joi, 11 iunie 2009

Inghetata pt diabetici

Pt ca a dat canicula peste noi si taaare buna mai e inghetata pe asa vreme (am citit ca in Moscova se consuma inghetata si iarna,--mmmm, ce buna e Marojnaia!--pt ca la cele minus 20 de grade inghetata pare chiar calda) iar la Cora, unde gaseam o inghetata bicolora pt diabetici f buna mi s-a spus ca nu se mai fabrica (cred si eu, la cat de piperat era pretul nu se prea cumpara) m-am decis sa-mi prepar propria inghetata.

Am experimentat mai multe retete, toate mi-au satisfacut papilele gustative. Cea mai simpla e inghetata de fructe. Acum e timpul capsunilor, deci cu ele defilez. Le toc marunt (dupa ce le spal, bien sur) si le transform intr-un fel de piure cu un soi de blender atasat la mixer. apoi adaug indulcitor pulbere Diamant dupa gust (depinde cat de dulci sunt capsunile) si smantana din ochi (ar fi cam tot dupa gust: am experimentat cu Danone 20%, merge!, cu Covalact 12% --asta am gasit la pravalia de langa casa--era loc de mai bine, cu iaurt, am mancat din convingere, ca e mai dietetica, si cea mai buna e cu smantana Dorna 37% la cutii mici, batuta intai frisca aromata cu vanilie si rom)

In anii trecuti asteptam pana apareau pe piata caisele trecute din copt, f moi si la pret redus, iese o inghetata extra (caisele sunt renumite ca ficat vegetal, au o multime de substante benefice) si imi permiteam, mai cu economie, si cate un pic de inghetata de zmeura. Nu e rea nici cea de pepene galben sau de banane. Un esec a fost cea de afine, bleah!

Desigur, inghetata asta, ca tot ce e bun, trebuie consumata in cantitati moderate, ca sa nu se ridice glicemia pana la cer.

Alt gen de inghetata, dar atentie la silueta, se face cu frisca (hai sa spun din nou cum se face frisca: se tine smantana--vz mai sus--la rece, ideal ar fi la gheata, apoi se bate cu mixerul, dupa ce se pune o lingura de indulcitor Diamant la 200ml, arome dupa gust, intai 30 secunde la viteza I apoi se trece la viteza III--atatea are mixerul meu-- pana se formeaza ridicaturi si nu curge. Atentie sa nu se bata prea tare ca se transforma in unt) si un sirop f concentrat de cacao cu indulcitor, fireste. Nu dau cantitati (ce suparata am fost pe soacra-mea ca nu mi-a spus exact ce cantitati foloseste la o reteta ceruta, abia acum o inteleg pt ca spunea ca face totul din ochi, de aceea produsele mele nu au niciodata exact acelasi gust ca data precedenta), experimentati!

Niciun comentariu: