marți, 3 mai 2011

Campionatul Mondial de Patinaj Artistic 2011--Gala Partea II

Daca ieri am spus in sinea mea "Bravo Alina" pt ca in pauza ne-a delectat cu o inregistrare a unui moment de inceput al galei sustinut de copiii din Scoala de patinaj Odintsova azi m-am simtit f frustrata. Am vazut in TVMania ca Eurosport a programat pt azi reluarea Galei si m-am bucurat. Am controlat insa in teletext ca sa fiu sigura ca nu s-a schimbat ceva de saptamana trecuta, cand a aparut TVM, pt ca se mai intampla. Am indurat cu stoicism depasirea programului transmisiei de la Turul de Ciclism al Turcie si mi-am reamintit de o expozitie americana la Sala Dalles prin anii 80 (probabil 87), o expozitie de mare succes mai ales pt ca oferea invitatii la filme. Am vazut atunci un film amarui, Break-Up, despre un grup de adolescenti dintr-un orasel pierdut in imensitatea Americii, care imi amintea vag ca atmosfera de cele "Trei surori" ale lui Cehov.

Baietii erau indragostiti de ciclism si visul vietii lor era sa-i vada vii si naturali pe membrii echipei nationale ai Italiei. Si minunea s-a produs, sportivii italieni au venit si au fost invitati la o intrecere cu cei locali. Si atunci s-a produs inimaginabilul, unul din italieni l-a impins si l-a doborat pe cel mai bun cicilist local. E de inteles durerea cu care au receptat acest gest al idolului lor eroii filmului. Ei bine, am vazut pe acel traseu extrem de dificil din Turcia cum unul dintre ciclisti a intins mana si l-a impins, aruncandu-l jos din sea, pe campionul Japoniei, care a avut nevoie de minute bune ca sa-si revina. Si n-a cazut numai el victima acelui gest, au mai fost si altii... O incalificabila lipsa de fair play, ca sa nu folosesc cuvinte mai dure.

Si a dat Dumnezeu si a incepu transmisia de la Gala. Fix de unde vazusem si eu ieri, adica a inceput cu scumpetea de Takahika. Si a continuat cu unele din secvente, lipsind de ex, frumosul si talentatul Michal Brezina. Cat despre comentariul Yvonnei, ce sa zic, ma bucur ca la un moment dat am preferat-o pe Alina. Era obosita rau YG, mereu gresea, daca nu chiar facea gafe, zicea Maira in loc de Maia, a confundat pe Sarah Brightman/ Andrea Boccelli cu Josh Groban si nu si-a cerut scuze, etc,  nu mai continui, destul ca am cedat nervos si nu m-am mai uitat. Voi vorbi in contiunare de ce am vazut pe TVR2.

In timp ce redactam acest articol am inceput sa caut videoclipuri de la gala, si am gasit. Daca puteti indura vorbaria celor de la RAI1 Sport care discutau intr-una, (ma mir ca nu ii durea gura) in cea mai mare parte a timpului despre orice numai despre ce se vedea pe gheata, asta in episodul 1/11 si inceputul eisodului 2/11, presupun ca atunci si-au gasit comentatoarele italiene sa ia un interviu (inca un punct in plus pt comentatoarele noastre, e drept ca ele nu aveau cu cine sa palavrageasca, totusi....) va recomand puteti vedea acolo toata gala impartita in 11 episoade, am putut astfel sa compensez cu ce n-am vazut, zau ca merita sa incercati dar atentie, pt unele videoclipuri va trebuie Adobe Flash Player. Mai puteti vedea multe videoclipuri de la acest campionat pe Mara Maionca

Partea II-a a galei a inceput cu programul Elenei Radionova, o fetita care cred ca are 10 ani (asa au spus si comentatoarele italiene). Si am fost uimita si bucuroasa sa o vad ca sare doua triple si un dublu Axel, ba a facut si pirueta Bielmann, pe care nici macar campioana, Miki Ando, nu a avut-o in program.Am gasit intre timp si numele campionilor mondiali de juniori de anul acesta, mandri reprezentanti ai tarii gazada, Ksenia MONKO / Kirill KHALIAVIN. Se pare ca au prezentat programul liber de la campionat, "Portrait of Lupe" si un tango din filmul Frieda. Ea avea o rochie de dantela neagra cu fusta dublata cu rosu, el un costum negru. Mi-a placut cum au dansat dar avand in vedere varsta fratilor Shibutani (ea 16, el 20) ma asteptam la mai mult. Iata si versurile tangoului:

Alcoba Azul
Written by: Elliot Goldenthal; Hernan Bravo Varela

La noche ira sin prisa de nostalgia
Habra de ser un tango nuestra herida
Un acordeon sangriento nuestas almas
Seremos esta noche todo el dia.

Vuelve a mi
Amame sin luz
En nuestra alcoba azul
Donde no hubo sol para nosotros

Ciegame
Mata mi corazon
En nuestra alcoba azul
Mi amor

Apoi a urmat campioana mondiala de juniori si campioana Rusiei, Adelina SOTNIKOVA
Cherie mi-a spus, intr-un comentariu la europene, ca i-a placut Ksenia Makarova in Lacul Lebedelor. Am cautat zadarnic in insemnarile din timpul campionatului (si pe net) acest program, imi aminteam vag ca l-am vazut, dar deh, la varsta mea memoria imediata incepe sa dea rateuri. KM in nici un caz nu a fost LN. Nici Yu NA Kim Si nici Alissa Czisny. Abia cand am inceput sa vad episodul 6 din Gala si am trecut de portiunea in care dansau cei amintiti mai sus am exclamat Evrika! O vazusem pe micuta la inceputul partii I, cand s-au facut prezentarile, dar vorbaria italienilor, pe care nu m-am obosit sa o urmaresc, nu permitea sa se auda ce spune crainicul.

Desi AS interpreta lebada neagra iar Oksana Baiul, daca memoria indepartata ma mai ajuta, a interpretat o lebada alba in "Moartea lebedei" de Saint Sans cand a castigat aurul olimpic in 1994 (dupa ce in 1993 a devenit camioana lumii, dar nu a castigat niciodata aurul la europene, numai argintul) nu se putea sa nu fac o paralela intre cele doua. E adevarat ca Oksana avea 16 ani in 94 pe cand Adelina are 14 neimpliniti totusi mie mi s-a parut ca cea din urma e inca departe de valoarea OB. Concursurile acelea au fost cu cantec pt ca sunt legate de una din cele mai urate povesti din patinajul artistic. In  USA cele mai bune patinatoare se numeau Nancy Kerigan si Tonia Harding. Sotul Toniei a angajat pe cineva sa-i rupa picioarele lui NK, aceasta s-a refacut totusi si la Olimpiada a fost invinsa numai de OB.

In schimb federatia americana a incercat, fara succes, sa o indeparteze pe TH din lotul olimpic. Dar Dumnezeu nu bate cu maciuca, la inceputul programului TH a acuzat o defectiune la gheata si s-a dus plangand la juriu cerand sa i se permita sa reia programul dupa ce repara defectiunea. Juriul, iertatator, i-a permis dar notele acordate (era vechiul sistem de notare, mult mai subiectiv) au trimis-o pe locul 8. Si OB a avut probleme, era cat pe ce sa nu participe pt ca s-a ciocnit la incalzire cu Tania Szevchenko si i s-a permis sa evolueze dupa ce a facut injectii de calmare a durerilor. Si acum imi amintesc cum plangea cand a aflat ca e campioana. Un rol deosebit in acesta performanta l-a avut Viktor Petrenko, care a ajutat-o si baneste, pt ca OB era orfana. Din pacate a trecut la profesionalism si a inceput sa aiba mari probleme de sanatate si cu alcoolul. Am vazut-o in SLC prin 2000, se ingrasase si nu nu mai reusea sa patineze la valoarea din adolescenta.

Adelina poate nu se ridica, dupa parerea mea, la nivelul OB din 94, in schimb a devenit campioana Rusiei la 12 ani, si ce campionat e, cat unul continental. Le egaleaza ca dificultate pe cel japonez, canadian sau american. A aratat si reale calitati de balerina si apoi rolul lebedei negre e complet diferit de al unei lebede care moare iar muzica lui Ceaikovski deasemenea e diferita de a lui St Sans. Sunt sigura ca vom mai auzi de ea, si numai de bine.

A intrat apoi pe gheata Artur Gacinski, imbracat in tricou negru si pantaloni de blugi si a dat un adevarat spectacol, oarecum in stilul lui Pliushcenko, dar parand ceva mai modest, desi e ambitios si constient de valoarea lui atunci cand concureaza, a comunicat f bine cu sala, la un moment dat AA a comentat ca o cauta pe Suzana, interpretata de Adriano Celentano.

Sette giorni a Portofino
più di un mese a Saint Tropez
poi m'hai detto 'cocorito'
'non mi compri col patè...'
e sei scappata a Malibù
con un grossista di bijou!
Susanna, Susanna, Susanna, Susanna
mon amour.
E io, turista ticinese
tu regina di Pigalle
indossavi un pechinese
ed un triangolo di strass
ti ho detto 'vieni via con me',
tu mi hai detto 'sì'
io ti ho detto 'ripasserò'
'ma no! monsieur, tu ne preoccupe papa, .ma vai!'
Susanna, Susanna, Susanna, Susanna
mon amour
Susanna, Susanna, Susanna, Susanna
mon amour
E ora sono sulle spese
in balia degli usurai
sovvenziono quattro streghe
per poi sapere dove stai
e tuo marito sta
qui da me
che mangia e dorme come un re
Susanna, Susanna, Susanna, Susanna
dove sei
ooohhh
ooohhh
ooohhh
ooohhh
Son tre mesi che ti aspetto
in quel solito bistrot
ho firmato un metro quadro
di cambiali agli usurai
ma più niente so di te
forse un giorno ritornerai...!
Susanna, Susanna, Susanna, Susanna
mon amour
Susanna, Susanna, Susanna, Susanna
mon amour
Susanna, Susanna, Susanna, Susanna
mon amour
io ti aspetto...
mon amour...!

Un program hazliu, cu el in rol de fotograf, facand apoi schimb de roluri cu ea, el cu ochelari, jacheta neagra, pantaloni albastri,  ea cu o salopeta albastra, tricou rosu, sapca de baseball rosie, au avut Tatiana Voloszojar /Maxim Trankov. Au spus o poveste vesela, cu ridicari parca in joaca, au avut si varianta aceea de spirala mortii in aer, prea riscanta pt concurs, poate potrivita la dans, ba chiar si o schimbare de costum cand TV i-a scos sacoul si el a ramas intr-un tricou oranj si si-a pus o sapca galbena. A fost o incantare de privit, am zambit tot timpul. Au interpretat muzica din Super Mario Brothers, cred ca e vorba de un film pe care nu l-a vazut Alina, sau nu-mi amintesc eu sa-l fi prezentat. A fost cea mai inspirata alcatuire de perechi care se putea face, tinand cont de faptul ca fiecare din ei a mai patinat cu altcineva. Se potrivesc f bine.

Yu Na Kim (unul din videoclipuri poate fi vazut aici) a interpretat Bullet Proof de La Roux. Programul a fost ceva mai dinamic decat eram eu obisnuita eu. A aratat ca poate interpreta orice si ca nu degeaba a ajuns ea pe podiumurile tuturor concursurilor la care a participat, ca nu a fost numai meritul lui Brian Orsen, ci si al talentului si muncii ei. A avut ghinion sa fie Miki Ando mai buna. Mi s-a parut interesanta alegerea costumului, cu o rochita f scurta sau o bluzita mai lunga si cu colanti negri.

Been there, done that, messed around
I’m having fun don’t put me down,
I’ll never let you sweep me off my feet,
I won’t let you in again, the messages I’ve tried to send,
my informations’ just not going in,
burnin’ bridges shore to shore, I’ll break away from something more,
I’m not to not to love until it’s cheap,
been there, done that, messed around,
I’m having fun don’t put me down,
I’ll never let you sweep me off my feet,

Chorus:
This time baby,
I’ll be,
Bulletproof x2

I won’t let you turn around,
and tell me now I’m much too proud,
to walk away from something when it’s dead,
do do do your dirty words come out to play when you are heard,
there’s certain things that should be left unsaid,
tick tick tick tick on the watch and life’s too short for me to stop,
Oh baby, your time is running out,
I won’t let you turn around,
and tell me now I’m much too proud,
All you do is fill me up with doubt,

Chorus:
This time baby I’ll be bulletproof x2
This time baby I’ll be bulletproof x2
This time I'll be bulletproof x2
This time maybe I’ll be bulletproof x2
This time baby I’ll be bulletproof x2

Natalie Pechalat/ Fabian Bourzat au venit cu acelasi "George of the Jungle" de la gala de la europene si cu acelasi crocodil verde cu  care burzuluitul de la programul liber (desi el s-a dezechilibrat si a cazut) s-a luptat si l-a invins. Programul e vesel si nu m-a plictisit. Hmmm, de la NP/ FB La riserva italiana a trecut direct la Miki Ando, i-a considerat pesemne pe asiaticii care au urmat lipsiti de interes, MA fiind totusi campioana. Am gasit totusi videoclipurile cu acesti sportivi, am dat link pe nume.

Daisuke Takahashi a ales o ilustratie muzicala care i-a permis sa-si etaleze eleganta si expresivitatea, tot dintr-un film, Amelie. A fost un program romantic interpretat cu mare arta si tehnica. Visul chinezilor Qing Pang/ Jian Tong (videoclipul e de la 4 Continents, programul de la Moscova a fost mai scurt) de a castiga aurul s-a dovedit imposibil anul acesta, poate de aceea au ales Impossible Dream cantat de Andy Williams ca ilustratie muzicala.

To dream ... the impossible dream ...
To fight ... the unbeatable foe ...
To bear ... with unbearable sorrow ...
To run ... where the brave dare not go ...
To right ... the unrightable wrong ...
To love ... pure and chaste from afar ...
To try ... when your arms are too weary ...
To reach ... the unreachable star ...

This is my quest, to follow that star ...
No matter how hopeless, no matter how far ...
To fight for the right, without question or pause ...
To be willing to march into Hell, for a Heavenly cause ...

And I know if I'll only be true, to this glorious quest,
That my heart will lie will lie peaceful and calm,
when I'm laid to my rest ...
And the world will be better for this:
That one man, scorned and covered with scars,
Still strove, with his last ounce of courage,
To reach ... the unreachable star ...

VA URMA

Niciun comentariu: