vineri, 28 noiembrie 2008

Carti primite si date

Am auzit de lepshe, dar nu prea stiu cu ce se mananca. totusi asta despre carti parca m-ar tenta, deci am preluat-o de la Vlad si poate o s-o primeasca Ciupercutza sau Dono (as vrea eu) Stropi de fericire (ca tot mi-a cerut schimb de linkuri si nu mi-a raspuns nimic, despre multumesc ce sa spun, na ca l-am facut de rusine), si celelalte prietene (si prieteni)de pe blogroll.

Cat despre carti date si luate, cum am mai scris ,ne-am dus cu sacosa, eu si una din fiice, la Albitza sa le dam copiilor basarabeni, profesoarei nu i-a venit sa creada ca le dam gratis. Am vazut pe urma unele din ele in piata, din fericire nu impachetau nimic in ele, venisera "rusii" sa faca un ban. Dar am mai trimis printr-o prietena la Liga Studentilor (in 90) si alte carti, tot pt fratii nostri (socrii mei erau basarabeni).

Am daruit colegelor cele mai frumoase carti pt copii ca sa se bucure si copiii lor, cand am avut eu nepotica n-am mai gasit carti asemanatoare, erau unele cu ilustratii superbe, n-am retinut numele artistului. Am primit de curand Rama si Oxford English Dictionary, am daruit Engleza fara profesor unei vecine si alta editie, tot Engleza fara profesor, unui nepot, ar mai fi, poate, si altele.

Pt ca imi plac albumele cu reproduceri de pictura am primit multe (dar am si dat, e drept ca nu chiar cadou, ci in semn de recunostinta la doctori). Dar recunosc ca mi s-a intamplat si sa nu mai dau in mod deliberat inapoi cateva (f putine) carti, una a fost "Vin ploile" a lui Erich Maria Remarque, alta era de Aldous Huxley.

S-a intamplat ceva cu totul ciudat, am avut o carte umoristica, f bine scrisa, de un autor german, despre ce inseamna sa fii tatic, am dat-o cuiva imprumut si am recapatat-o dupa f f f f f multe insistente, dar imediat dupa aceea am imprumutat-o altcuiva si dusa a fost, nu m-am mai intalnit cu ea nici in vis.

Mi s-au si furat carti, pe unele le-am recuperat, pe altele nu. Cel mai rau imi pare de o antologie de texte pt copii, nu pt texte ci pt ilustratii, erau intre altele, doua zebre de Vasarely si o reproducere dupa Juan Miro.

Nu pot sa spun, precum Vlad, ca am primit chiar toate cartile pe care le am (helas, nici nu pot sa pretind ca le-am citit pe toate),desi am primit o parte din biblioteca unor prieteni cand au emigrat in Canada, dar cele mai bune carti pe care le-am citit le-am imprumutat de la biblioteca, incepand de la cea din satul in care mi-am petrecut copilaria (dar am si cumparat carti de la cooperativa cu oua furate din cuibar), continuand cu bogata biblioteca a Liceului Matei Basarab (cand a luat foc liceul o parte din carti au avut de suferit), cu bilioteca de la camin, apoi de la facultate (carti de specialitate), BCU, IDT, biblioteca de cartier si in final British Council.

Acum, de cand cu internetul citesc mai putin de pe hartie, mai mult de pe ecran. Si tot pe ecran daruiesc la randul meu elucubratiile ce-mi izvorasc din creier.

4 comentarii:

Dan Gheorghe spunea...

cartile ar trebui sa ramana principala sursa de cultura si adevar. lumea se schimba, ce-i drept, si noi in acelasi timp cu ea. dar macar pe ecran sper sa ne pastram valorile, cele pe care tot din carti le-am invatat...

Viorica spunea...

Imi placeca esti optimist

Anonim spunea...

"vin ploile" este scrisa de louis bromfield

Viorica spunea...

@Anonim
Mea culpa, o fi blestemul proprietarului cartii,desi ma indoiesc ca mai traieste