duminică, 9 noiembrie 2008

Back up

Am citit mereu sfatul acesta dat de oameni priceputi in ale ITului, sau poate doar patiti: faceti back up la documentele de pe calculator. Le-am urmat sfatul si am facut back up la poze, dar tot am avut surprise. Prima a fost in Cork, cand am constatat ca unul din albume a disparut atat din Originale, cat si din Back up. Motivul a fost ca, profitand de faptul ca aveam 2 sloturi USB, le foloseam pe amndoua si m-a prins una din repetatele crashuri ale calculatorului cu discurile in USB.

Mi se intampla mult mai des sa cedeze calculatorul cand scriam in jurnal. Wordul era setat sa faca autorecovery la 10 minute, si uneori eram f frustrata (pana am descoperit cum sta treaba cu setarea si am achimbat la 1 minut) cand vedeam cum dispare munca mea de minute bune si nu mai pot sa recuperez. Stiu, trebuia sa salvez eu manual, dar in focul creatiei mai uitam.

Acasa am avut alta surpriza, un disc intreg de 4GB nu mai putea fi citit, functionase f bine in Cork iar acum afisa niste aberatii, de ex sustinea ca unul din foldere are un continut de 220GB. E posibil sa fi activat Skype cu discul in calculator si una din incercarile de Routed, neblocata de Firewall, sa se fi instalat in el. Cert e ca a trebuit sa-l formatez, pierzand astfel toate pozele de pe el. Noroc ca era vorba de back up-uri iar pozele le am pe alte discuri care, sa bat in lemn, sa nu cobesc cumva, inca mai functioneaza.
Deci, ca incheiere: credeti-ma ca investitia in back up va scuteste de multe batai de cap.

3 comentarii:

Anonim spunea...

uite unde era madam multemedia :))
si un sfat, mai ales pt Word: nu te zgarci la Ctrl+S

Anonim spunea...

Deci WOW! Atat pot sa spun. Eu nu as fi fost in stare sa scriu un asemenea post :( La partea de hardware sunt lemn-tanase.
Mie mi-a intrat in reflex combinatia ctrl+S, dar back-up nu cred ca am facut vreodata ... ma refer la documentele de acasa (la birou e altceva).

Viorica spunea...

Ei, m-am dat si eu mare, ca tot cam atata ma pricep si eu la hardware, cred ca ITistii rad cu partea dorsala de explicatiile mele posibile.
Dar sfatul ramane valabil, bat in lemn, nu stii cand back upul te scoate din nevoi.