duminică, 12 septembrie 2010

Jurnal de calatorie Irlanda 2010 Fota 5 septembrie 2010.

Trebuie sa precizez ca am ramas in urma cu relatarea impresiilor mele de calatorie (am inteles din unele articole si comentarii pe alte bloguri ca unii au inceput fie sa se plictiseasca, fie sa se simta frustrati ca nu au si ei posibilitatea de a calatori, de impresiile de calatoriile ale altora, cui nu-i place nu citeste!) pe de o parte pt ca n-am avut un timp acces la internet, pe de alta parte pt ca imi ia f mult timp sa pun pozele dar nu vreau sa renunt la placerea de a impartasi si cu voi macar o parte din cele vazute. Urmeaza relatarea unei excursii la Fota:

Lia ar fi preferat totusi sa mergem sambata la Fota Garden, iar noi i-am promis ca vom merge Duminica. Dar cerul innorat de ai fi zis ca niciodata nu a vazut soarele era tare descurajant, incat cu greu ne-am urnit intr-un tarziu din casa ca sa ne indeplinim promisiunea. Am mers pe jos in trap saltat pana la gara pt ca Vasile si Maria stiau ca e un tren la 14;30. O fi fost la ora aceea dar noi am ajuns in gara aproape de ora 15:00 Din fericire pe tabela de plecari mai era anuntat un tren la ora 15:00. S-au luat bilete si la ora anuntata ne-am indreptat spre platforma de unde trebuia sa plece trenul. Acolo surprise, surprise, nu era nci urma de tren nici la cateva minute dupa ora anuntata pt plecare (am crezut ca doar la noi se poate intampla asa ceva) in schimb eu eram f stresata pt la alta platforma, unde accesul era inchis, se afla un tren care arata exact de marimea trenurilor cu care am circulat spre Fota acum doi ani.

Pana la urma s-a dovedit ca acela era trenul, noroc ca alti calatori au auzit pe omul care anunta ca trenul spre Cobh (se citeste Cov, e un port la mare si asta era destinatia finala a trenului) pleaca de la acea platforma. Data fiind vremea deloc imbietoare trenul era destul de putin ocupat.

La Fota se afla un Zoo si un fel de gradina botanica, ambele administrate de Universitatea din Cork UCC. Ca sa  se ajunga la gradina botanica se trece prin Zoo. Ai mei se inarmasera cu cele necesare pt desenat si au facut niste desene f frumoase de animale si pasari, in timpul asta mi-am gasit si eu cate ceva de pozat. Cele mai multe animale si pasari circula libere prin Zoo, pt altele, cum ar fi maimutele exista niste insule amenajate cu sfori pe care sa se catere in voia cea buna, iar antilopele orix, zebrele, girafele, strutul si emu isi petrec ziua intr-un tarc vast, in tovarasie.
Mara
Poza aceasta a fost facuta de Lia. A facut mai multe poze, nu mai stim exact care sunt ale ei si care ale mele.
In ciuda vremii nefavorabile era destul de multa lume.
Antilopele Orix

Emu
Wallabi=Cangur pitic

In custi speciale stau gheparzii (cheeta), bizonii si tapirul. Exista si un lac cu sumedenie de pasari acvatice, lebede albe si negre, pelican, batlan (heron), rate de multe forme si culori, gaste asisderea, etc. Dat fiind timpul mia racoros de data asta au iesit din adaposturi si pinguinii, care erau la ora de masa si primeau de la ingrijitoare pesti in cioculetele deschise. In cusca tapirului era si un papagal mare albastru, Lia a incercat sa prinda scena in care tapirul si-a ridicat trompita spre coada papagalului, incercand s-o jumuleasca, dar n-a prea reusit.

Pasarile acestea au trecut de bariera

Batlan (heron)

Cea mai spectaculoasa maimuta mi se pare gibonul. Exista si giboni negri, i-am vazut la Koln Zoo.
Tapir

Suntem sigure ca poza aceasta a ghepardului (cheeta) a fost facuta de Lia

N-am putut sa fotografiez zebrele, erau prea departe. Deocamdata nu stiu exact cand o sa public albumele pe \Picasa, le am deja pregatite pe calculator dar mai am de studiat cum o sa procedez.

Eucalipt

Se pare ca magnolia alba a inflorit a doua oara. Nimic de mirare. Cand copacii infloresc a doua oara e semn de toamna lunga, iar iarna in Irlanda e un fel de iarna intarziata.

In timp ce ne uitam la girafe a inceput sa ploua, asa ca ne-am dus in Fota Garden. Lia a facut si ea o multime de poze cu aparatul meu. Cele mai reusite au fost pozele cu flori si cele dintr-o poienita cu ferigi si palmieri, unde am incercat sa ne adapostim de ploaie. Am mers si in Arboretum. este acolo si o casa deschisa spre vizitare dar la ora la care am ajuns noi nu mai era permisa intrarea. Ne-am plimbat printre copaci pana ne-am murat bine, mi s-a rupt si o spita la umbrela din cauza vantului, asa ca abia am asteptat sa ajungem in tren sa ne mai incalzim si sa ne mai linistim putin. De data asta imbarcarea a fost simpla, fiind acolo doar un peron. Pana acasa, pt ca si in Cork turna cu galeata, am luat un taxi, care a taxat mai mult decat taxiul care ne-a adus de la gara in ziua sosirii. O fi avut suprataxare de duminica sau de ploaie, nu stim, dar soferul n-a primit nici un baccsis (baccsisul, numit tip in engleza, se obisnuieste peste tot, cred).

Noaptea am cautat pe internet solutia la problema mea cu telefonul. Intr-un tarziu am dat peste un numar de telefon gratuit de urgenta. +0372022258 unde + e indicativul Romaniei, am dat telefon de pe Skype si nu stiu exact daca e 0040 sau doar 004, si mi-a raspuns imediat un tip f amabil care mi-a explicat ca telefonul meu nu poate face apeluri pt ca Vodafone.Ro nu are contract cu Vodafone.Ie pt telefoanele care au cartele, doar pt cele cu abonament, dar ca pot primi telefoane si pot da SMSuri ca sa stie ceilalti sa ma sune. Mersi frumos, puteam primi telefoane fara sa-mi mai incarc contul pe cartela, l-am bruftuluit ca nu se anunta asta de catre operatorii lor spunandu-i ca acum doi ani am cerut sa am roaming spunand clar ca plec in Irlanda dupa ce am incarcat cartele si ca operatoarea lor nu m-a prevenit ca nu pot da telefoane.

Stia ca treaba asta cu bararea cartelelor e valabila de mult timp si ca irlandezii  nu au cum sa ma ajute, i-am spus ca eu ca pensionara nu-mi permit sa platesc abonament si sa vorbesc mult la telefon, mi-a raspuns ca nu depinde de el ci de cei de la marketing, ce mai pt ca telefonul era gratuit mi-am varsat si eu frustrarile pe el si mi-a placut ca a avut o rabdare ingereasca. Poate ca desi isi stricase somnul se cam plictisea la ora aia. Orium m-a asigurat ca toate sugestiile din convorbiri se analizeaza. Parca era de la Guvern si nu de la o firma particulara.