miercuri, 2 iulie 2008

Linisteeeee!

In microcartierul nostru, zi de vara pana-n seara, zi de iarna sau de vara, se baraie, se paraie, se huruie, se bubuie.
Se pun termopane, se pune parchet, se muta mobile, se scot mobile (am trait s-o vad si pe asta, canapele, somiere, plapumi sau ce mai prisoseste pe la casa omului, scoase la coltul strazii, ca in Occident, mai nou vine Urbanul si le ia, ca sa nu le mai intinda maidanezii prin tot cartierul) se taie betonul in casa sau pe strada, se inlocuiesc conducte (asta e bine, nu-i bine ca se strica spatiul verde), se inlocuiesc cabluri electrice (dar tot se intrerupe curentul mai des decat in alte parti, te costa telefonul o avere daca vrei sa reclami, ca-ti pune robotul si pana nu se termina litania cu "incidentele" si intreruperile, in care blocul tau nu se regaseste, nu-ti face legatura cu operatoarele, si-ti versi pe ele nervii acumulati intre timp, noroc ca ele " e fete bune" si te inteleg si simpatizeaza cu durerea ta), se rade asfaltul, se pune asfaltul, iar se rade, iar...,cred ca e asfalt PDList, de-al lui Casuneanu (al carui fiu nu are unde sa mearga cu Lamborghini ala al lui de mare fitze pt ca strazile sunt pline de gropi ca sa aiba papa unde sa scuipe asfaltul--jur ca am vazut pe strada mea o masina care asta facea, scuipa asfaltul, noroc ca primarul nostru, pe care pana si eu l-am votat, ca doar nu era sa-l votez pe Darabont care si-a umplut numai buzunarele proprii, s-a desteptat si a renuntat la masina scuipatoare incat acum strazile din cartierul nostru arata mai ca lumea, da Doamne sa tina!--si sa faca bani ca sa-si poata cumpara fiul jdemii de masini de fitze) revin deci dupa pauza asta extra large, se fac parcari (niciodata suficiente), se scot borduri, se pun borduri (culmea bordurilor mi s-a parut cand s-au pus in parculetul din fata blocului, inconjurat pe trei parti de spatiu verde si flancat de alei pietonale), nu mai spun ale cui sunt bordurile, ca stie toata lumea.

Cateodata se intampla ca acum, sa fiu asaltata din toate partile de pickamere, de tarnacoape, de bormasini, de masini de taiat metalul, de ciocane (ce-or bocani, ca peretii sunt toti de beton armat) si alte unelte producatoare de zgomot.
Iar cand valul noptii (val care nu se prea vede, din cauza poluarii optice, dar nici vorba sa-mi doresc sa ma intorc la bezna ceusista) incepe OTVul cu interminabila Elodia si cu Magda pe post de megafon. Stiu despre ce e vorba, desi eu noaptea stau la calculator si nu la TV pt ca, asa cum am mai spus, stau cu usa de la balcon deschisa, pt ca nu ne-a crescut inca aer conditionat (am fost internata la Coltea, la ORL, pt niste analize---Doamne, cat m-am speriat cand am fost pusa sa semnez ca ma operez pe propria raspundere, n-aveam nici o intentie sa ma mai las taiata si nici nu era cazul, era doar o plapuma in caz de acuzatie de malpraxis, cred---si erau acolo mai multe fete tinere operate de sinuzita si TOATE aveau aer conditionat la servici, in plus n-as vrea sa ma "scarpin traditional" la trezire, cum zice Dono http://dono.ro/?p=279) si aud de la vecini (daca i-as putea identifica le-as recomanda proteze auditive) tot ce debiteaza cei doi Ciumaci (Mugur Mihaiescu ar zice ciumeci,dar pe astia chiar ii cheama Ciumac) noroc ca asta noapte s-a mai racorit si n-am mai auzit cum s-au incheiat ostilitatile intre Magda si Tolea.
Poate ar fi mai bine sa ma mut la tara.
La taaaraaa? La mama mea in comuna, cand nu se aud manelele date la maximum de vecini se aude cum se cearta ceilalti vecini, care umbla mai mult beti, sau trec pe strada masini, camioane, tractoare, carute cu tigani care cumpara fiare vechi (stai, asta se intampla in Bucuresti, unde tiganca rufoasa merge pe jos si striga cat o tin plamanii "fiaaareeee veeechi" in timp ce masculul, mai mult sau mai putin feroce, dar macho al ei, merge in caruta trasa de calul costeliv, cat se poate de neingrijit, la tara fiarele vechi se fura direct), gugustiucii te anunta intr-una, precum Sebastian Papaiani in tinerete "gugustiuc, eu sunt turc", dar asta se intampla si in capitalie, iar cand vine noaptea cocosii cucurigesc de te miri unde incape atata sonoritate intr-o fiinta atat de mica, cainii se "converseaza" mai ceva ca in 101 dalmatieni, atat ca astia sunt de o rasa incerta? Noooooo waaaay!
Si pt ca tot am zis de fiare vechi, tare as vrea sa stiu a cui e afacerea aia cu sarma care au impanzit toata tara, inlocuind solidele garduri de fier (plantate pe langa blocuri de locatari grijuluii, facute din materiale "imprumutate" de la intreprinderile de stat, pt ca, nu-i asa, era averea noastra, a tuturor, iar zicala "ei se fac ca ne platesc, noi ne facem ca muncim", era cum nu se poate mai adevarata) si cate iahturi, masini ultraluxoase, palate, amante de fitze (pt ca de clasa sau sofisticare pe meleagurile noastre nici vorba), cate kg de bijuterii si cate vacante in locuri exotice, platite cu purcoaie de euroi, are in dotare?
Sa nu se creada ca detinem monopolul poluarii fonice. In Salt Lake City, in bloculetele in care locuiau copiii (fiica mai mica cu familia), construite prin anii 60, izolarea fonica era minunata, dar lipsea cu desavarsire. Daca aici aud cand vecinii de deasupra fac pipi, sting lumina, merg prin casa sau scartaie patul, iar pe vecinii dededesubt ii aud cand se cearta (o fac rar, sunt oameni cumsecade) acolo auzeam cand vecinii tuseau, ragaiau sau partaiau.
Poluarea fonica se combate oarecum cu termopane si aer conditionat, dar ce te faci cu incalzirea globala? Desi ma intreb cu cate grade scade temperatura globului daca sunt eu ecologista si dorm noaptea cu geamul deschis si cu problemele mai mult sau mai putin domestice ale Magdei in urechi.
Gata, m-am racorit sufleteste (vorba vine, din cauza unei defectiuni la Blogger am scris articolul asta de trei ori, sper ca asta sa fie ultima data, ca zice ca mi-a salvat automat schita) pot sa plec in sfarsit la Cora (s-a intamplat cum zicea Suchianu ca se intampla la Opera cand corul repeta timp de o jumatate de ora "plecam, plecam, noi nu mai stam"), unde aerul conditionat nu prea functioneaza, or fi si ei ecologisti si-i roade grija de soarta planetei, mai stii?

Niciun comentariu: