duminică, 24 februarie 2013

Lectia de Coreeana 19--Inghetata

Lectia asta imi trezeste amintiri irlandeze. Eu ma tot laud ca stiu bine negleza si ca sunt in stare sa comand orice imi doreste sufletelul, dar adevarul e ca uneori intampin destule dificultati. Asa s-a intamplat si cand am vrut sa cumpar inghetata de la Masina de inghetata care bantuia strazile Corkului. E drept ca, dupa toate aparentele, cel care vindea inghetata nu era nativ irlandez. Dar pana la urma a priceput ca vreau inghetata "no, sugar, please" a zambit larg...si mi-a dat inghetata care sigur era indulcita cu zahar (cel putin asa avea gustul) si nu cu sweetener, cum m-a asigurat el. De altfel din aceeasi inghetata i-a servit si pe ceilalti clienti, niste copii. Dar sa vedem cum se procedeaza in Coreea cand cineva vrea sa cumpere inghetata.

 Ar trebui sa tin minte ce inseamna 싶어요 (sip eo yo se citeste șipeio) adica vreau. 먹고 ( meok go se citeste mokko) adica sa mananc
 원하세요? (won ha se yo? se citeste uonhaseio)  ai vrea? ti-ar place?

Profesorul nostru a tradus 주세요. (ciuseio) ca please, te rog, pentru ca asa e politicos in engleza, dar ne-a explicat in videoclip ca 주세요 inseamna mai degraba vreau.

Published on Feb 21, 2013
19. Korean Basic- Ordering Ice cream

* This is a situation taking place in an ice cream shop in Korea.

A: 아이스크림 먹고 싶어요.
(=I want to eat some ice cream.)
[ice cream meok go sip eo yo.]

B: 무슨 맛을 원하세요?
(=What flavor would you like?)
[moo seun mas seul won ha se yo?]

A: 키위 맛 주세요.
(=I would like kiwi.)
[kiwi mat joo se yo.]

B: 토핑을 얹어 드릴까요?
(=Do you want any topping on that?)
[topping eul eon jeo deu ril ka yo?]

A: 네. 세 숟가락 퍼 주세요.
(=Yes. I want three scoops, please.)
[ne. se soot ga rak peo joo se yo.]

B: 컵으로 드릴까요? 콘으로 드릴까요?
(=In a cup or cone?)
[ cup eu ro deu ril ka yo? cone eu ro deu ril ka yo?]

- Words & Expressions -

가. 아이스크림 - ice cream
나. 먹고 싶어요- I want to eat
다. 무슨 - what
라. 맛 -flavor
마. 얹어 드릴까요- can I give it on that?
바. 세 숟가락-three scoops
사. 컵-cup
아. 콘-cone
자. 드릴까요?-can I give ?

Si pentru ca pana acum luna februarie in Bucuresti a aratat mai mult a luna care precede primavara, decat a luna de iarna, iata un frumos tablou de primavara al lui Kang Jang Won 강장원 

Niciun comentariu: