marți, 19 februarie 2013

Lectia de Coreeana 15 Ordering Hamburger


In laboratoarele in care am lucrat totdeauna existau timp morti, cand trebuia sa asteptam sa aiba loc o reactie. Si atunci, ca sa nu pierd timpul, profitam de acet ragaz fie ca sa imi perfectionez cunostintele de limba franceza, fie ca sa invat limbi noi, engleza si spaniola. Pentru engleza am folosit manualul lui Dan Dutescu si Leon Levitschi "Invatati Engleza fara Profesor", dar pt spaniola am preferat un manual in limba rusa, mi s-a parut mai explicit si mai usor de asimilat. 

Din pacate una din lectii, intitulata "En el Comedor" (In Sifragerie) m-a blocat pentru totdeauna in fata mesei plina de bunatati. Asta pentru ca aveam mai mult timp pentru invatat la sfarsitul programului, cand eram flamande rau si nu aveam nici o posibilitate sa procuram vreo gustare de undeva pentru a ne amagi foamea, laboratorul fiind situat in aporpiere de "Casa Agronomului" adica fosta vila a Elenei Lupescu, undeva in paduricile de langa Baneasa. 

Ca sa nu murim salivand la gandul hranei de pe masa spaniola am intrerupt lectiile, si intrerupte au ramas pana in ziua de azi. Daca totusi ma descurc cat de cat in spaniola asta se datoreaza abonamentului facut de sotul meu pt revista sovietica "Sputnik" in spaniola, o revista care era un fel de Rider Digest pt revistele care apareau la vremea aceea in URSS. Avea articole f interesante.

Acum Raoul Teacher ne invata cum sa comandam un hamburger, probabil ca isi iamgineaza ca toti strainii mor de dorul produsului atat de blamat de nutritionisti si nu se pot lipsi de el nici macar in Orietul Indepartat. In ce ma priveste as prefera niste kimbap. Nu stiu exact ce gust are dar fiica mea, care a fost cu familia in Seul la o conferinta acum ceva ani in urma, spune ca se aseamana oarecum cu rulourile californiene din Salt Lake City, rulouri care imi placeau f mult. Si daca au nori si orez e OK.


15. Korean Basic- Ordering Hamburger


- 라울선생님의 외국페친을 위한 기초 한국어 강좌 Lesson 15 -
{ Raoul Teacher's Korean Language Basic No.15}

* This is a situation when ordering a food in Korea.
A: 다음 분? 주문하시겠습니까?
(=Next, please. Can I have your order?)
[Da eum boon? joo moon ha si get sum mi ka?]

B: 햄버거, 감자튀김 주세요.
(=I'd like a hamburger, French fries.)
[hamburger, gam ja twi gim joo se yo.]

A: 음료도?
(=Anything to drink?)
[eum ryo do?]

B: 콜라 주세요.
(=A coke, please.)
[cola hoo se yo.]

A: 더 필요하신 것 있나요?
(=Do you want anything else?)
[ ddo pil yo ha sin geot it na yo?]

B: 아니요. 이게 다입니다.
(=No, That's all.)
[a ni yo, I ge da im mi da.]


- Words & Expressions -

가. 다음 - next
나. 분-person, sir
다. 주문-order
라. 하시겠습니까-Would you~
마. 햄버거-hamburger
바. 감자튀김-friend potato
사. 주세요-give me / do something for me.
아. 더 필요하신 것-what you need more
자. 있나요?-is there~?

Am sa folosesc ca ilustrata fotografia postata de profesorul nostru pe wallul lui de fb.

Nici de data asta nu pot sa inserez videoul in care profesorul ne citeste si explica lectia, pentru ca nu se permite decat un link.

Niciun comentariu: