luni, 21 iulie 2008

Fenomenul blog

M-ar interesa sa stiu daca s-a facut un fel de recensamant al blogurilor romanesti.
Eu am ajuns sa-mi fac blog pt ca Windws Live avea o rubrica, My Space, si eram curioasa sa stiu cu ce se mananca. Parea ceva f interesant, un fel de dulap virtual cu rafturi nou- noute, goale, unde puteam sa pun tot felul de articole pe care sa le pastrez pt mai tarziu, ca si pe cele din dulapurile adevarate, pt mai tarziu, cu riscul de a sta acolo uitate si acoperite de praf ca in dulapurile din lumea reala.. Printre oferte e si aceea de blog. M-am apucat sa pun in el ce mi s-a parut ca merita.
Peste un timp, dupa ce mi-am pus niste poze pe Google, am descoperit ca au si ei oferta de gazduit blog pe de-a moaca, mai functional decat cel de pe WL, si m-am mutat la Tata Gugal cu arme si bagaje.
Blogul meu arfi stat si acum in hibernare daca fiica mea mai mare nu mi-ar fi recomandat un blog interesant, cel al Ciupercutzei. M-a primit in "gashca", fara multe rugaminti, mai mult, inima ei mare a indemnat-o sa-mi dea un impuls sa revin la "dulapul" meu cam gol si sa ma apuc sa-l umplu.
Vazand ea ca am cam zero comentarii m-a sfatuit sa citesc si alte bloguri. Si de atunci tot citesc, nu atat de mult cat mi-as dori, si constat ca Romania are nenumarate talente literare.
Pana atunci am citit bloguri in engleza, unul mai ales, de pe Beliefnet dar cu continut politic, mi-era f drag, dar omul, cu convingeri liberale (la ei liberalii sunt de stanga, am incercat sa citesc si unul prorepublican dar nu-mi suna nici un clopotel in cap urmarindu-l, dimpotriva, ar fi trebuit sa am o doza imensa de masochism ca sa continui lecturarea), a cedat nervos si a rarit postarea vazand ca vorbeste deasurda unor oameni in stare sa-l realeaga pe limitatul si mincinosul de Bush. Milita, intre altele, pt retragerea din Irak si Prochoice in ce priveste conceperea si pastrarea unui copil.
F interesante sunt si blogurile gazduite de New York Times, mai ales pt nr si calitatea comentariilor, facute de oameni f articulati.
Blogul meu preferat a fost creat abia anul acesta, de catre Bob, editorul unui site de felicitari free, f interesante si nostime, intitulat 123Greetings. Are omul asta o inima maaare, maare de tot. Comentariile de pe site sau blogul lui provin din toata lumea, daca ar infige stegulete in toate tarile de unde are abonati ar acoperi, cred, tot mapamondul.
De cand citesc bloguri romanesti nu prea mai am timp sa citesc si pe cele in engleza.
Nu inteleg cum reusesc unii sa se plictiseasca, mie cred ca mi-ar mai trebui cateva vieti ca sa citesc/vad/ invat/ inteleg macar cateva din lucrurile interesante cu care ma daruieste aceasta viata.
Ceea ce am observat in acele bloguri care ma intereseaza (in lb romana) e ca multe dintre ele au aparut in 2008.
Cred ca astfel se confirma ce-mi spunea o tanti care se pricepe la lucruri de-astea (nu bloguri), discipola faimoasei Djuna, ca sunt conectata la inconstientul colectiv despre care vorbeste Jung.
Pauza dintre mutarea blogului personal pe Gugal si imboldul Ciupercutei a fost ocupata cu crearea de ppsuri, fara muzica, pt ca n-am baza de date si nici priceperea de a pune muzica pe anticul meu Microsoft Power Point, dar si pt ca prefer sa pun cantitate mai mare de informatii vizuale.
Pasiunea pt pps mi-a fost trezita de oprietena, care mi-at rimis mai multe ppsuri f frumoase. Am mai primit si de la alte persoane, cel mai interesant fiind unul despre Carnavalul Venetian, ceva atat de elegant si de sofisticat, cum numai in ppsul cu ouale lui Faberge am mai intalnit.
Ppsul la care am muncit cel mai mult a fost cel cu reproduceri dupa Dali, pe care l-am facut din ambitie, pt ca nu am fost crezuta ca picturile vii colorate, cam in genul celor naive de la noi, dar facute cu stiinta si cultura artei picturii, din care am "comis" vreo 4 ppsuri, sunt ale lui Jim Warren. Am gasit pe http://lollitta.weblog.ro/ (in romana) ca headpage, una din reproducerile dupa Warren. Am primit de 3 ori, de la persoane diferite, un pps revoltator, intitulat "The amazing art of Salvatore Dali". Faptul ca scria Salvatore, in loc de Salvador, trebuia sa dea de gandit ca e un fals,cam ca Dolce Cabana in loc de Dolce Gabana, sau Guci inloc de Gucci la falsurile dupa produsele de firma. Acel pps nu continea NICI o reproducere dupa Dali, ci erau amestecate reproduceri dupa Jim Warren si Vladimir Kush, alt pictor contemporan cu o viziune artistica f interesanta si atractiva pt mine.
Prietena mea, mai putin pasionata dupa pictura decat mine chiar era oripilata de "imensa sursa de dezinformare care e internetul".
Asta e, internetul are acest dublu tais: te poti informa dar uneori iti trebuie multa sare (expresia engleza "take with a grain of salt" punandu-te in garda sa nu crezi ca "tot ce zboara se manaca") si ceva mai mult de o bruma de cultura pt a alege graul de neghina, falsul de adevar..
Multe din reproduceri, cum ar fi cele ale lui Vasareli, le-am gasit pe blogurile cu preocupari de Optical Illusion.
Ma intreb din nou:ce-o fi fost in aer in acest an 2008 de a deschis atatea usi atator tineri (pt ca nu stiu cate pensionare romane de varsta mea au blog, in alte tari probabil ca f multe) si i-a indemnat sa-si etaleze talentul pe blogosfera? Imi poate da cineva un raspuns?

4 comentarii:

disa spunea...

Viorica, cand cauti in profil, da pe acelea care au specificata ocupatia de... pensionar, si vei gasi multi altii.

disa spunea...

Trebuie sa-mi fac timp sa te citesc cap-coada, ca tare-mi place cum povestesti, si e nevoie sa las alte bloguri...

Viorica spunea...

In profilul cui?

Viorica spunea...

Multumesc pt apreciere. Si cand ma gandesc ca mi-am facut sange rau cand o nepoata, altfel talentata, mi-a desfiintat blogul (printr-un email) sustinand ca stilul meu e prea amanuntit si asta il face neinteresant.
Nici nu banuiam ca am atata amor propriu.