luni, 10 noiembrie 2008

Ce verde era valea mea Cum am candidat pentru Parlament

Iar ma napadesc amintirile din acel "20Mai, 20 Mai", care era socotit o premiera pt tara noastra: dupa atatia ani de comunism aveam parte in sfarsit de Alegeri Libere. Cat de libere au fost e discutabil, bineinteles ca "oamenii de bine" care au stat la cozi imense in acea zi pt a alege cu 85% un fost activist de rang inalt al partidului (unde o fi Rosiianu, care a stiut sa manipuleze atat de bine opinia publica atunci cand a prezentat la TV Proclamatia de la Timisoara care, prin acel punct 8 tocmai asta cerea, ca la vremuri noi sa nu ne conduca tot ei?, dar George Marinescu, care a bagat TVR in ceata cand a avut loc marea demonstratie anticomunista din ianuarie 90, aceea in care Iliescu pretindea ca Coposu, secondat de Tariceanu si Patriciu, ii baga sula in coaste?, parca l-am vazut pe la TVRM) si un singur partid de guvernamant, FSNul, erau convinsi ca au un inalt simt civic si un mare discernamant, spre deosebire de participantii (cica platiti cu multi dolari, au avut ei, fesenistii, parte mai tarziu exact de atatia dolari cat primeam noi, adica praful de pe toba) la manifestatia din Piata Universitatii. Printre altele manifestantii cereau si amanarea alegerilor, pt a lamuri electoratul de necesitatea pluripartitismului, de aceea inteleg atat de bine de ce unii cer acum amanarea alegerilor, desi nu sunt de acord cu ei.

Dar ca sa se inteleaga cum de am ajuns sa candidez pt Parlament o sa spun ca eram oripilata de cat de cenusie devenise valea mea cea verde, de faptul ca tara noastra, prin industrializare excesiva,devenise o uriasa lada plina de gunoi, ca ecologia era ultima grija a conducerii de partid si de stat. Priveam cu invidie la TV bulgaresc manifestatiile ecologistilor bulgari si tare imi doream sa traiesc momentul cand voi putea sa-mi exprim si eu in mod liber convingerile ecologiste. De aceea m-am prezentat, in primele zile ale lunii ianuarie 90, la locul de intalnire al viitoarei miscari ecologiste si m-am inscris pe o lista menita sa constituie nucleul acestei miscari. La sediul Miscarii, undeva pe langa Romana, am ajuns mai tarziu, am platit cotizatia ceruta, ba chiar am facut si o donatie (si cu banii mei s-a infiintat Universitatea Ecologica) si am participat la cateva sedinte, tinute intr-o sala care, nu stiu de ce, mirosea atat de urat ca mi se intorcea stomacul pe dos. Am patrulat si pe langa o betoniera din Drumul Taberei, am protestat la Primaria Sectorului 6 impotriva tonelor de gunoaie depozitate pe terenul de pe malul Lacului Morii unde se facusera demolari, dar m-am indepartat de aceasta Miscare din cauza atitudinii lui Toma George Maiorescu fata de Piata Universitatii.

Totusi, cand mi s-a propus sa candidez pt Camera Deputatilor am acceptat, desi sansa de a fi aleasa era egala cu zero, (era nevoie de niste nume pe o lista ca sa se incaseze niste bani de la guvern) pt ca macar un ecologist sa se rataceasca prin parlament si sa mai reduca numarul celor din partidul unic.

Despre toate astea am mai scris, dar poate e bine sa-mi reimprospatez amintirile, pt ca prea se face mare tam-tam de Marea Premiera a Votului Uninominal, mi se pare ca prin abile manipulari si aranjamente situatia incepe sa semene cu cea din 20 Mai, 20 Mai (am scris special repetat pt ca asa scandau istericele feseniste pe Dealul Mitropoliei ca sa demonstreze ca poporul nu vrea decalarea alegerilor).

Sotul meu radea de mine ca am platit si eu, in sfarsit, cotizatie la partid, i-am replicat ca el aplatit peste 20 de ani cotizatie (fiind sef de promotie la sectia lui a fost recrutat de timpuriu de partid care avea nevoie si de oameni bine pregatiti profesional), o sa platesc si eu un pic (si chiar un pic a fost) .

Niciun comentariu: