sâmbătă, 6 iunie 2009

De ce o sa ma duc la vot

De ce nu? As avea nenumarate motive sa intru si eu maine in clubul absenteistilor, doar nu curge lapte si miere in tarisoara noastra dupa 20 de ani de democratie mai mult sau mai putin originala. La fel ca multi concetateni am si eu impresia ca nu prea am cui da girul votului meu (ah, ce limbaj lemnos stiu sa folosesc uneori).

Si ce alternativa ar fi? Sa dorim un regim autoritar (dar il avem, parca...)? Sau totalitar? Sau e mai buna o dictatura (se pare ca unora le surade ideea pt ca sunt convinsi ca ei sunt protejati dinainte de a se naste de efectele nocive ale acesteia), oricat de luminat ar fi despotul? Ar mai fi ideile anarhiste, din ce in ce mai resuscitate de la o vreme, in special de extrema stanga.

Ei bine, eu cred ca democratia, asa schioapa si nedreapta cum e ea, tot e mai buna decat alternativele de mai sus. Si principala forma de manifestare a democratiei o reprezinta alegerea (pana si teocratii admit dreptul de a alege prin existenta liberului arbitru), votul, chiar daca mi s-a intamplat nu o data sa nu fiu multumita de rezultatele sale.

N-am de gand sa renunt de buna voie la dreptul de a alege. Daca s-ar intampla asta cred ca m-as transforma intr-o momaie.

Pe cine o sa pun maine stampila e alta poveste. Dar stiu pe cine nu. Si sa nu aud sfaturi de genul" gandeste pozitiv".

2 comentarii:

disa spunea...

"Ei bine, eu cred ca democratia, asa schioapa si nedreapta cum e ea, tot e mai buna".
Ce bine ar fi pentru tarisoara noastra daca ar gandi cat mai multi dintre concetatenii nostri, la fel.

Viorica spunea...

Poate ca sunt dura dar eu as pune punct dupa "daca ar gandi".