luni, 20 septembrie 2010

Jurnal de calatorie Irlanda 2010 Cork 14 Septembrie 2010--Parcul Fitzgerald.

Uitandu-ma pe hartile turistice ale Corkului am constatat ca acum 2 ani am vazut cam tot ce merita vazut in acest al doilea oras ca marime al Irlandei. Incat acum nu mi-a mai ramas decat fie sa-mi reimprospatez amintirile, fie sa vad ce s-a mai schimbat. 

Unul din parcurile principale ale orasului se afla pe malul unui brat al raului Lee (la un moment dat raul se desface in doua brate, apoi se uneste din nou, insula dintre brate este centrul orasului, cu numeroase magazine si restaurante, Opera, biserica St Paul, biserica St Francisc, Biseria Sf Augustin.  si Visual Center, un centru cultural.

Langa Fitzgerald Park era o alee cu grafitti care nu era deschisa publicului, eram curioasa daca s-a deschis si in ce stare se afla grafittiurile. Erau pe  cale sa se decojeasca, lucru firesc daca tinem seama ca intre timp orasul a trecut printr-una dintre cele mai aspre ierni din ultimii 40 de ani si a avut parte si de o inundatie. 
Acest grafitti era preferatul lui FYT si a baiatului sau. Intre timp s-a casatorit si sunt curioasa daca Blonda lui i-a schimbat gusturile 














Nu  mai stiu daca poezia asta era si acum doi ani:

She rolled across high drifts
And made me wonder, wonder, wonder,
But she ran into the night ton shift
And hid among the thunder.

Pt ca nu stiam prea bine ce inseamna drift am apelat la Google Tanslate si iata ce a iesit:

Ea laminate în troienele de mareşi să-mi e de mirare, de mirare, de miraredar ea a fugit în trecerea de tone de noapteşi ascuns printre tunet

adica:

Ea plutea printre valurile inalte
Si m-a uimit, uimit, uimit
Dar a fugit cand noaptea s-a schimbat
Si s-a ascuns in tunet.




Unii au simtit nevoia sa contribuie si ei cu mazgaleli

Daca in timpul inundatiei pe lac plutea majestuos o lebada, acum lebedele se multumesc cu raul si Lough Cork, in parc infloresc tot felul de flori, mai ales in partea unde se afla Cork Public Museum, pe care l-am vizitat data trecuta. Sunt acolo cateva straturi cu acele impresionant de frumoase si viu colorate begonii tuberifere (parca imi pare rau ca  n-am intrebat la Midleton cat costa bulbii, poate era bine sa fi incercat sa cultiv si eu cateva din aceste flori pe balcon) precum si niste muscate cu frunze deosebit de decorative.
Fotografia aceasta nu-mi apartine
Terenul de joaca azi

Acesta este un copac placat cu oglinzi




In poza aceasta personajul principal nu e gradina, ci doamna care abia se zareste. M-a surprins cat de incet si cu cata grija pasea, de parca abia indraznea sa tulbure atata frumusete. Poate ca era doar artirtica...





O fetita in uniforma de scoala
Irlanda isi cinsteste eroii


Am vazut de departe ca si picturile murale din programul Municipalitatii de colaborare cu elevi din America Latina mai exista dar n-am apucat sa le vad de aproape pt ca in timp ce fotografiam niste stati am auzit ca cineva striga "Buna!" si rade cu un glas de clopotel. Era nepotica, tocmai iesise de la scoala, a ajuns acasa ca sa afle ca eu, dupa ce am robotit prin casa ieri si azi pana pe la 5pm, ma  falfai prin parcul ei preferat. Era insotita de parinti care n-au tinut prea tare cont de picurii de ploaie si au dorit neaparat sa-mi arate o statuie pe care o remarcasem mai devreme  dar, vazand-o cam de departe, mi-am imaginat ca e in spiritul  grupului de vidre sculptat aflat langa fantana arteziana si ca reprezinta niscaiva catei cu labutele in sus sau niste caprite.

Dreamline by Seamus Murphy

Cois na Laoi by Betty Gold

Reflection by James Horan




De  fapt e vorba de un grup statuar intitulat Adam si Eva, de Edward Delaney. Marturisim ca n-am fost in stare sa descifram care e Adam si care e Eva, una din statui avea doua capete umane, deci nu era vorba de un balaur, E posibil sa fi fost pe undeva si sarpele. Ai mei venisera cu totii in parc pt ca Lia avea ora de pian la scoala si urma sa o iau eu, ei avand program de canotaj, ultima data pe anul acesta.

Apoi doi baieti cu centura negra au facut o demonstratie de lupte, timp in care maestrul a explicat cate puncte primeste fiecare lovitura reusita. E clar ca e f greu sa se obtina puncte in timpul concursurilor, pt ca fiecare are grija sa se apere cat mai eficient de loviturile celuilalt.


Apoi elevii au fost impartiti pe perechi, au exersat loviturile invatate si s-au luptat cum s-au priceput. Lia se apara f bine, partenerul ei a fost f agresiv. Apoi lectia s-a terminat si am ajuns din nou acasa.



Niciun comentariu: