joi, 5 mai 2011

Ganduri despre dragoste

Virginia e tare draguta si-mi trimite tot felul de mesaje interesante, din pacate n-am eu timp sa le citesc in intregime. Azi am primit unul in care am citit cu incantare randurile de mai jos, si vreau sa impartasesc acest sentiment si cu voi. Cautand pe net sa gasesc autorul (asta e unul din fixurile mele) am gasit textul, dar nicaieri nu se precizeaza autorul. Pe un site am vazut ca a fost publicat inca in 2005, dar am gasit si un alt text, care deasemenea mi-a placut, si il voi copia si pe el.

Textul a fost folosit si pt nenumarate ppsuri, unul din ele poate fi vazut si descarcat de pe Scribd
Cred ca ceea ce e originalul poate fi vazut aici, in spaniola.

Inteligenta fara dragoste, te face pervers.
Justitia fara dragoste, te face implacabil.
Diplomatia fara dragoste, te face ipocrit.
Succesul fara dragoste, te face arogant.
Bogatia fara dragoste, te face avar.
Supunerea fara dragoste, te face servil.
Saracia fara dragoste, te face orgolios.
Frumusetea fara dragoste, te face ridicol.
Autoritatea fara dragoste, te face tiran.
Munca fara dragoste, te face sclav.
Simplitatea fara dragoste, isi pierde valoarea.
Vorbele fara dragoste, te fac introvertit.
Legea fara dragoste, te supune.
Politica fara dragoste, te face egoist.
Credinta fara dragoste, te face fanatic.
Crucea fara dragoste, reprezinta tortura.

VIATA FARA DRAGOSTE...ISI PIERDE SENSUL.


Si iata si o alta varianta, mai complexa: 

Orice lucru in viata unui om fara dragoste, este prea putin: 



Dreptatea fara dragoste te face dur; 
diplomatia fara dragoste te face ipocrit; 
Bogatia fara dragoste te face egoist; 
oportunitatile fara dragoste te fac lacom;  

Stapanirea fara dragoste te face dominant; 
crucea fara dragoste te face ascet;

Credinta fara dragoste te face fanatic; 
succesul fara dragoste te face arogant;

Raspunderea fara dragoste te face brutal; 
munca fara dragoste te face sclav;

Constiinta datoriei fara dragoste te face morocanos;

Inteligenta fara dragoste te face pervers; 
justitia fara dragoste te face calau;
Priceperea fara dragoste te face mandru; 
autoritatea fara dragoste te face tiran;

Frumusetea fara dragoste te face ridicol; 

Supunerea fara dragoste te face servil;

Legea fara dragoste te face insuportabil;

Simplitatea fara dragoste te face penibil;

Cunoasterea fara dragoste te face incapatanat;

Politica fara dragoste te face mincinos;

Viata fara dragoste te face inutil.  

Vreti sa stiti cum arata in engleza?  Aveti aici dovada ca si  altii au cautat fara succes autorul:

Unknown Author
(Translation, Original in Spanish.)
Intelligence without love, makes you perverse.
Justice without love, makes you implacable.
Diplomacy without love, makes you a hypocrite.
Success without love, makes you arrogant.
Wealth without love, makes you avaricious.
Docility without love, makes you servile.
Chastity without love, makes you proud.
Poverty without love, makes you proud.
Beauty without love, makes you ridiculous.
Truth without love, makes you offensive.
Authority without love, makes you a tyrant.
Work without love, makes you a slave.
Simplicity without love, makes you degraded.
Prayer without love, makes you introverted.
Law without love, makes you enslaved.
Politics without love, makes you self-worshipping.
Faith without love, makes you fanatic.
The cross without love, is turn into a torture.
Life without love,  has no sense.

 


Am gasit si textul in spaniola, a circulat si circula intr-o veselie, undeva ii este atribuit Maicii Tereza din Calcuta:

Sin amor…
Martes 04 Septiembre, 2007

La inteligencia sin amor te hace perverso.
La justicia sin amor te hace implacable.
La diplomacia sin amor te hace hipócrita.
El éxito sin amor te hace arrogante.
La riqueza sin amor te hace avaro.
La docilidad sin amor te hace servil.
La pobreza sin amor te hace orgulloso.
La belleza sin amor te hace ridículo.
La verdad sin amor te hace hiriente.
La autoridad sin amor te hace tirano.
La sencillez sin amor te envilece.
La oración sin amor te hace introvertido.
La ley sin amor te esclaviza.
La política sin amor te hace ególatra.
La fe sin amor te hace fanático.
La cruz sin amor se convierte en tortura.
La vida sin amor no tiene sentido.

Madre Teresa de Calcuta 
 
 

Textul despre care va vorbeam mai sus este despre alegere. Sunt curioasa ce alegeti voi.

Tot Maicii Tereza ii mai este atribuit un text, care poate fi gasit in ppsurile despre care am vorbit mai sus, o sa-l public numai in spaniola, varianta romaneasca o gasiti in Scribd:

¿El día más bello? Hoy
¿La cosa más fácil? Equivocarse
¿El mayor obstaculo? El miedo
¿El mayor error? El abandono
¿La raiz de todos los males? El egoísmo
¿La distracción más bella? El trabajo
¿La peor derrota ? El desánimo
¿Los mejores profesores? Los niños
¿La primera necesidad? Comunicarse
¿Lo que más te hace feliz? Ser útil a los demás
¿El mayor misterio? La muerte
¿El peor defecto? El mal humor
¿La persona mas peligrosa? La envidiosa
¿El peor sentimiento? El rencor
¿El mejor regalo? El perdón
¿Lo más imprescindible? El hogar
¿La ruta más rápida? El camino de la verdad
¿La sensación más agradable? La paz interior
¿Una protección efectiva? La sonrisa
¿El mejor remedio? El optimismo
¿La fuerza más potente del mundo? La Fe
¿Las personas más necesarias? Los padres
¿La más bello sobre todas las cosas? El amor


Monday, May 28, 2007

O noua zi... noi Alegeri...

Pentru urmatoarele ore voi fi expus cerintelor zilei. Acum si numai acum este vremea sa fac unele alegeri… Si pentru ca in urma cu 2000 de ani , Isus a urcat pe Calvar, murind si in locul meu, sunt liber sa aleg. Astfel ca…
Aleg sa iubesc…
Nici o imprejurare nu justifica ura, nici o nedreptate nu indreptateste amaraciunea. Aleg dragostea. Astazi il voi iubi pe Dumnezeu si tot ce iubeste El.

Aleg sa ma bucur…
Il invit pe Dumnezeu sa fie Dumnezeul meu , sa domneasca peste orice imprejurare. Voi refuza sa privesc problemele ca altceva decat simple ocazii ce mi se ofera pentru al vedea pe Dumnezeu la lucru. Aleg sa ma bucur de El .

Aleg sa raman in pace…
Voi trai ca un om care stie ca este iertat. Voi ierta la randul meu ca sa pot trai.

Aleg sa fiu rabdator…
Voi trece cu privirea stangaciile altora. In loc sa-i vorbesc de rau pe cei care ma supara ii voi binecuvanta. In loc de a ma plange ca am de asteptat ii voi multumi Lui Dumnezeu pentru clipele de asteptare in care ma voi ruga Lui. In loc sa reactionez in fata noilor sar
cini, le voi implini plin de bucurie si curaj.
Aleg sa fiu bun cu cei din jurul meu.
Voi fi bun cu cei saraci pentru ca sunt singuri. Bun si cu cei bogati pentru ca sunt framantati de multe
temeri. Si voi fi bun si cu cei rai fiindca exact asa s-a purtat Dumnezeu cu mine.
Aleg sa fiu onest, sa fac binele…
Voi prefera sa raman sarac decat sa am un castig necinstit . Voi fi atent cu propriile mele greseli inainte de a acuza pe altcineva .Da voi alege si astazi facerea de bine.

Aleg sa raman credincios …
Astazi imi voi tine promisiunile . Datornicii mei nu voi regreta increderea pe care o au in mine. Asociatii mei nu imi vor pune la indoiala cuvantul.

Aleg sa fiu bland…
Nimic nu se castiga cu adevarat prin forta pumnului. Da voi alege blandetea. Daca imi voi ridica glasul, fie ca aceasta sa se intample numai pentru a-i aduce lauda Lui Dumnezeu. Daca voi avea vreo pretentie, fie ca s-o am numai de la mine.

Aleg sa ma stapanesc..
Sunt o fiinta spirituala. Refuz sa ingadui ca ceea ce va putrezi sa stapaneasca peste ceea ce este etern. Aleg stapanirea de sine. Ma voi lasa cuprins de inflacararea pasiunii numai in credinta mea. Ma voi lasa influentat numai de Dumnezeu. Ma voi lasa invatat numai de Hristos.

Aleg stapanirea de sine.
DRAGOSTEA, BUCURIA, PACE, INDELUNGA RABDARE, BUNATATEA, FACEREA DE BINE, CREDINCIOSIA, BLANDETEA, STAPANIREA DE SINE…
Pe acestea le aleg pentru ziua de astazi, daca voi reusi sa le urmaresc clipa de clipa ii voi aduce multumiri Lui Dumnezeu. Daca voi fi infrant voi cauta fata Lui in rugaciune. Iar cand ziua sa va sfarsi, imi voi culca linistit capul pe perna si ma voi odihni dupa inca o zi traita in prezenta Lui Dumnezeu.
 

Un comentariu:

Viorica spunea...

Intre timp am gasit autorul. Se numeste Fernando Latouche si e profesor universitar in Argentina