marți, 19 februarie 2013

Ziua Internaţională a Zonelor Umede.

Sa nu va ganditi la prostii. Eu am aflat asta e pe fb, de la Centrul de Ecoturism Rowmania Crişan

 foto: Judit Simon

"Ieri a fost Ziua Internaţională a Zonelor Umede. Cu această ocazie vă reamintim că Delta Dunării este cea mai mare zonă umedă naturală a Europei și cea mai bogată în biodiversitate."


Marin Sorescu - Continentul Deltei

Imi place grozav delta,
Si asteptand inspiratia
Care sa transforme placerea
In emotie artistica,
Stau intins pe iarba,
Sub batranul stejar noduros
Din padurea Caraorman.
A fost o zi de peripetii.
Cu vaporul pe bratul Sulina,
Cu barca pe micile canale.
Rate, lisite, ochite c-o pusca
Imaginara
Si ele prefacandu-se ca pica moarte,
Scufundandu-se si iesind
C-un peste-n gura.
Am vazut, sau mi s-o fi parut,
Sturioni, somni lenesi
Innamoliti pe cate-un mic canal,
Asteptand cate doi - trei ani valul salvator,
Care sa-i scoata in larg
Si, intre timp, ei tot ingrasindu-se, ca niste porci
Cu rizomii din mal.
Papurisul, pasaretul, puietul
Cele mai poetice subiecte
Mi-au trecut pe sub nas.
Ma uit la ceas:
Cinci dupa-amiaza.
Five o'clock, ora cand englezilor
Le vine inspiratia, la ceai.
Da, inspiratia ar trebui sa pice si ea
Dintr-un moment intr-altul.
Ca sa nu ma plictisesc,
Ma indignez de gestul
Unui nenorocit care si-a sapat initialele
Cu toporul
In scoarta stejarului.
Fie ca emotia mea
Sa actioneze ca o rasina,
Oblojind si vindecand coaja bolnava!
Ah, stejarule, noduros,
Care fixezi cu fundamentale, adanci, radacini
Nisipurile si oamenii
De acest indepartat colt de lume ...
Cum te-as mai lua in brate
Si te-as saruta pe rana.

Niciun comentariu: