joi, 25 februarie 2010

Queen Seokdoek=Secretele palatului Supranatural

Hm, interesanta abordare a miracolelor! Deci nu degeaba preotii tineau secrete descoperirile lor stiintifice inca din cele mai vechi timpuri, inca de pe vremea Egiptului antic, cu milenii inainte de epoca in care se petrece serialul. Pt ca or fi fost regii, imparatii, faraonii, tiranii conducatori de republici sau ce titluri vor mai fi avut dealungul vremii cei ce au tinut in pumnul lor soarta popoarelor lor puteri adesea discretionare de viata si de moarte asupra supusilor, dar preotii religiei oficiale sau cei care aveau legaturi cu supranaturalul, indiferent prin ce mijloace, erau cei ce detineau puterea reala, prin influienta pe care la nevoie o exercitau atunci cand se decideau sa se amestece in politica.

Iar in cazul de fata Mi-Shil e cea care, folosindu-se de calendare secrete, reuseste sa ii faca pe preotii cu influienta sa o ajute sa domneasca efectiv prin mimarea unor revelatii si profetii care de fapt nu au nimic supranatural in ele. Pesemne ca si in antichitate se mentinea credinta in puterea zeilor prin tot felul de smecherii ca cele folosite de Mi-Shil si acolitii ei.

Si totusi...Se pare ca nu toate profetiile erau rodul unor manipulari si inselatorii. Chiar acea profetie cu Ursa mare si cu stelele ei care se divid atat de prost tradusa in primele episoade incat nu se intelegea nimic se pare ca avea totusi originea in altceva decat puterea umana. Sau poate Mi-Shil se temea de profetia asta pt ca banuia ca Mun-no are cunostinte stiintifice mai vaste decat lordul Sadaham sau preotul care o slujeste pe ea?

Scena aceea cu statuia lui Budha care apare din pamant (dupa ce ni s-a exlicat de catre Mi-seng prin ce smecherie) mi-a amintit de o scena din Planeta maimutelor, filmul original, cel cu Charlton Heston, si nu remake-ul, in care se apeleza la o holograma care ar fi chipurile supranaturala pt a speria, insa fara succes, atacatorii.

Mi s-au parut interesante conceptiile despre guvernare expuse de Mi-Shil atat fata de Cheong Myeung cat si fata de Deok-Man anume ca un rege nu trebuie sa fie bun la suflet si sa asculte cererile poporului pt ca aceste cereri nu se vor sfarsi niciodata, ca e mai util pt conducator sa bage groaza in supusi pt ca astfel ii poate controla mai bine. Helas, asemenea lectii au fost aplicate, cu succesul stiut, de conducatorii comunisti si slugile lor. Mi se parea ca il aud pe Stalin vorbind, cine stie, poate scenariul s-a inspirat din acest model. Mai ales daca tinem seama de faptul ca Djugashvili (Stalin) a urmat seminarul teologic.

Revenind la serial in primul moment in care am vazut caseta trimisa de Chil-suk luiMi-Shil am crezut ca el stie ca Deok-Man a scapat cu viata, observand ca este insotit de mama ei adoptiva (nu-i pot retine numele) . Mi-au venit imediat in minte atat povestea Albei ca Zapada si a vanatorului care a adus mamei vitrege a printesei dovada ca ar fi ucis-o, cat si legenda Genovevei de Brabant.

Si pt ca era vorba de o profetie mi-am amintit ca mitologia greaca e plina de povesti cu copii care au fost indepartati din tinuturile lor natale pt ca existau profetii despre necazurile pe care le vor patimi familiile lor din cauza acestor copii. As cita numai cazul lui Zeus, cel alaptat de capra Amaltheea pt ca i s-a prezis ca-l va detrona pe Chronos, tatal sau, sau cazul lui Oedip caruia i s-a prezis ca-si va ucide tatal, profetie care s-a implinit cu varf si indesat.. Cat despre copii salvati miraculos am sa-l amintesc numai pe micutul Moise, trimis pe rau intr-un cosulet si luat la curtea faraonului si crescut acolo de printesa care l-a salvat.

Pt ca am gasit intr-un blog un text destul de ireverentios referitor la Divinitatea pe care o adoram noi, popoarele cartii, text care pare ca e tradus din engleza, facand parte din folclorul de bancuri internautic, am sa-mi exprim o mirare.

Intai am sa spun ca am cont pe cateva situri de socializare (da, si pe facebook!) dar in afara de inscriere, cateva date sumare afisate la profil si din cand in cand accesarea sitului respectiv pt a accepta "prieteniile"alta activitate nu am. N-am sa pot pricepe in ruptul capului ce anume determina pe acesti "prieteni" ai mei (doar un nr extrem de restrans dintre ei imi sunt cu adevarat prieteni, cunoscandu-i si personal) sa-mi ceara mie prietenia. Recent am primit de pe "Toate blogurile" vreo 3 cereri de acceptare a prieteniei intr-un timp extrem de scurt (le accept din amabilitate, ma gandesc ca or avea ei un motiv sa trimita cererea si ar fi pacat sa le trantesc in nas o usa virtuala).

Aici am eu o banuiala, administratorul, cred, a pus o intrebare pe post it (poate ma lamureste cineva ce inseamna) despre situatii in care am avut nevoie de ajutor si l-am primit exact cand era mai multa nevoie si m-a mancat undeva sa raspund. Abia dupa aceea am citit si alte raspunsuri si am constatat ca cele mai multe erau teribil de amare sau sarcastice, in totala contradictie, cel putin asa am avut eu impresia, cu raspunsul meu.

Ei bine, blogul despre care am vorbit mai sus apartine unuia din noii mei "prieteni". Cred ca pe net nu e intru totul valabil proverbul "spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti" Sau e?

Niciun comentariu: