miercuri, 8 septembrie 2010

Jurnal de calatorie Irlanda 2010 Cork 31 August 2010.















Am facut din nou o expeditie in centru, de data asta am avut grija sa fie inainte de 6pm, cand se inchide marea majoritate a magazinelor. Am colindat centrul incepand cu Catedrala Finbarr, admirandu-i din nou fatada atat de interesant decorata cu apostolii grupati cate patru, cu cei patru evangelisti, precum si mirele si fecioarele intelepte si cele nebune, care stau la baza sarbatorii evreiesti Hanuka, sarbatoare care are loc uneori deodata cu  Craciunul nostru. 





Garguiile de pe fatada cica personifica izbanda Virtutii asupra Viciului, mie mi s-a parut ca una din Virtuti, aflata dedesubt, nu arata prea victorioasa. Din pacate si aici accesul se face contra cost, 4E adultii si 2E copiii. N-am fost dispusa sa-mi cheltuiesc putinii euroi pt pozele din interior, poate totusi altadata o sa fac un sacrificiu. 

Pe una din strazile principale din Centru, cred ca pe Grand Parade, un pictor desavarsea un poster urias intins pe asfalt, un tribut pt Michaelk Jackson. Am pus in cutia milei 50c, care contrastau vadit ca marime cu micile monede aruncate de ceilalti trecatori. Drept rasplata mi s-a oferit de catre pictor un dans executat cu un zambet urias pe fata, din pacate camera era pusa pe foto si nu pe film, fiind luata prin surprindere de aceasta reactie.



Am gasit atat adaptor european-irlandez (la piata, adica la English Market, un fel de Hala Unirii sau poate Piata Matache din vremurile bune, din anii 70 si ceva, cand se gaseau de toate pt ca ne dadeau occcidentalii bani, de ne-au iesit ochii cand Impuscatul a decis sa achite datoria externa ca sa nu mai depinda de ei, dar cu legume si frucete tot din import in marea lor amjoritate, nici acolo n-am gasit pere irlandeze) cat si 'the other way' (pt copii cand vor veni in Romania), , dar nu si american irlandez pt anticul computer care imi fusese pus la dispozitie acum doi ani (are Win milenium dar a crapat atat de des incat ma mir ca n-am pierdut decat un album cu poze, in schimb are ACDSee pt prelucrat poze, cu care sunt mai familiarizata decat cu Picasa).





Dar la Vodafone n-am primit nici un ajutor. Nu m-am lamurit cine a avut ideea creata de a bara accesul celor din tara la iesire apeluri, se pare ca imputitii, scuzati apelativul, dar e a doua oara cand am probleme cu mobilul. sunt cei de la noi. De data asta pot sa primesc telefoane, nu pot sa dau. Nu m-am asteptat la asa ceva avand in vedere ca in Paris telefonul a functionat perfect. Unul din cei de la centrul din strada Oliver Plankett a sugerat sa sun de pe alt telefon la Vox Roaming, am urmat sfatul lui dar acolo raspunde numai un robot. Cica f multi au apelat la ei cu aceeasi problema, dar Vodafone Ie nu are computerele capabile sa ia legatura cu cei din  Romania. In schimb mi-au schimbat automat ora, ca si cei din Paris. Cand m-am intors din Paris am constatat ca Vodafone Ro nu a facut acelasi lucru, sa schimbe automat ora. Atunci iar i-am injurat, dar nu prea cu convingere.

Angajatul Vodafone de pe strada St Patrick a reusit cumva sa  schimbe setarile telefonului in engleza ca sa inteleaga si el ce scrie pe ecran (eu il setasem cand l-am primit cadou pe engleza dar Vodafone Ro l-a schimbat automat pe romana), apoi l-a setat din nou pe romana, si nu stiu cum a facut ca la mine nu are decat optiunea romana. Bun, acum ca mi-am ventilat naduful e cazul sa pun punct relatarii din acesta zi.

Niciun comentariu: