vineri, 27 mai 2011

Gelatina cu fructe pt diabetici

In fiecare vara cumpar prea multe fructe. Fructe tip berry: strawberry, raspberry, blueberry, blackberry sau pe romaneste: capsuni, zmeura, afine, mure. Cand eram copil mancam mulberry, adica dude, pt ca se gaseau din belsug si nu costau nimic. acum nu-mi mai vine nici sa ma mai uit la ele. Din capsunile ramase neconsumate fac piureu si il pun la congelator. Celelalte berry si coacazele negre le pun tot la inghetat, dar fara sa le mai prelucrez. Apoi cand am pofta de ceva dulce fac gelatina cu fructe. 

Reteta e extrem de simpla, la un litru de lapte pun trei pliculete de gelatina Dr Oetcker, dizolvate in putina apa rece (cam o cana), pastile de zaharina dupa gust si inspiratie, cam 10-12 din cele nemtesti, care sunt micute, una indulceste cam cat 1/2 lingurita zahar,  si apoi incalzesc totul la bain-marie (am un vas special de fiert lapte, se pot folosi doua vase, unul mai mare in care se fierbe apa si unul mai mic care se introduce in cel mare si in care se pune compozitia). Cand ajunge destul de calda incat daca bag degetul abia suporta caldura (daca sunteti mai dotati si mai pretentiosi puteti folosi un termometru si va opriti la 60 gr C) adaug fructele inca inghetate (pt a grabi inchegarea gelatinei).

Pun mai multa gelatina pt ca fructele de cele mai multe ori lasa zeama. Ieri am pus si cateva picaturi de esenta de vanilie si am folosit zmeura si banane taiate felii subtiri (fireste, bananele nu le-am pus la congelator) alteori puneam portocale taiate felii subtiri, chiar si grapefruituri, capsuni, afine, etc. NU se pun kiwi, acestea au in compozitie ceva care lichefiaza gelatina. Desi nu e diabetica, Mamita consuma cu multa placere acest desert.

Niciun comentariu: