marți, 2 februarie 2010

Chiftelute marinate

Pt ca biata mea mama a ramas fara dantura pe maxilarul de sus si refuza sa mai mearga la dentist (a descurajat-o si faptul ca sora ei , cu 6 ani mai mica --are 82 de ani!, fac parte dintr-o familie care are exemplare longevive--, are placa dar o scoate cand mananca, pt ca o jeneaza) m-am gandit sa-i prepar ceva care sa fie usor de mancat, chiftele marinate.

Daca preambulul stomatologic nu v-a invins curiozitatea, am sa spun si cum am procedat. Am cumparat un kg de pulpa de pui tocata. Pe vremuri tocam carnea in casa, cu una din cele doua masini de tocat manuale primite in dar la nunta. Apoi sotul meu mi-a adus un robotel Moulinex din Germania, convins fiind de un coleg de deplasare ca va face mii de chiftele cu ajutorul lui. De tocat a tocat robotelul tot felul de legume, a ras nuci, mere, morcovi, etc, a stors fructe, ce mai, mi-a fost de mare ajutor in bucatarie (si mai e) dar a refuzat cu indarjire sa toace carne. De aceea cumpar carne gata tocata.

Am tocat marunt cateva cepe (vreo 6 sau 7 mai mici) dar nu cu masina, le-am inabusit in putin ulei si am adaugat piper si praf de curry, am tocat cubulete si cativa castraveti murati, am amestecat carnea cu ceapa (cand s-a racit), castravetii, 4 oua si pesmet cat sa pot face mingiute. am asezonat cu maghiran si cimbru (uscate si frecate in palme ca sa se sfarame bine si sa se intensifice aroma) un praf de nucshoara si destul de mult coriandru macinat (nu numai ca imi place f mult aroma coriandrului macinat, desi cel boabe intregi nu-mi place deloc cum miroase, eu macin boabele in rasnita de cafea, dar coriandrul are si proprietati medicinale, face bine la stomac).

Am trecut prin presa cativa catei de usturoi si am pus pasta rezultata in compozitie. Am amestecat bine totul. Am udat palmele cu apa rece si am format chiftelute pe care le-am pus intr-o tava unsa bine cu ulei si le-am dat la cuptor la foc potrivit. Dupa vreo jumatate de ora am desprins cu lama unui cutit mai flexibil fiecare chifteluta de pe tava si am intors-o pe partea cealalta. Am pus din nou tava la cuptor si am stins focul cand s-au rumenit chiftelele pe ambele parti (cam vreo 20 de minute)

Sosul l-am preparat din ceapa si usturoi prajite peste care am adaugat rosii din cutie (doua cutii) si o frunza de dafin. Dupa vreo jumatate de ora, timp in care am amestecat din cand in cand cu lingura de lemn, am pus o parte din chiftele (cam doua treimi) in sos si am mai fiert vreo 10 minute. Restul de chiftele le-am mancat ca atare.

Pt ca mamita mananca tare putin am divizat in portii chiftelutele marinate, am pus fiecare portie in punguta de plastic (am facut operatia asta acasa la ea) si le-am bagat la congelator, sa le scoata si sa le manance cand are ea pofta.

2 comentarii:

disa spunea...

Viorica, mi-ai facut pofta, dar e prea complicat, adica e simplu, dar lenea e cucoana mare.
Sa-ti traiasca mamicuta si sa aiba pofta!

Viorica spunea...

Sigur ca e simplu. Complicat era daca trebuia sa le dau prin faina, sa le prajesc in ulei, etc.
Chiar azi mi-am luat iar carne tocata, de data asta din piept de pui, ca nu mai avea din pulpa, poate le fac maine (dar fara sos) dupa ce vin de la dentist, daca imi mai arde...
Multumesc pt urari.