duminică, 9 noiembrie 2008

Fotografii noi din Cork, Flori si Copaci, Pictura Murala

Fiica mea se mira mereu ce gasesc eu interesant intr-un oras atat de cenusiu. Dar dupa una din cele mai ploioase veri din ultima suta de ani vegetatia era luxurianta, florile aveau culori deosebit de vii si erau de o marime impresionanta, dar cel mai mult m-a uimit multimea palmierilor, ale caror bobite serveau drept hrana stolurilor de sturzi sau grauri, nu stiu sigur ce fel de pasari erau.
Oricum semanau f bine cu sturzii care vin toamna in copacelul de sub fereastra noastra de la bloc si se hranesc cu bobitele lui.
Multe parcuri de la periferie erau nou infiintate, se vedea asta dupa cat de tineri erau copaceii.

Am scris in jurnal ca cele mai multe case aveau in fata doar cate un petecut de loc, unii locatari au plantat flori si chiar copaci, altii au ales solutia de low maintenance, adica au aruncat pietris sau surcele in chip de spatiu verde, erau multe transformate, cand permitea relieful, in loc de parcare. Multe case aveau in fata jardiniere, altele doar ghivece, cele mai caraghioase mi s-au parut cele in forma de ghete, erau multe care aveau doar niste cosuri cu flori suspendate, cred ca din astea n-am prea pozat.
Intr-una din gradini am vazut in vreo doua seri un calut care pastea, asta pe langa Lidl.

In curtea de la Rezervoire erau multe gunoaie, printre ele au crescut niste tufe de nasturtium (caltzunashi) cu flori deosebit de frumoase, florile si frunzele acestei plante se pot folosi pt salate (desigur, nu cele din gunoaie)

Desi mie personal nu-mi prea plac, f frumoase erau tufele de hortensii (hydrangea), in special unele grena, care cresteau in gradinile de pe strada pe care am mers catre Cork Lough.

Cand am fost la Blackrock Castle am vazut pe sub niste pomi palcuri de ciclame cu flori f mici, maitarziu amvazut si in Fota Garden flori din acestea, crescand libere in pamant, nu in ghiveci ca la noi, ceea ce spune multe despre cat de blanda e clima iarna in Cork.

In drum spre supermarketul Super Valu am pozat o tufa de trandafiri rosii dar cu flori simple, ca de macesi, tufa avea si fructe, acum multi ani, cand erau fetele mici, cumparam de la Plafar fructe din acelea (de trandafir de cultura, sunt diferite de cele de maces) si faceam un sirop f gustos si aromat, imi daduse vanzatoarea reteta (cred ca 1kg zahar la 250g fructe si vreo 5l apa, nu mai sunt sigura, se lasa la fermentat ca un cvas si se bea dupa cateva zile,era f parfumat si plin de vitamina C), tufa din Cork era pe un teren in panta, sub zidul unei case,terenul nu era prea mare. Cu vreo saptamana inainte de plecare am vazut ca cineva scosese tufa din radacini si un baietel se lupta cu ea cu atata furie de ai fi zis ca e un republican din IRA care se lupta cu invadatorii englezi. Mi s-a parut o idiotenie fara seaman dezradacinarea acelei tufe care, prin radacinile ei, impiedeca pamantul sa o ia la vale la prima ploaie mai serioasa.

Am ezitat intre a alege ca o coperta de album o tufa de crini roz, nu mai vazusem asa ceva pana atunci, si niste copaci spectaculosi, au castigat copacii (sunt mai mari :-)
Si in Cork, ca si in Dublin, am remarcat cat de mari pot creste cercelusii atunci cand sunt plantati direct in pamant.

Am o poza cu o feriga, poza e dovada a ce poate face un bun program de prelucrare a fotografiilor, n-am avut lumina buna si feriga iesise aproape neagra, cand am prelucrat-o s-a luminat si si-a aratat adevarata culoare.

Tot in albumul cu flori si copaci se poate vedea si pomisorul cu fructe rosii despre care am spus in jurnal ca era perfect, daca cineva ar fi luat o fructa cred ca i-ar fi stirbit frumusetea.

In oras erau f multe ziduri atat de vechi incat cresteau plante, adesea cu flori, dintre pietrele care le formau. Ba chiar pe unul din ele, aproape de partea de sus, crescuse si un copac, caruia i se retezasera ramurile.

Chiar printre primele fotografii sunt unele cu tufe de fasole cu flori colorate, am semanat si in curtea mamitei niste boabe, chiar au rasarit niste plantute, dar au pierit din cauza secetei, in schimb nasturtium au inflorit f frumos.

In curtea fostei scoli din Strawberry Hill am fotografiat de doua ori. Prima data am bagat aparatul printre zabrele, ba chiar m-am cocotat pe un zid ca sa pot face pozele, a doua oara am vazut pe cineva in prima curte (erau doua curti, dar nu era nici o portita intre ele, doar un spatiu liber) si pt ca mi-a dat voie sa fac poze am reusit sa prind mai multe detalii, dar abia acum am observat ca ceea ce credeam eu ca sunt imagini din jungla africana erau de fapt ilustratii la Arca lui Noe, din care insa lipseau tocmai Noe si familia.

Pozele se pot vedea aici , unde se gasesc flori si copaci si aici , unde pot fi admirate picturile murale din Strawberry Hill.

Dedic albumul cu flori si copaci lui Ioan Castil Valeda, care a scris intr-un comentariu ca le am cu florile.

Niciun comentariu: