marți, 1 iulie 2008

Tarator

Asta e un fel de varianta bulgareasca la mult mai cunoscutul tzatziki grecesc.
Azi mi-am adus aminte ca e cea mai potrivita mancare de vara, dupa rosii cu branza (dar fara ceapa, ca nu sunt "cel mai iubit conducator").
So, am scos din frigider un pahar de chefir (varianta originala e cu iaurt bulgaresc, mi-a adus odata fiica mea mai mica unu' de la mama lui, mmmmmm, nu se compara cu nimic de pe la noi, Cedra de oaie si bivolita se apropie) de la Napolact (intr-o vreme faceam excursie pana-n Uverturii, singurul loc unde gaseam chefir de la Panda, dar si cel de Napolact e bun, in plus il iau de la Cora, unde imi fac aprovizionarea, in ciuda lui Oprescu care ma vrea "fidea" la pravalia din vecini, "La Stela", altfel f bine aprovizionata, oamenii aceia merita tot respectul meu, sunt f muncitori si buni negustori, ei sunt singurii care au paine graham adevarata, nu erzatz plin de euri) cativa castraveti (de la Afumati, sunt cei mai buni, ii gasesc in Piata Veteranilor, merg pe jos cam 1km dus, 1km intors pt asta ) pe care i-am tocat marunt, am pus si 1/2 ceapa mica rosie (alt rabat, ar fi trebuit ceapa verde, dar mie imi place asta rosie ca e plina de antioxidanti si in plus cea de la Cora, numita ceapa de apa, dar tare mica pt o denumire atat de mare, e mai putin iute si nu ma pisca de stomac) tocata marunt, am mai presarat niste miezi de nuca (astia fac toti banii!) si niste marar (mararul, ca orice verdeata ce se pune in oala, cratita sau castron, se pastreaza excelent in congelator, unde, experienta m-a invatat, se pune dupa ce se scurge bine apa de spalare si se toaca mai marunt sau nu, dupa gust, nu pierde nimic din aroma sau vitamine, eu nu dezghet) si a iesit ceva tare bun, dupa parerea mea. Se poate incerca si cu Sana.

Niciun comentariu: