duminică, 14 februarie 2010

Vancouver 2010 Olimpiada Deschiderea

A inceput! Din pacate cu un accident mortal, georgianul Nodar Kumaritashvili. Dumnezeu sa-l odihneasca, si sa-i vegheze pe cei dragi lui care au ramas cu un gol in suflet. A avut loc si festivitatea de deschidere.

Am reusit sa vad dealungul vremii mai multe festivitati de deschidere, in speciala ale Olimpiadelor de iarna. Marturisesc ca n-am fost deosebit de incantata de cele in stilul Cirque du Soleil, dar stiu ca am fost placut impresionata de cea de la Calgary.

Si de data aceasta am urmarit cu placere, pe TVR1, festivitatea, excelent prezentata de cuplul Stefan Hobana/Andi Vilara. Mi-a placut ideea cu "Cele 4 Natiuni", am inteles ca acesti bastinasi ai Canadei au avut un rol deosebit in decizia ca JO de iarna sa se desfasoare in Vancouver. Mi-au placut costumele lor multicolore, placerea cu care au dansat neobositi cea mai mare parte a spectacolului.

Imi amintesc ca am ascultat mai de mult, de pe un CD, "O,Canada!" dar nu am avut habar atunci ca acesta e imnul oficial al Canadei.

Mi-au placut f mult jocurile de lumini, inclusiv lanternele cu leduri ale spectatorilor care au creat oatmosfera feerica (n-am prea inteles de ce toti spectatorii au purtat un fel de halate bleu deschis, poate pt a se diferentia de sportivii si membri iloturilor olimpice care, dupa ce au defilat, au luat loc in tribune), jocurile de valuri din matase care intruchipau ba aurore,ba munti,, de confeti argintii care sugerau o ninsoare bogata, frunzele rosii care au aparut ca un leit-motiv, aurora care flutura deasupra incintei, sportivii care, sustinuti de sarme, pluteau la inaltime inchipuind descinderi de pe versantii gri ai Muntilor Stancosi (Rocky Mountains) ai Canadei, toate mi-au incantat privirile.

Mai putin mi-au placut asa zisele totemuri care si-au ridicat bratele spre a saluta evenimentul. Iar atunci cand avenit momentul aprinderii flacarii olimpice tocmai un astfel de totem a stricat armonia scenei, refuzand sa se ridice de la sol, incat constructia care ar fi trebuit sa fie f interesanta cu totemurile care se plecau spre cupa imensa din centru a fost nereusita. Sa speram ca acestea vor fi fost ultimele incidente de la aceste jocuri, pe care sportivii din 82 de tari le-au asteptat cu atatea emotii si sperante.

4 comentarii:

b.d. spunea...

Tocmai am citit o stire aparuta ieri in presa, si-mi pare rau :

Sportiva romana Violeta Stramaturaru, spitalizata cateva ore joi, dupa un accident produs in timpul antrenamentelor pentru proba feminina de sanie din cadrul Jocurilor Olimpice de iarna de la Vancouver, nu a primit acordul medicilor pentru a participa la competitia de la Whistler, informeaza AFP, citata de Agerpres.

In varsta de 21 ani, Violeta Stramaturaru a pierdut controlul saniei la jumatatea traseului si a fost propulsata in peretele lateral al pistei, de care s-a lovit de mai multe ori, continuand apoi sa alunece pana la baza pistei, in stare de inconstienta. Ea a fost transportata imediat la spital, de unde a fost externata cateva ore mai tarziu.

Viorica spunea...

Am citit si eu. Bineinteles ca-mi pare rau. N-am mari sperante de la Zoltan Kelemen.

Belle de Jour spunea...

:)
A fost interesant, "Native people" sunt importanti. Doar au fost cvasi-decimati in eforturile "civilizatoare" de acum 150 de ani sau mai mult. Asa ca macar acum...
Multumesc de post.

Viorica spunea...

Mai bine mai tarziu decat niciodata...