miercuri, 22 septembrie 2010

Jurnal de calatorie Irlanda 2010 Cork 17 Septembrie 2010.

Desi am fost avertizata ca vom pleca intr-o excursie in care picioarele ne vor fi f solicitate m-am gandit ca, fiind o zi in care nu am prea multe treburi administrative ar fi bine sa merg in celalalt capat al orasului, unde am vazut, in drum spre gara, un magazin cu firma Spices. Asta pt ca data trecuta am cumparat un borcanel de Cajun Spices si l-am folosit cu mult drag, in special pt pui la gratar, iar acum cateva zile am amncat la restaurant un f bun Somon Cajun.

Am colindat mult pt ca mai intai m-am dus la Fitzgerald Park ca sa vad daca mai sunt picturile murale facute de copiii sudamericani, apoi am facut o escala pe Mardyke Bridge, langa el se afla un loc pt skate boarders care pare ca atrage doar pe cei care vor sa fotografieze grafitturile, am vazut unul cu un "tun" asezat pe burta ca sa pozeze mai bine. Pe pod era un grup de pescari, m-am mirat ca nu dadeau nici o atentie bancului de pesti mari care se vedea langa mal, mi-au explicat ca ei sunt interesati de somon, pestii vazuti de mine i-au numit mollet (adica mullet, mugil cephalus, a durat 
un timp pana sa-l gasesc pe Wikipedia pt ca nu stiam exact de unde provine acel o, de la a, u sau chiar o, irlandezii din Cork pronunta pe u englezesc o, si nu a) si au zis ca nu sunt buni pt ca se hranesc cu alge si ce mai gasesc prin mal. (aici aveam nevoie de o caciula). 
Undeva departe in zare se zarea Rezervoir, pe unde am umblat acum doi ani

Facultatea de Medicina
Interesanta si instructiva statuie, nu-i asa?
Initial am crezut ca e vorba de sistemul de pe calculatorul meu. Pe urma am  vazut ca se ocupa cu spalatul ferestrelor (de sticla, nu de computer:)
Pictura murala de langa Fitzgerald Park era la locul ei, desi a inceput sa se cojeasca
O imbracaminte ciudata de asfalt pt strada, in loc de pietris s-au folosit sparturi de caramida. Starea drumurilor din Cork e muuult mai buna decat cea de pe drumurile patriei noastre




Grafittiurile din Mardyke Skate Park si modul in care pot fi fotografiate profesional
Mardyke Bridge
Pescarii de somon
Bancul de mullet se vedea cu ochiul liber

Daca vrem insa sa credem  alti pescari   de fapt mulletul, in special cel gri, e f OK, cu conditia sa poti sa-l prinzi, lucru destul de dificil. Unii  spun chiar ca e un peste f gustos. Cica sa-i mai crezi pe pescari (si sotul meu e pescar si stiu despre ce e vorba

Cum pe mine pescuitul nu ma pasioneaza Am stat pe pod privind (si fotografiind cardurile de lebede care veneau pe rau in susul apei, odata cu fluxul. Era o priveliste f frumoasa, nu-mi mai venea sa plec, dar nu era cazul sa ma eternizez pe acolo, mai aveam destul drum pana la magazinul la care urma sa ma duc cu sacul. Dar magazinul avea specific indian, in timp ce Cajunul e sud-american. Erau multime de condimente si marfuri alimentare, toate tentante si la preturi f accesibile, dar nu era ce cautam eu. Nu-mi venea sa cred ca am facut atata drum degeaba. Vanzatorul a fost f amabil, a rascolit pana si in depozit, fara rezultat. Am plecat cam cu coada intre picioare dar am intrat intr-o doara si la magazinul irlandez de alaturi. Bineinteles ca nu aveau dar am fost sfatuita sa merg la English Market. A fost un sfat bun, desi in una dintre pravaliile de acolo mi s-a spus, exact ca la noi, "tocmai s-a terminat".








Relaxata si avand condimentul mult dorit in traista m-am mai plimbat prin centru incercand  sa fac niste fotografii cat de cat reusite ale cladirilor care se oglindeau in apa valurita de vant. Am ajuns acasa extenuata dar multumita.



Alta pictura murala pe care o stiu de acum doi ani
S-ar putea ca pictura acesta, aflata pe o alee inchisa traficului langa Bishop Lucey Park, sa fie tot opera lui Anthony Ruby
Dedicatie pt Misaki-San

Centrul \cultural Vision Center
Expozitia Mieke Vanmechelen










Niciun comentariu: