joi, 27 ianuarie 2011

Campionatul European de Patinaj Artistic 2011--Dans--Programul scurt

Uitandu-ma la programul TV nu pricepeam deloc de ce in loc sa inceapa transmisiile sportive de la CEPA luni sau cel tarziu marti incep miercuri. Dar m-am lamurit repede in momentul in care am aflat ca ISU a schimbat pe ici, pe colo, regulamentul, si anume in punctele esentiale. Astfel nu mai sunt trei probe de dans, ci numai doua. S-a eliminat atat de plictisitorul dans obligatoriu, care a fost comasat cu programul original si astfel a rezultat programul scurt de dans, care are niste elemente obligatorii, dar lasa loc si pt originalitate. 

S-au mai eliminat si atat de obositoarele concursuri de departajare care stabileau ordinea in care intra concurentii in concurs, facand ca programul de arbitrare sa devina un prilej de formare a hemoroizilor pt bietii arbitri. Acum se tine cont de punctele acumulate de sportivi in concursurile internationale agreate de ISU si astfel se pare ca vor fi descurajati acei sportivi care "chiuleau" de la campionate sau concursuri de mai mica importanta ca sa se pastreze pt cele mai importante.

Se face astfel o mai clara departajare intre cei aflati in forma maxima la un moment dat si cei care desi an de an au avut rezultate modeste insista totusi sa participe la campionate continentale sau mondiale, chiar daca nu au nici o sansa sa se califice in finala, dar au sansa de a-si inscrie in CV participarea la campionat. 

Deci cei care obtin un anume punctaj (nu sunt inca lamurita cat de mare trebuie sa fie acel punctaj) au locuri rezervate gata in campionat, nu mai trebuie sa treaca prin furcile caudine ale concursurilor de calificare, destul de obositoare si consumatoare de timp avand in vedere ca se prezenta programul liber, care e mai lung. Ceilalti trec prin niste probe eliminatorii, locurile disponibile fiind 10 din oficiu si 18 dupa probele eliminatorii. In felul acesta la programul scurt intra numai 28 de sportivi, fiind mai usor de ales cei 24 de finalisti.

Din pacate continentul nostru sta destul de prost la numarul de participanti la percehi si chiar la dans. La perechi e de inteles, probele sunt extrem de dificile si chiar periculoase, s-au intamplat accidente chiar in timpul concursurilor, nu mai vorbesc de cele de la antrenamente, la dans ma asteptam sa fie mai mult de 21 de perechi. Au fost calificate direct 12 cupluri, 8 au intrat din calificari si una a fost cea a tarii gazda. 

Pentru ca dupa fiecare Olimpiada se face schimb de generatii s-a intamplat la fel si acum. Insa nu stiu, sunt eu mai pretentioasa, judec mai aspru, dar mi se pare ca intre cei care s-au retras si cei care incearca sa umple golul ramas e cam mare discrepanta in ce priveste valoarea. Alta data reuseam sa pun ochii pe cate un cuplu aflat mai spre mijlocul, daca nu chiar coada clasamentului si apoi an de an priveam cu bucurie cum evolueaza si imi confirma asteparile. Exemplul cel mai elocvent ar fi popularii Margarita Drobiazko/Povilas Vanagas, dar si Albena Drenkova/Maxim Stavitski.

Am remarcat de data asta ca promitatoare perechea din Georgia Allison REED / Otar JAPARIDZE precum si pe cea din Spania Sara HURTADO / Adria DIAZ Am revazut cu multa placere pe simpaticii Sinead KERR / John KERR pe care i-as fi dorit mai sus in clasamentul dupa programul scurt, unde au ocupat locul trei cu un program in care au evoluat f relaxati si au aratat ca in ciuda varstei sunt inca valorosi. Am fost cam necajita ca nu i-am revazut pe Ana Cappelli si Luca La Notte, care imi sunt tare dragi, italienii au trimis alte trei perechi, din care nu au lipsit Federica FAIELLA / Massimo SCALI. Desi nu e frumos marturisesc ca nu mi-a parut rau ca Federica a ratat pt ca mie nu-mi place perechea asta. 

Am fost placut surprinsa de programul germanilor Nelli ZHIGANSHINA / Alexander GAZSI, parca imi amintesc vag ca i-am vazut undeva cu un program penibil, sper sa nu-mi amintesc bine. Mi-a placut deasemenea si cuplul ungar Nora HOFFMANN / Maxim ZAVOZIN, parca s-au mai sudat ca pereche si au avut un program mai bun decat alta data.

Yvonne Ghita si Florin Gafencu s-au aratat f entuziasmati de italienii Lorenza ALESSANDRINI / Simone VATURI eu insa nu am cazut pe spate vazandu-i. Mi s-au parut corecti si atat. In schimb ne-au facut o impresie deosebit de buna rusii Elena ILINYKH / Nikita KATSALAPOV care promit intr-adevar f mult, s-au si clasat pe locul 4 dupa programul scurt. Am fost mirata cand am aflat ca Jana Hochlova si-a schimbat partenerul, mi s-a parut ca se potriveste f bine cu Serghei Novitski, n-am avut insa ocazia sa vad daca schimabarea a fost de bun augur pt ca nu au participat la campionatul acesta. 

Dar toate percehile din Rusia au aratat ce scoala de inalta clasa e cea rusa, cat de mult conteaza faptul ca dau atat de mare importanta pregatirii la orele de balet, Si nu e nimic de mirare pt ca atat campionatul national rus cat si cel american sunt de anvergura unuia continental. Dupa evolutia cuplului Ekaterina BOBROVA / Dmitri SOLOVIEV, antrenat de Alexander Zhulin (Julin) am fost convinsa ca ei vor fi pe locul intai dupa programul scurt, dar ultima pereche care a evoluat, francezii Nathalie PECHALAT / Fabian BOURZAT a dovedit ca a luat cea mai inteleapta decizie cand s-a mutat la Moscova sub indrumarea aceluiasi Julin. Mie mi-au placut si inainte dar acum a trebuit sa recunosc ca si-au imbunatatit mult stilul si desi diferenta dintre ei si EB/DS nu e mare clasarea lor pe locul intai e justificata. 

Iata cum arata primele 10 locuri dupa programul scurt:

1.Nathalie PECHALAT / Fabian BOURZAT
2.Ekaterina BOBROVA / Dmitri SOLOVIEV
3.Sinead KERR / John KERR
4.Elena ILINYKH / Nikita KATSALAPOV
5.Ekaterina RIAZANOVA / Ilia TKACHENKO
6.Nora HOFFMANN / Maxim ZAVOZIN
7.Nelli ZHIGANSHINA / Alexander GAZSI
8.Pernelle CARRON / Lloyd JONES
9.Federica FAIELLA / Massimo SCALI
10.Lucie MYSLIVECKOVA / Matej NOVAK

Niciun comentariu: