Acum am profitat de faptul ca fiica mea a avut bunavointa sa-mi dea pe mana calculatorul ei (cam cu frica, si e normal, data trecuta nu stiu de ce la un moment dat nu a mai vrut sa porneasca, intre timp am citit mai multe plangeri la adresa calculatoarelor Dell) si asa, inscriindu-ma la Daily Motion ca sa ii conving ca am peste 18 ani si pot vedea si scenele mai deocheate (si sunt destule, una din ele e chiar atat de fierbinte incat pe you tube unele comentarii mai invidioase o numesc pe partenera lui Kim NamGil lucky one, desi videoclipul cu acelasi nume, Lucky one, e de fapt un fel de trailer.
De obicei un film de succes e continuat cu un serial, de data aceasta intai a fost facut serialul, "The Painter of the Wind", bazat pe romanul cu acelasi nume a lui Jung-myeong Kee, si abia apoi filmul "Portrait of a Beauty".
Personajul principal este un pictor apreciat pt naturaletea si realismul desenelor sale, in desenele erotice aceasta naturalete facand sa se distinga cu greu intre satira, erotism si pornografie. Pictorul se numeste Shin Yun Bok (spre deosebire de premierul nostru se citeste Poc) sau Hyewon si sunt f putine date biografice despre el, nici nu se stie cu precizie intre ce ani a trait, se pare ca s-a nascut in 1758, se stie ca a trait in timpul dinastiei Joseon sau Choson.
Stim deja din alte drame istorice ca in acele timpuri morala confucianista, care considera ca femeile nu pot accede la un statut social ridicat, era dominanta. De aceea e cu atat mai remarcabil spiritul libertin (care pare mai natural la pictorii japonezi de mai tarziu, cum ar fi Hokusai sau Utamaro, totusi sa nu uitam ca Utamaro a fost un timp arestat si nu si-a mai revenit dupa aceea) al lui Hyewon. Autoarea romanului crede ca a dezlegat secretul acestui soi de rebeliune motivand ca pictorul, considerat pana la ea barbat, era de fapt o femeie deghizata in barbat si da si explicatia acestui fapt in aceea ca fetita a fost invatata sa picteze de rivalul tatalui sau, fara ca tatal ei sa aiba habar ca desenele prezentate lui drept opera fiului sau erau de fapt pictate (mare indrazneala) de fiica-sa.
Acest rival devine ulterior profesorul ei de desen si se preface ca nu stie ca baiatul din fata lui e de fapt deghizat. Kim Nam Gil este in film cel care o indruma pe fata sa descopere realismul vietii, cu toate aspectele sale. Am sa dau mai tarziu distributia filmului, ca si a serialului. Acum vreau sa vorbesc despre pictorul Hyewon.
Stiti ca am oarecare interes pt domeniul acestei arte si ca am publicat cateva articole despre pictori. Am fost intrigata atat de titlul filmului (se spune ca e cel mai vestit tablou al sau) cat si de picturile care apareau in film. Am aflat de pe Google ca picturile sunt de fapt niste reproduceri dupa tablourile originale, din care s-au pastrat doar 100 (altii spun ca 104, recomand celor ce stiu engleza, sa citeasca articolul, e f interesant), restul fiind arse in timpul invaziei japoneze din 1910,, cand Coreea a fost ocupata de Japonia. O parte din ele se afla in Kansong Art Museum and the National Museum of Korea.
Eram tare curioasa cum arata aceasta pictura atat de celebra si dupa o cautare destul de indelunga pe net am gasit intai afisul filmului, apoi pictura propriu zisa. Am mai descoperit si un site unde este publicat un album al lui Hyewon, "Hyewon pungsokdo", care contine 30 de tablouri, doua dintre ele le-am remarcat si in film. Pe un alt site mi-a placut o poezie care este o ilustrare literara a tabloului "A boat party on a clean river".
Iata poezia (nu o sa-i dau traducerea):
here is all one loves: the mountains and the air and the water
and the sweetness of the evening, and the music
and all pleasures and possibilities;
and the elegance of women and the allure of the feminine
and a man’s intense attention, and the charm of conversation
and the splashing of the waves and
the laughter of companions;
there is all here one loves and all one desires;
come then sweet women, come men who can still desire -
though all that we have is but evanescent
and as temporary as the music that echoes in this valley
and though everything may be false and the skin
that shines today may be dull and carry wrinkles the next;
and thus too the fullness one cups in one’s palms may sag
and be no more firm to the touch -
O come, sweet women and men who still desire
come, for our life itself is like a boat ride
though with no destination
but with a beginning and an end
and one must enjoy the journey, the middle;
come then while freshness is still yours to offer
and while vigor still prevails in one’s blood -
for nothing may come our way again, so yield to this
moment and live
to see the range of sensations in this your incarnation;
for nothing lasts, and nothing may come your way again
so let us not waste this moment in eternity
but seize it by the flesh and pleasure
Posterul filmului |
Frumoasa din serial |
Si acum cele doua tablouri din film, intai unul care apare intr-o scena care la un moment dat pare comica, dar devine tensionata, merita vazuta;
Scenery on Dano day |
A widow lust in spring |
Gossiping at the well at night |
Portrait of a beauty:
Directed by | Jeon Yoon-soo |
---|---|
Written by | Han Soo-ryeon Jeon Yoon-seo Cast
|
Va vine a crede ca pustiul asta e frumosul Bi Dam sau periculosul Shim Gun Wook (Bad Guy)? |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu