duminică, 16 noiembrie 2008

Excursie la Fota-Fotografii

La Fota, unde UCC (Universitatea din Cork) a achizitionat un teren, se afla un Zoo (pe acel teren) de o factura deosebita de alte gradini zoologice. Acolo, cu exceptia gheparzilor (cheeta) care stau intr-un fel de tarcuri si a maimutelor care au "domiciliul" pe niste insule special amenajate majoritatea animalelor pot circula liber fie pe tot teritoriul gradinii, fie in spatii delimitate de santuri nu f adanci. Este cazul girafelor, zebrelor, strutilor, orix (niste antilope cu coarne f lungi) si emu care impart frateste un spatiu comun, sau al bizonilor si guanacilor, aflati in alt spatiu, comun ambelor specii. Am vazut mara, niste rozatoare, cam peste tot, cangurii circula si ei liberi.

Aceasta idee organizatorica, de a respecta cat mai mult conditiile naturale in care traiesc speciile in libertate a facut ca in acest zoo sa se nasca pui de girafa sau de cheeta, lucru mai rar intalnit in alte gradini zoologice.

Noi am mers la Fota in doua zile consecutive, prima a fost una din f rarele zile complet insorite, fara pic de nor pe cer, in drum spre gara am facut poze la tot ce mi s-a parut mai interesant, in special pe strada care duce la gara, o strada paralela cu cheiul care delimiteaza centrul de restul orasului, dar aceasta strada nu face parte din centru. Pe strada sunt magazine, restaurante, hoteluri, o biserica baptista, un teatru si puburi. Pozele facute in prima zi le-am divizat in doua albume, unul intitulat Cork-Fota si Retur 20sept08, altul Fota Zoo 20sept08.

Ziua de 21 sept a debutat cu un cer noros, care ne-a cam racit elanul de apleca din nou ladrum dar, treptat-treptat s-a mai inseninat si am hotarat sa mergem sa vedem Fota House si Fota Garden. Pe drum spre gara iar am facut niste fotografii, aflate in albumul Cork-Fota si Retur 21sept08 . Ca sa ajungem in Fota Garden trebuia sa trecem din nou prin Zoo, de data asta am pozat mai mult girafe (am stat mai putin), am ascultat o conferinta despre cheeta dar Fota House n-am mai vizitat-o, pt ca am ajuns prea tarziu, dar era si in renovare, cum se poate vedea din pozele postate in Fota Garden 21sept08 , unde se vad si fotografii facute in arboretum. La intoarcere am trecut printr-un spatiu verde (am aflat intr-un tarziu ca nu aveam voie pe acolo, si motivul era ca ne despartea doar un gard de turma de bizoni care a luat-o la un moment dat la goana, de se zguduia pamantul sub copitele lor).

In Fota Wildlife Park (zoo), pe langa "savana" erau din loc in loc panouri cu pozele girafelor, cu numele lor si cu invitatia de a le identifica dupa dispunerea petelor de pe corpul lor. nu stiu daca a dat cineva curs acestei invitatii, doar girafele se plimbau din loc in loc, nu erau impaiate sa stea intr-un punct unde sa fie facute observatii amanuntite asupra petelor. Curios ca pt zebre nu existau panouri asemanatoare, poate pt ca zebrele nu se apropiau atat de mult de margine precum girafele.

Pt ca de cand am inceput sa aplic cele invatate de la fiica mea mai mare despre cum se pun linkuri in mod mai elegant fac mereu greseli, o sa pun din nou link pt Cork 17sept08 La Biblioteca , sper ca de data asta nu am mai gresit.

Niciun comentariu: