miercuri, 2 iulie 2008

Shakespeare in Life

Cum am mai spus, ador sa fac teste. Bineinteles ca am facut si testul de IQ de la Tickle, si nu numai o data, pt ca aveam o rasnita antica pe post de calculator, care una-doua se bloca si trebuia sa iau testul de la capat. Poate asa se explica faptul ca am aflat, cu surprindere, ca ma incadrez printre cei 5% care ies din anonimat, si nu pe treptele de jos ale scarii.

Uite ce zice testul, ca o concluzie demna de luat in seama:

Your Intellectual Type Is:
You are equipped with a verbal arsenal that enables you to understand complex issues and communicate on a particularly high level. These talents make you a Word Warrior. Whether or not you recognize it, your vocabulary is your strongest suit—use it whenever you can. Since your command of words is so great, you are also a terrific communicator — able to articulate big ideas to just about anyone. Your wordsmithing prowess will also help in artistic and creative pursuits. The power of words translates to fresh ideas off paper too. Since you have so many words at your disposal, you are in a unique position to describe things in an original way, as well as see the future in your mind's eye.
In short, your strengths allow you to be a visionary — able to extrapolate and come up with a multitude of fresh ideas. And you are in good company — bask in the brilliance of Word Warriors who have walked before you. William Shakespeare let loose the power of his pen. His ability to articulate the most subtle nuances of human nature and to create colorful characters are why his stories still have a major impact — even 400 years after he first wrote them. Whether you put pen to paper or use your understanding of the words around you to come up with creative approaches to problems, your potential as a Word Warrior is terrific.

C e mai, sunt Shakespeare in viata si mai multe nu. Peste patru sute de ani umanitatea se va extazia in fata operelor mele.

Care opere? Ca n-am scris nici o piesa de teatru, nici un roman, nici o nuvela sau macar niste schite acolo, numai niste poezii in tineretea mea de mult apusa si nici alea prea grozave. Nici macar temele nu le prea faceam, au ramas poate, dar nu cred, niste teze de scoala si niste extemporale, lucrari scrise pe la examene, lucrarea de diploma care n-are nimic original, e, cum se obisnuieste, o colectie de compilatii dupa autori despre care habar nu am cat de originali au fost in articolele lor, cateva scrisori, daca n-or fi ajuns toate la cos, cateva mesaje si comentarii pe internet, insemnarelele de fata si cam atat.

Dar sa vedem de unde vine concluzia desteapta de mai sus. Ca orice site care se respecta si Tickle vinde ceva, si anume rapoarte despre teste (are multe). Iti da o mostra ca sa salivezi, pe urma zice; pt numai .... $ primesti tot raportul, care are o mie de minunatii. Eu n-am cumparat niciodata nimic de pe net dar am primit raportul complet al testului de IQ, impreuna cu un certificat, pe care l-am printat pt posterioritate (si-l tin la dispozitia persoanelor interesate), pt ca nu stiu cine si-a inchipuit ca face mare gheseft daca ma sponsorizeaza. Cat de mare i-a fost castigul se vede din faptul ca nu m-am invrednicit nici macar sa retin cine a fost, dar raportul mi l-am pus frumos pe word, copiindu-l fara rusine fila cu fila, iar acum o sa pun pe blog niste excerpte.

You scored in the 100th percentile on the linguistic intelligence scale.This means that you scored higher than 90% - 100% of people who took the test and that 0% - 10% scored higher than you did.

Linguistic abilities include reading, writing and communicating with words. Tickle's test measures knowledge of vocabulary, ease in completing word analogies and the ability to think critically about a statement based on its semantic structure. Your score was relatively high, which could mean you know your way around a bookstore and maybe like to bandy about the occasional 25-cent word to impress friends.

Daca mi-am impresionat sau nu prietenii este inca o chestiune discutabila. Judecand dupa nr de zero vizitatori ai blogului de fata inregistrati de Feed Burner s-ar zice ca nu prea. Ca sa nu predic chiar in pustiu am profitat de o setare care-mi ingaduie sa trimit emailuri cu postarile mele la max 10 persoane si asa poate cate cineva isi mai arunca un ochi, atunci cand are timp si chef, si pe panseurile mele.

Tickle da si alte sfaturi, in afara de cele de mai sus, cu scrisul ca demn urmas al lui Shakespeare:

Word Power
Like anything, keeping or improving linguistic talents requires some practice. Here are some everyday mental exercises that will be particularly helpful to you:


  • Doing crossword puzzles

  • Start reading just for fun

  • Befriending your dictionary

  • The next time something breaks, try reading the instruction book first

  • Cuvinte incrucisate am dezlegat o multime la viata mea, mult inainte de a face testul, acum m-am reprofilat pe Sudoku, am rezolvat chiar si unele careuri cu 4 ganditori din Super Sudoku, dar greu, uneori imi prind urechile cu unele considerate mai facile.
  • Citind just for fun mi-am perfectionat franceza, am invatat engleza si chiar ceva spaniola.
  • M-am imprietenit cu dictionare in mai multe limbi cu cateva decenii inainte de aprimi sfatul de la Tickle.
  • Cu cititul instructiunilor e mai greu, ca un berbec impulsiv ce sunt uneori trec direct la reparat, am stricat definitiv o multime de chestii.

On their own, IQ scores can't predict someone's ultimate success or definitive potential for success. Many of the qualities that lead to great achievements are learned through culture, experience and schooling - not solely from doing well on an IQ test.

What your IQ test can help explain, however, is how your brain works best. By looking at the kinds of questions you answered correctly and the kinds of questions you answered incorrectly, we can tell you more about your intelligence type — the type that explains the kind of information that makes sense to your brain.

Ca nu prezice succesul se poate observa usor din faptul ca adesea premiantii din scoala nu sunt (in cel mai bun caz, cand nu sunt deadreptul repetenti) premianti si in viata.

Intrebarea care imi place mie cel mai mult este urmatoarea:

NASA received three messages in a strange language from a distant planet. The scientists studied the messages and found that "Necor Buldon Slock" means "Danger Rocket Explosion" and "Edwan Mynor Necor" means "Danger Spaceship Fire" and "Buldon Gimilzor Gondor" means "Bad Gas Explosion". What does "Slock" mean? Danger
Explosion
Nothing
Rocket
Gas

Pt eventualii mei cititori care nu stiu engleza o s-o traduc:

NASA a primit trei mesaje intr-o limba straina de pe o planeta indepartata. Oamenii de stiinta au studiat mesajele si au descoperit ca "Necor Buldon Slock" inseamna "Pericol Explozie Racheta" si "Edwan Mynor Necor" inseamna "Pericol Nava-Spatiala Foc"iar "Buldon Gimilzor Gondor" (parca ar fi din Lord of the Rings, a lui Tolkien) inseamna "Rau Gaz Explozie". Ce inseamna "Slock"

Pericol

Explozie

Nimic

Racheta

Gaz

Inutil sa spun ca am dat raspunsul exact pt ca, spre deosebire de americani, am invatat si alte limbi in afara de cea materna si mi-am dezvoltat vocabularul nu numai buchisind dictionarul, ci si deducand semnificatia cuvintelor din context. Din pacate am momente cand nu reusesc, in harababura de sertarase care imi alcatuiesc creierul, sa gasesc cuvantul potrivit la momentul potrivit.

Apropo, raspunsul este Racheta.

Am mai dat si rateuri la unele raspunsuri, dar nu prea multe.

Niciun comentariu: