vineri, 18 iulie 2008

Poveste cu minoritari

Pt ca se face atata cazde discriminarea lor o sa povestescce mi s-a intamplat ieri. Veneam de la piata, e la peste 1km de casa, si in drum am vazut o adolescenta pe rotile, stand in fata a doi pusti la bustul gol,fff bronzati, aproape de negru. Unul din ei a tras-o si fata a cazut in fund. A ramas acolo plangand, in timp ca faptuitorul radea iar celalalt il certa, dar fara sa miste un deget s-o ajute pe nefericita,in ciuda rugamintilor ei.
Am ajutat-o eu sa se ridice, pustiul a urlat "dar o cunosc". Fata, blonduta cu ochi albastri, mi-a amintit de propria fiica, terorizata in liceu tot de minoritari, fosti colegi de elementara, de-a trebuit sa intervin si sa-i amenint ca s-o lase in pace.
Fata cu rotile mi-a multumit si a plecat repede. Pustiul care o cunostea s-a luat dupa ea, dupa ce s-a facut ca se repede la mine sa ma bata, dar a renuntat pt ca diferenta de gabarit era net in defavoarea lui. Celalalt se prapadea in continuare de ras.
Fata a strigat "lasa-ma in pace" si a plecat. Pustiul a vrut s-o urmeze, dar m-am postat in fata lui si s-a oprit spunand din nou ca o cunoaste. I-am spus ca nu ma intereseaza, ca nu trebuia trantita pe jos si atunci si-a schimbat tonul si expresia si mi-a cerut o piersica. I-am dat, spunandu-i ironic "daca cersesti, iti dau". Celalalt i-a zis: spune "bodaproste" si a zis. "sa fie primit" a incheiat incidentul. Celor carora le-am povestit intamplarea mi-au spus ca nu i-ar fi dat nimic. Era totusi inca un copil, pofticios. Cum sa nu-i dai? Poate parintii nu-si permiteau sa-i cumpere piersici asa frumoase, poate nici nu le pasa ce mananca.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ai grija totusi cui te apuci sa-i faci educatie, unii sunt chiar salbaticiti complet si cine stie ce se mai poate intampla...

Viorica spunea...

Nu era vorba de educatie, ci de salvarea fetitei, obiectiv atins pe moment.