost bine, cred eu , daca se multumea sa aiba o rochita cu o fusta negra asimetrica, dar a simtit nevoia sa adauge pe partea unde fusta nu acoperea piciorul un fel de fustuta f scurta, roz. Ma rog, gusturile mele nu sunt neaparat cele mai estetice, mai ales in materie de rochii.

Despre Pernelle CARRON / Lloyd JONES FG a spus ca au avut un program sofisticat, mie mi-au placut cei doi blonzi, desi YG a cam strambat din nas. Un real progres fata de alti ani a aratat perechea ungara Nora HOFFMANN / Maxim ZAVOZIN, mi-ar placea sa ii vad in viitor pe podium. YG ne-a scutit de laudele exagerate la adresa rolului jucat de antrenorul Nicolai Morozov (poate gresesc, poate in alta ocazie a insistat pe acest rol, dar sigur a facut-o la adresa unor patinatori)  care era si el prezent, dar ca fost antrenor. Muzica Nagyidai Ciganok (Gypsy Witch) soundtrack by Experidance a fost interpretata cu maiestrie, Nora fiind o vrajitoare atragatoare. 

Nu stiu de ce de data asta britanicii Sinead KERR / John KERR nu m-au mai vrajit cu programul lor, probabil ma asteptam si din partea lor la ceva inovatii in materie de ridicari, nevazandu-le am ramas cu impresia de deja vu, totusi programul lor a fost suficient de valoros ca sa le asigure medalia de bronz. 

Ei, si a venit randul perechilor rusesti. Din nou vom avea ocazia pe viitor sa vedem cum isi sufla in ceafa unii altora, toate perechile, in ciuda tineretii lor, dand dovada ca scoala rusa de dans pe gheata are valori. Primii au fost Ekaterina RIAZANOVA / Ilia TKACHENKO care au avut fiecare un alt partener inainte de acest campionat dar au reusit sa fie perfect sincronizati cand au interpretat un dans mexican, Mexico, lucru care a entuziasmat-o pe YG. Pe ei i-a antrenat Nicolai Morozov.

Au urmat Elena ILINYKH / Nikita KATSALAPOV antrenati de Alexander Zhulin si Oleg Volkov. Ei au interpretat cu mult aplomb Don Quixote by Leon Minkus avand ridicari originale si inedite. Una din ridicari a fost atat de originala incat ea a cam avut dificultati sa-si treaca piciorul peste capul lui, dar pana la urma a reusit. Si ea a avut un tutu de balerina, dar unul elegant, care ii venea f bine, maro cu auriu. Comentatorii au spus ca daca nu vedeai gheata iti puteai inchipui ca sunt pe scena de la Balshoi Teatr, atat de pregnante au fost elementele de balet.

Costume aparent simple a avut cea mai buna din cele trei perechi ruse, cea care patineaza impreuna inca din 2000 Ekaterina BOBROVA / Dmitri SOLOVIEV, daca acum sunt poate prea tineri pt aur au toate sansele sa-l castige in viitor daca vor fi tot atat de bine pregatiti. Ea a avut o rochie lunga rosie, care la un moment dat l-a cam incurcat pe el la ridicari, el un costum negru. Au interpretat melodii dintr-un film sovietic despre care n-am auzit, Noapte Alba. Programul a fost unul romantic, interpretat cu eleganta. 

Cei din urma s-a udovedit a fi cei dintai, experienta indelungata (patineaza impreuna tot din 2000) si-a spus cuvantul si in sfarsit francezii Nathalie PECHALAT / Fabian BOURZAT nu au mai rams in afara podiumului, cum in mod atat de frustrant s-a intamplat anul trecut. Programul lor bazat pe un potpuriu de Charlie Chaplin (au avut si italienii Federica TESTA / Christopher MIOR un program cu melodii de Charlie Chaplin, dar nu a fost nici pe departe o interpretare atat de reusita, cu toata indrumarea lui Maurizio Margalio) a fost asa de bine interpretat incat a ridicat sala in picioare. Programul lor parca s-a terminat prea repede. M-am bucurat pt ei dar nu am mai stat sa vad si premierea ca sa pot sa ma asez mai repede in fata calculatorului sa scriu ce am vazut.Trebuie sa mai spun ca s-a vazut ca alegerea de a se antrena la Moscova sub indrumarea lui Alexander Zhulin a fost cat se poate de inspirata.

 
FPl.NameNationPointsSDFD
1Nathalie PECHALAT / Fabian BOURZAT

FRA
167.4011
2Ekaterina BOBROVA / Dmitri SOLOVIEV

RUS
161.1422
3Sinead KERR / John KERR

GBR
157.4933
4Elena ILINYKH / Nikita KATSALAPOV

RUS
153.4844
5Federica FAIELLA / Massimo SCALI

ITA
145.9295
6Ekaterina RIAZANOVA / Ilia TKACHENKO

RUS
145.0556
7Nelli ZHIGANSHINA / Alexander GAZSI

GER
140.6977
8Nora HOFFMANN / Maxim ZAVOZIN

HUN
140.3068
9Pernelle CARRON / Lloyd JONES

FRA
135.41810
10Lucie MYSLIVECKOVA / Matej NOVAK

CZE
135.35109
11Siobhan HEEKIN-CANEDY / Alexander SHAKALOV

UKR
123.271111
12Isabella TOBIAS / Deividas STAGNIUNAS

LTU
121.361213
13Nadezhda FROLENKOVA / Mikhail KASALO

UKR
120.861312
14Penny COOMES / Nicholas BUCKLAND

GBR
116.471814
15Sara HURTADO / Adria DIAZ

ESP
115.811715
16Lorenza ALESSANDRINI / Simone VATURI

ITA
115.351418
17Allison REED / Otar JAPARIDZE

GEO
114.731617
18Federica TESTA / Christopher MIOR

ITA
112.641519
19Ramona ELSENER / Florian ROOST

SUI
111.861916
20Brooke Elizabeth FRIELING / Lionel RUMI

ISR
99.632020
21Irina SHTORK / Taavi RAND

EST
FNR21

2 comentarii:

disa spunea...

Mi-a facut placere sa te nominalizez aici:
http://disa-amestecate.blogspot.com/2011/01/blog-de-blog-in-2010.html

Viorica spunea...

Multumesc mult. Eu m-am lecuit anul trecut cand mi-am facut mii de nervi vazand ca nominalizarile mele fusesera aruncate la cos iar cand a fost vorba de premii au aparut precum ciupercile dupa ploaie nenumarate premii speciale acordate unora care nu fusesera nominalizati de nimeni.

Mi-am zis "fie la ei acolo".