vineri, 5 februarie 2010

Queen Seokdoek=Secretele palatului

Recunosc cinstit ca daca nu ma documentam inainte de a incepe acest serial n-as fi inteles mare lucru din primul episod. As fi admirat poate costumele atat de bogate, festivalurile atat de interesante, efectele speciale din scenele de lupta (unele din ele mi-au amintit de Crouching Tiger, Hidden Dragon) si cele de la templu, sau cele de la incoronarea noului rege, ca si simbolistica f evidenta.

Am recunoscut desigur pe actorul care a jucat atat de bine rolul bunicului lui Yi San, aici tot in rol de bunic, tot bucurandu-se de nurii unei f ambitioase tinerele, dar cu un rol f episodic, intrucat a trebuit sa moara pt a lasa loc eroilor propriu zisi ai serialului, nu inainte insa de a ne mai impartasi cate ceva din intelepciunea specifica regilor (imparatilor) care domnesc mult si mor batrani. Nu-mi place insa deloc nici unul din actorii care interpreteaza rolul nepotului favorit, parca par prea prostanaci.

Daca nu citeam putin din istoria acestei perioade n-as fi inteles despre ce dusmani era vorba in prima parte a episodului, si anume de cei din celelalte doua regate care formau actuala Coree. Aceasta perioada e cunoscuta ca Epoca celor Trei Regate. Cred ca din cauza ca Imperiul Britanic are Regina si nu Imparateasa se traduce la noi Imparatie in loc de Regat, cu titlurile aferente.

Am remarcat ca in serialele dedicate dinatiei Joseon nu se prea pomenea de religie in regatul Choson, in acest serial religia cred ca va juca un rol important, pt ca shamanismul era inca la mare cinste, iar rolul jucat de femeia Shaman este f important. Imi pare rau ca in linii mari stiu actiunea (de aceea nu prea agreez filmele sau romanele istorice despre a caror epoca stiu deja destul de multe din alte surse, mai ales ca adesea se face rabat de la adevarul istoric, atat cat se cunoaste), si mai incepe in curand si Olimpiada, cu proba care imi place atat de mult, patinajul artistic.

De aceea s-ar putea ca acest serial sa nu ma captiveze tot atat de mult ca cele anterioare (dar tot asa am zis si despre Yi San, incat nici chiar eu nu ma iau acum prea in serios).

Deci eu cred ca o diferenta majora fata de celelalte doua seriale transmise de TVR1 este cea ca aici rationalismul pregnant confucianist va fi inlocuit de recurgerea la supranatural nu numai in ce priveste darul prevederii viitorului (au fost si in DJG cateva scene de premonitie, parca si in YiSan) ci si in alte ocazii. Atentie, adepti ai flacarii violete!

3 comentarii:

Anonim spunea...

Salut www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj

Anonim spunea...

sunt total de acord cu ceea ce ati spus despre serialul secretele de la palat. as mai adauga faptul ca in acest serial este prea multa violenta si eu o detest de aceea pina acuma nu m-am uitat la nici un episod in intregime. Pacat, eu asteptam un serial ca cele doua dinainte.

Viorica spunea...

Pai daca vrei un serial ca cele doua dinainte )ba chiar dupa unii fani chiar mai bun decat Yi San), dar mult mai scurt, este Damo (Cronicile frumoasei luptatoare), in care un rol important e jucat de Lee Seo Jin, cel care l-a interpretat pe Yi San.
Se transmite pe TVR2 sambata si duminica la ora 18:10 (daca nu o sa schimbe ora)
Ai dreptate ca QSD e mult prea violent, au adoptat un stil regizoral mai degraba american (si inca de serie B, nu s-au inspirat din cele mai bune filme, am comentat despre asta la http://google-viorica.blogspot.com/2010/02/joseon-yeohyeongsa-damo.html)
Am sa-ti urez bine ai venit datga viitoare, cand ai sa te si semnezi, da?
Am spus-o de repetate ori, nu-mi plac anonimele, chiar daca sunt f decente.