luni, 7 iulie 2008

Ceva dulce, de vara

"Ceva dulce" e numele unei jumatati de emisiune de la EuforiaTV. Ma oftica emisiunea asta ca da niste retete de dulciuri de sa te lingi pe degete, daca e s-o crezi pe prezentatoare, iar eu, care am toti "dintii dulci" cum zic americanii cand ti-e pofta de "Ceva Dulce", de cativa ani ar trebui ca nici macar fructe dulci sa nu mai consum.
"De vara" pt ca numai vara, pe caldura de foc, mi se strica laptele cand il fierb. Laptele din care consum rar, cate-un pic la cafea, ca nu mai beau turkish black coffy de cativa ani, prefer ca in weekend, cand bem amandoi cafea, s-o fac filtru si cu lapte pt mine.
So, ce fac atunci cand se strica laptele? Intai oftez, pe urma bat 2-3 oua, depinde de marime, rad o lamaie spalata si bine frecata cu o periuta de unghii folosita numai in bucatarie, pun cateva picaturi de esenta de rom si de vanilie, un pic (ca e scump tare, chiar daca l-am primit cadou) de cardamom pudra si eventual un praf de scortisoara (cica e antidiabetica, da' nu cred), pun si o lingura doua de indulcitor (cine poate, pune zahar dupa gust, dar e bine dupa ce fierb pastele), apoi niste fidea sau taitei de orez (sa ma stranga la burta in caz ca laptele sau ouale au ceva pui de salmonella pe caldura asta) si fierb toate astea vreo 5 minute.
Experienta m-a invatat ca e bine sa fierb pastele, chiar daca sunt instant, devin mai comestibile, desi nu mai pot fi infasurate pe furculita, precum spaghetele.
Ce rezulta eu denumesc budinca. Se poate consuma imediat ce e gata, dar e buna si rece. Musai sa se raceasca in apa rece (eu am o oala speciala de fiert lapte, cu manta de apa si fluierice, e de aluminiu si cica aluminiul duce la Alzheimer, pesemne d-aia uit asa, pun un furtun cu un capat la "lebada" de la chiuveta si celalalt in locul fluiericii si dau drumul la apa rece) ca deh, e cald si noaptea, nu te poti culca pe ureche ca e noapte si nu te topesti la caldura soarelui, de cateva veri se pare ca si luna da caldura!

Niciun comentariu: